Chinanina Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Hei. Jeg lurte litt på når barnefar skal begynne ha barnet? eg har en gutt på 5 mnd nå men eg ammer fremdeles. så jeg lurer på når faren kan ha han en natt? er det for tidelig nå?? Føler vel kanskje det er litt tidelig, men jeg kunnet godt tenkt litt avlastning. Når er det normalt at barnefar har han annen hver helg?jeg skal til skrive samværsavtale med han. men vet lissom ikje hvor stor gutten våres må være da? Kjenner jeg gruer meg litt til å levere han fra meg en hel helg og kanskje en dag i uken.
Eira <3 Familien Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Tror ikke det er vanlig noen steder at far har barnet over lang tid før det fyller tre år. Kanskje noen få timer en eller to ettermiddager i uken, for å bli kjent med barnet. Kanskje en og annen overnatting når barnet er over året. Men dette er noe jeg vil ha forhørt med om hos familievernskontoret og kanskje be dem om å rådføre deg og barnefaren i hvordan en samværsavtale skal være for så små barn.
danse mamma Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Det er vel vanlig med dagsbesøk når de er så små og sammen med mor til å begynne med. Er vel først når de er 1 år at det er aktuelt med overnatting tror jeg. Vil anbefalle å snakke med familievernkontoret eller noe om hva som er anbefalt for så små barn.
2,5barn+1engel Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Samboeren har hatt sin datter annenhver helg og en dag i uke fra hans datter var ca 13-14 mnd. Hun er nå snart 10 år og har ikke fått noen varig men...
Nichotine Skrevet 9. mai 2013 #5 Skrevet 9. mai 2013 Jeg tror dette er veldig forskjellig fra barn til barn, og fra voksne til voksne. Jeg har hørt alt fra 1 år til 6 år. Det spørs nok hvor godt forhold far har til barnet, hvor trygg barnet er på far og omvendt. Så det er nok veldig forskjellig dette. Har mor, far og barn bodd sammen før, har det også noe å si. Har dere samværavtale gjennom familievern/barnevern? Det som kan være både dumt og bra, er at far har rettigheter i forhold til samvær. Så det kan være lurt, for barnets og din egen del, å få igang en god og trygg avtale så tidlig som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå