Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Fikk tilbake lysten på kaffe fom 3 mnd når kvalmen ga seg. Drikker som regel 2 små kopper pr.dag. Er veldig glad i kaffe, men vet jo at jeg skal være forsiktig:/ Anonym poster: 0076d02f2c89a1d95d5ff82c5564308e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Ingenting, men drikker cola i helgene. Anonym poster: 55c64a85ac9f8fe5c2b25e9a73dd2830
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Drikker ca to kopper hver dag, noen dager ingenting og noen dager tre kopper. men om jeg har lyst på mer enn to kopper drikker jeg det uten koffein Anonym poster: 1347898c3298613393c575e4b7e32024
MammantilNurket Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Jeg har mer eller mindre kuttet ut kaffe (DET VAR BEINHARDT!!) Se www.matportalen.no for retningslinjer og anbefalinger
Siljewa Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Jeg mista lysten på kaffe med en gang jeg ble gravid, men tror ikke du burde drikke mer enn 2 kopper daglig
yogajente Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Jeg trakter meg en kanne koffeinfri innimellom. Drikker ikke koffein lenger, verken kaffe, te eller brus. Har kjøpt meg kanskje to cappucinoer i løpet av svangerskapet...
Fomle84 Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 Drakk to kopper til dagen max. Samme nå når jeg ammer. Overlever ikke uten... ;p
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 Ikkeno. Anonym poster: 23cbddd602c1f85aa9b4d9eb9a6c67c9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #9 Skrevet 6. mai 2013 2-3 kopper på en måned kanskje. Synes jeg er flink! Før jeg ble gravid MÅTTE jeg starte dagen med en kopp kaffe med kaffefløte i, det er så sykt godt! Drakk kanskje 2-3 kopper per dag før. Nå drikker jeg te til frokost. Var også helt avhengig av Pepsi Max, drikker et glass kanskje 3 ganger i uka i snitt, og da sparer jeg glasset til middagen serveres. Fikk aldri avsmak på kaffe heller så det har vært like godt om ikke bedre mens jeg har gått gravid nå, NAM! Anonym poster: b7ddb3e64d95f3d5d53840dc66e1fa27
Pinnus Skrevet 6. mai 2013 #10 Skrevet 6. mai 2013 Holder meg innenfor anbefalingene på 1-2 kopper dagen. Drakk ca 1l dagen før, så grei forbedring der ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #11 Skrevet 6. mai 2013 Mistet lysten på kaffe, men begynte igjen ca halvveis og drikker 2 kopper per dag vanligvis. Hvis jeg har lyst på Cola Zero har jeg ikke noe problem med å ta meg et glass eller 2 i tillegg selv om jeg vet at anbefalingene ligger på 2 kopper kaffe og ikke mer. Anbefalingene er like hele svangerskapet, men de uheldige virkningene av koffein (abort) er vist hovedsaklig tidlig i graviditeten. Anonym poster: ab76a05a51a10c64157b8cfa35a9ab67
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #12 Skrevet 6. mai 2013 1-2 kopper per dag?? er det anbefalingene her til lands....ooops! :/ og hvilke kopper mener de? små kaffekopper som kan inneholde 1,5 dl, eller krus som gjerne tar 2,5 dl? Anonym poster: a19d51493753a73761cb8cbc06f5359d
valkyrien Skrevet 6. mai 2013 #13 Skrevet 6. mai 2013 Jeg gikk fra ei kanne om dagen til null kaffe da jeg ble gravid. Sånn sett i ettertid er det deilig å ikke være avhengig av all den kaffen lenger.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #14 Skrevet 6. mai 2013 http://www.klikk.no/helse/dinkost/ernaring/article512948.ece Her vises hvor mye koffein som er i ulike drikker. 100-200 mg er anbefaling for gravide. Anonym poster: ab76a05a51a10c64157b8cfa35a9ab67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå