Gå til innhold

erfaring med hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slutta på piller like etter jul,tenkte å la kroppen hvile litt etter mange år på p-piller,men fytti katta for noen menssmerter jeg har dager før og i blødningsperioden. Orker ikke det jeg,ha det sånn hver måned. Tenkt å prøve mirena,hormonspira, og lurer på hva dere som har den syns?evt noe annet dere kan anbefale?

Takker for svar på forhånd:)

Anonym poster: 94efc3aa896def42f48f9a37f418d6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og digger den. Blødde litt ugreit de første 3 mnd. Etter det hadde jeg bare en liten blodstripe i truseinnlegget hver mnd. Det siste halvåret ikke en bloddråpe. Ikke hormonell, ikke lagt på meg noe... Har bare positivt å si om den.

Gjest 5 andre
Skrevet

Hadde uregelmessige småblødninger de første 4 mnd. Har ikke hatt noe blødninger de siste 3 1/2 årene. Ingen bivirkninger i det hele tatt :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hatt min noen mndr nå.. Blødde av og på i rundt 10 uker, så etter det, så har jeg hatt minimalt med mens smerter, og det er mindre og kortere menstruasjon for hver gang, så det ser ut til at mensen kan bli helt borte.. Hadde ikke gjort meg en tøddel :-p Er hvertfall storfornøyd :)

Skrevet

Med hormonspiral hadde jeg først mensenlignende blødninger i tre måneder før det ga seg litt etter litt og jeg ikke blødde mer før jeg tok den ut igjen. Gikk opp to kg med den som ikke ville av mens jeg hadde den i og som forsvant på en uke da jeg tok den ut. Hvis det blir aktuelt med prevensjon etter nåværende graviditet kommer jeg nok til å sette inn spiral igjen, men jeg tror egentlig jeg og mannen heller kommer til å bli enige om at han steriliserer seg, så slipper jeg hormonstyr.

Anonym poster: 72ba7fd21f667cd756e22db43138a872

Skrevet

Takk for svar dere:) skal til legen snart og prate om det. Hmmm..men tenker hvis det blir veldig rare blødninger den første tiden så kanskje jeg skal vente med å sette den inn til etter sommeren,orker ikke å blø masse mens det er varmt og sommer...hehe..hos meg er det ikke blødningene som plage ,meg,mn smertene. Men er bare positivt hvis mensen blir helt borte så klart:)

Hi

Anonym poster: 94efc3aa896def42f48f9a37f418d6d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...