Nichotine Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Hva får jeg av bedøvelse? Er det forskjellig alt etter hva slags operasjon det er? Jeg vet ikke akkurat hva operasjonen kalles. Er en liten operasjon. Jeg kvir meg ikke, men merker det er ting jeg tenker grundig på, som jeg trenger å vite. Blir ikke det samme å spørre hos legen, for jeg trenger "brukererfaringer" ;-) - Blir man helt bedøvd akkurat som operasjoner i huden? Blør man? Blir man blå etterpå? Må man gå med lapp? Kjenner man at det river (om du skjønner)? Håper noen her inne har erfaring og gidder å svare!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Jeg har hatt laseroperasjon på øynene. Fikk bedøvelse i form av øyedråper. Blødde ikke. Ble ikke blå. Gikk ikke med lapp, men sov med en gjennomsiktig lapp i hard plast tapet over øyet første natta så jeg ikke skulle gni meg i søvne. Kjente ingenting, men var jo våken så det var litt ekkelt, men overhodet ikke vondt. Kunne ikke bruke sminke på en uke etterpå og skulle ikke gni meg i øynene. Fikk øyedråper med noe antibakterielt som jeg skulle bruke i uken etterpå for å unngå betennelse. Anonym poster: 7513701dbc6e1fdb8cf1995fa34e5816
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Hva får jeg av bedøvelse? Er det forskjellig alt etter hva slags operasjon det er? Jeg vet ikke akkurat hva operasjonen kalles. Er en liten operasjon. Jeg kvir meg ikke, men merker det er ting jeg tenker grundig på, som jeg trenger å vite. Blir ikke det samme å spørre hos legen, for jeg trenger "brukererfaringer" ;-) - Blir man helt bedøvd akkurat som operasjoner i huden? Blør man? Blir man blå etterpå? Må man gå med lapp? Kjenner man at det river (om du skjønner)? Håper noen her inne har erfaring og gidder å svare! Er det synskorrigering? Jeg har gjort det for mange år siden nå og da fikk jeg e valium og noen dråper på øynene. Da ble netthinnen snittet i, og jeg kjente ingenting. Eneste jeg merket var at det var veldig rart når de skylte øynene, vanndråpene ble store og rare- kan ikke forklare, må oppleves. Var uansett ikke noe vondt, kjente overhodet ingenting. Det gror fort på øynene, så jeg var på joggetur samme kveld. Sov med skjold på øynene en stund da sånn at jeg ikke gnidde i de i søvne. Anonym poster: b2c0065dc47c1114e5ce2289980b16a1
Liljekonvall<3 Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Mannen min opererte bort en "hudlapp" som hadde lagt deg over deler av pupillen. Denne måtte skjæres vekk. Han fikk først noen tabletter gjorde han litt sløv. Deretter fikk han øyedråper som virket bedøvende. Han måtte også ha en sprøyte inn i pupillen. Dette var ekkelt sa han, men ikke vondt. Han kjente ingen ting pga øyedråpene, men han så hva som skjedde og hørte at det knaset litt i det de stakk. Etterpå fikk han lapp og måtte ligge i et mørkt rom ut dagen. Han var tilbake på jobb etter tre dager
Nichotine Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2013 Er en hudlapp på øyet. Kom ikke på ordet... Tusen takk for svar alle sammen! Er godt å være litt forberedt på hva som KAN møte meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå