Gå til innhold

Noen luringer her som har gode sparetips?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt er egentlig av interesse, både rimelige middager og andre generelle sparetiltak.

 

Jeg og mannen har hatt en diskusjon ang økonomi og vi er begge enige om at vi har overforbruk i forhold til behov. Så nå skal vi se hvor mye vi klarer å spare om.vi går inn for det.

Akkurat når det gjelder bil trenger vi ikke tips.

 

 

 

 

Anonym poster: e51e26a126f8f6be257101c75f9220e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat skriv liste, handle en gang i uka.

ikke dra på matbutikk på senter (blir alltid mer kjøpt)

sjekk ut billigere forsikring,

fyll tanken på bilen mandag morgen eller onsdag ettermiddag.

Ikke kjøp klær om du ikke trenger det.

start autosparing, (trekker en sum fra din konto hver gang du drar kortet.)

 

Det jeg kom på i farta

Skrevet

Ta ut "lommepengar" i form av kontantar kvar veke. Er dei brukt opp blir det ingen kos resten av veka. Einaste du bruker kort på er hushaldningsartiklar og mat (dette inkluderar ikkje snop, brus, blad osv).

Skrevet

Storhandle en gang i uka, eller som jeg hver andre uke

Skrive middagsliste for to uker i gangen (helgene er åpne)

Fylle drivstoff mandag

Sjekk ut mobilabbonement, hvor er det billigst?

Gjenbruk av gamle pyntegjenstander o.l Utrolig hva en boks med spraylakk fra Europris kan gjøre

Gå igjennom klesskapet ditt og resten av familiens, trenger f.eks. guttungen nye t-shirts eller holder de fra ifjor?

Evt. revurdere andre abbonementer som aviser, ukeblad osv.

Samkjøring med andre foreldre til aktiviteter (sparer både drivstoff og tid!)

Bruk middagsrester til lunch dagen etter

Gammelt brød blir som nytt igjen i brødristeren

Sett av en sum på sparekonto hver mnd, uansett....

 

Ja, det var noen jeg kom på....

Skrevet

-middagsliste, handle en gang i uken. Jeg har en mal som jeg følger, så er det litt enklere å holde oversikt over hva man trenger

- lag eget brød, og frys ned

-følg litt med på bensinpriser

-ta ut kontanter(helst "store" lapper). Det er tyngre å ta hull på de enn å dra kortet

- mange billigprodukter(firstprice etc) er faktisk like bra som "ekte". Prøv deg frem!

- handle husholdningsartikler på salg, selv om du ikke trenger det akkurat da..

Skrevet

Bak selv, boller, brød rundstykker, kaker, knekkebrød

Gå til og fra jobben

Arv klær til ungene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...