Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Alt er egentlig av interesse, både rimelige middager og andre generelle sparetiltak. Jeg og mannen har hatt en diskusjon ang økonomi og vi er begge enige om at vi har overforbruk i forhold til behov. Så nå skal vi se hvor mye vi klarer å spare om.vi går inn for det. Akkurat når det gjelder bil trenger vi ikke tips. Anonym poster: e51e26a126f8f6be257101c75f9220e4
ung.mor.89 Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Mat skriv liste, handle en gang i uka. ikke dra på matbutikk på senter (blir alltid mer kjøpt) sjekk ut billigere forsikring, fyll tanken på bilen mandag morgen eller onsdag ettermiddag. Ikke kjøp klær om du ikke trenger det. start autosparing, (trekker en sum fra din konto hver gang du drar kortet.) Det jeg kom på i farta
☆☆☆ Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Ta ut "lommepengar" i form av kontantar kvar veke. Er dei brukt opp blir det ingen kos resten av veka. Einaste du bruker kort på er hushaldningsartiklar og mat (dette inkluderar ikkje snop, brus, blad osv).
2barns mor Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Storhandle en gang i uka, eller som jeg hver andre uke Skrive middagsliste for to uker i gangen (helgene er åpne) Fylle drivstoff mandag Sjekk ut mobilabbonement, hvor er det billigst? Gjenbruk av gamle pyntegjenstander o.l Utrolig hva en boks med spraylakk fra Europris kan gjøre Gå igjennom klesskapet ditt og resten av familiens, trenger f.eks. guttungen nye t-shirts eller holder de fra ifjor? Evt. revurdere andre abbonementer som aviser, ukeblad osv. Samkjøring med andre foreldre til aktiviteter (sparer både drivstoff og tid!) Bruk middagsrester til lunch dagen etter Gammelt brød blir som nytt igjen i brødristeren Sett av en sum på sparekonto hver mnd, uansett.... Ja, det var noen jeg kom på....
Liljekonvall<3 Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 -middagsliste, handle en gang i uken. Jeg har en mal som jeg følger, så er det litt enklere å holde oversikt over hva man trenger - lag eget brød, og frys ned -følg litt med på bensinpriser -ta ut kontanter(helst "store" lapper). Det er tyngre å ta hull på de enn å dra kortet - mange billigprodukter(firstprice etc) er faktisk like bra som "ekte". Prøv deg frem! - handle husholdningsartikler på salg, selv om du ikke trenger det akkurat da..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Bak selv, boller, brød rundstykker, kaker, knekkebrød Gå til og fra jobben Arv klær til ungene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå