Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke og håper å komme inn på høgskolen høsten 2015. Grunnen til at det ikke blir før er fordi jeg gjerne vil være ferdig med barn først, vi prøver på nr 2. Og fordi samboeren tar utdanning nå og kommer til å doble inntekten når har får jobb innenfor sin utdanning, da trenger ikke jeg å jobbe meg i hjel ved siden av.

Men det har ikke så mye med saken å gjøre. Jeg har meldt meg opp på to privatistfag for å bedre snittet mitt litt. Trenger det for å komme inn. Etter mye sykdom og jobb så har det blitt liten tid og motivasjon til lesing. Jeg vil helst melde meg av og ta de samme fagene til jul. Da har jeg fått lest mer og kommer til å få mye bedre karakterer enn hvis jeg tar de nå.

Hva ville dere gjort? Jeg kunne så klart lest og lest så mye som mulig de to siste ukene, men det vil ikke holde. Det vil ikke klistre seg fast

Anonym poster: ae2d38181369d0d0ccddbd0002a7197d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, du kan klare det! Jeg leste hele pensum til henholdsvis ex.phil og ex.fac og brukte 2 uker på hvert av emnene. Jeg leste gjennom og skrev notater ved siden av. La vekk boka når jeg var ferdig, og forholdt meg så kun til notatene. Lagde tankekart/ oversiktslapper ut fra notatene. Memorerte så tankekartene. Hang opp huskelapper på do, på kjøkkenet, ved stellebordet osv og pugget ved enhver anledning. Fikk A i begge fag. Var slitsomt, men jeg klarte det.

Anonym poster: 66f18f5009216c8342bdeff171f784ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...