Gå til innhold

så var det gjort :D


NR2ihus

Anbefalte innlegg

fredag 3.mai var dagen!

 

kjente rier 01.15 men tenkte ikke så veldig mye over det....før jeg innså at dette er vel starten! men det kunne gå veldig lenge før noe skjedde. de kom veldig tette men de var ikke så vonde så jeg gikk bare å vasa hjemme. ringte føden kl 02 men hun sa at siden jeg snakka meg gjennom riene var det nok en stund igjen. jeg kunne komme når jeg ville så vi fant ut hvordan det låg ann. ble hjemme noen timer til. mannen kom til livet og vi pakket dusjet og ringte ut kl 04 igjen.... jeg sa de var hyppige men jeg var usikker på om de var vonde nok. jeg bestemte selv om å når jeg ville kommme ut (bor 5min unna sykehuset) kl 05.45 ville jeg ut å sjekke.... får jeg beskjed om 2 ca så vet jeg det liksom var min tanke.... men har du sett!!! 5 cm å innleggelse!!! HURRA! så for å si d sånn.... riene VAR sterke nok

:P bra jeg rydda huset å hadde på sengesett på vugge og barneseng!! haha!

 

vi hadde lagt igjen det meste i bilen for vi skulle bare opp å sjekke...typisk

:P jeg fikk min etterlengta fødestue MED badekar! HURRA IGJEN! mannen skrev meg inn og henta det vi trengte.

 

jordmora klarte ikke lese meg gjennom riene for jeg prøvde å nyyyyet de å sa dette er faktisk litt deilig.... var da på 6-7 cm! hun var rask å informere studenten i rommet om at hun måtte ikke tro at alle fødsler var så enkle! jaja tenkte jeg helvette er jo ikke igang....

 

satt i badekaret å duppet, savnet en badeand men ellers ok

:D

 

når det nærmet seg pressing kjente jeg at ting forandret seg, pusting og pesing for å overleve, og så får du beskjeden: press når du føler for det... da tenkte jeg: nå er han faktisk her snart! fååå han uuuuut! men da ble det plutselig litt lengre mellom riene så han sto med hode halvt ute en stund før siste presset fikk han ut.

 

jeg følte jeg ikke klarte å si noe når det presset på som værst men når jeg hørte de si nå kommer hode osv fikk jeg panikk!! HVEM TOK BILDE???? jeg pustet å peste å trykte ett og ett ord ut av munnen... kan......noen...ta.....tlf...min...der...borte...noen..må....ta.....bilde!!!!!

 

da knakk ene jordmora sammen i latter!

det var liksom det jeg hadde på hjerte.

 

jeg hadde jo panikk for revning å sying (måtte det sist gang) så å høre dama si, ingen sying her, fikk meg til å hoppe i taket av GLEDE!

 

morkaka var ett kapittel for seg selv! den var ikke samarbeidsvillig! jeg blødde unormalt mye og det ble litt kaos en stund. hver gang dama presset på magen min følte jeg for å slå til henne! DET VAR VERRE ENN FØDSELEN! jeg grebbet tak i hånden hennes å tviholdt den vekke fra magen...(hun var jo tynn å gammel, jeg stor å sterk

:P ) når hun ga seg kunne jeg endelig slappe av. pappa satt med mini/den store på magen. alt var så uvirkelig, endelig var han her.

 

bitteliten som vi har kallet han i 9 mnd, var vår lillebror :

 

 

NIKOLAI

4195g og 53 cm

 

første svake rie kl 01.15

kom på sykehuset kl 06.00

innskrevet kl 06.30

gikk i badekaret kl 08.00

måtte gå ut på wc ca kl 09.00

han var født kl 10.26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye:)

Ser t som du har hatt en forholdsvis rask og god fødsel:)

Godt å lese slike historier også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...