Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Har du kontakt med alle kollegaer etter arbeidstid og helger? Finner på ting sammen med de? Går turer, fester, cafètreff ol? I tilfelle; finner du på ting med den kollegaen du liker minst eller føler deg mobbet/baksnakket av? See my point? Du finner nesten garantert ikke på noe med den kollegaen du liker minst. Så hvorfor skal barn tvinges til å feire bursdagen sin med de som faktisk mobber han? (ref. til hun som inviterer 11 av 13 gutter) Du deler ikke gode øyeblikk med de av kollegaene du liker minst du heller. Så kommer noen å sier at det er forskjell på jobb og skole... Er det virkelig det? Barn tilbringer nesten like lang tid på skolen som vi voksne tilbringer på jobben. Ser de samme personen hver eneste uke, man - fre. Så hvorfor kan de ikke få ha bursdagen sin i fred? Anonym poster: ec7fff2edeb922df8b8b0e133e394f95
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Haha jeg jobber sammen med mannen min (hjemmefra), så ja, i aller høyeste grad. Men skjønner hva du mener, og er helt enig! Har for øvrig aldri opplevd å være annet enn på hils med folk jeg har jobbet med utenfor jobben hvis ikke jeg har kjent dem fra før. Anonym poster: f69c531f7bf5ae5d9b7782f288aae575
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Hehe... Altså din jobbsituasjon teller ikke altså Han må du jo drasse rundt på uansett, både på godt og vondt Hi Anonym poster: ec7fff2edeb922df8b8b0e133e394f95
SameSara Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Om jeg inviterer til fest så inviterer jeg ikke 11 av 13 på jobben. Da inviterer jeg selvfølgelig alle 13, kun 1 eller 2 av de nærmeste på jobben eller ingen av dem.
Tante_Esel Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 poenget er vel at vi som voksenpersoner skal lære barn til å kunne godta, og inkludere alle? uansett... ikke sant? Det er vårt ansvar ! så selv om vi kanskje ikke tilbringer tid sammen med kolegaen vi liker minst i helgen på frivillig basis, så skal jeg love deg at vi alle er med når det er felles jobb-fest... kanskje man til og med får et bedre forhold til personen man liker minst når man er i en annen setting...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 poenget er vel at vi som voksenpersoner skal lære barn til å kunne godta, og inkludere alle? uansett... ikke sant? Det er vårt ansvar ! så selv om vi kanskje ikke tilbringer tid sammen med kolegaen vi liker minst i helgen på frivillig basis, så skal jeg love deg at vi alle er med når det er felles jobb-fest... kanskje man til og med får et bedre forhold til personen man liker minst når man er i en annen setting... En jobbfest er som regel i regi av jobben... En barnebursdag er privat... Anonym poster: ec7fff2edeb922df8b8b0e133e394f95
Tante_Esel Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 men jeg sier fortsatt som same sara: "Om jeg inviterer til fest så inviterer jeg ikke 11 av 13 på jobben. Da inviterer jeg selvfølgelig alle 13, kun 1 eller 2 av de nærmeste på jobben eller ingen av dem. " man kan ikke utelate 2, når alle andre skal komme. Det er bare slemt! uansett hva slags forhold man har... kanskje dette kan være muligheten til å få ordnet litt opp i probleme barna seg i mellom...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 Hva med hun som var så lei seg fordi alle naboene hadde fest uten henne? Blir ikke det mye det samme? Hun ble jo bare gjort narr av her inne, for de var jo bare naboer, ikke nødvendigvis venner. Sånn er det vel med kolleger og de man går i klasse med også? Anonym poster: f69c531f7bf5ae5d9b7782f288aae575
Miss Honey Skrevet 6. mai 2013 #9 Skrevet 6. mai 2013 Har du kontakt med alle kollegaer etter arbeidstid og helger? Finner på ting sammen med de? Går turer, fester, cafètreff ol? I tilfelle; finner du på ting med den kollegaen du liker minst eller føler deg mobbet/baksnakket av? See my point? Du finner nesten garantert ikke på noe med den kollegaen du liker minst. Så hvorfor skal barn tvinges til å feire bursdagen sin med de som faktisk mobber han? (ref. til hun som inviterer 11 av 13 gutter) Du deler ikke gode øyeblikk med de av kollegaene du liker minst du heller. Så kommer noen å sier at det er forskjell på jobb og skole... Er det virkelig det? Barn tilbringer nesten like lang tid på skolen som vi voksne tilbringer på jobben. Ser de samme personen hver eneste uke, man - fre. Så hvorfor kan de ikke få ha bursdagen sin i fred? ja, faktisk. Er ute med kolleger hele tiden, og det er ikke bare de jeg liker best. den som irriterer meg mest av alle, som jeg ike har noe til felles med, er skikkelig egoistisk og snakekr bare om seg selv, har jeg vært med 3 ganger. Fordi hun har invitert meg og det er uhøflig å si nei. Ene gangen var det med flerne, men to av gangene bare meg og hun med vin hos henne. Jeg har også på alle jobbfester snakket med alle, til og med de jeg virkelig ikke føler liker meg. prøvd å bli kjent sånn at vi slipper den negative spenningen mellom oss på jobb, og etter hvert har vi bare blitt bedre og bedre kollegaer og snakker sammen i pauser og alt. Så har et godt forhold til alle på jobb nå. Og vi er nærmere 100 ansatte (skole) Anonym poster: ec7fff2edeb922df8b8b0e133e394f95
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #10 Skrevet 6. mai 2013 Ja, jeg blander jobb og privatlig ganske mye og omgås da også en del med mennesker jeg liker mindre godt noen ganger. Til helgen skal jeg for eksempel løpe Holmenkollstafetten sammen med jobben. Når vi har satt opp lag er det jo da en selvfølge å la alle som har lyst være med uansett om de er blandt dem jeg liker best eller ikke. Som regel ender det med at alle kan ha det hyggelig sammen, selv om vi vet det er områder der vi er grunnleggende uenige og temaer vi ikke diskuterer i private sammenhenger. Anonym poster: 51bdc7a0844ac5093102f32c6eb58c5f
Virginia. Skrevet 6. mai 2013 #11 Skrevet 6. mai 2013 Har du kontakt med alle kollegaer etter arbeidstid og helger? Finner på ting sammen med de? Går turer, fester, cafètreff ol? I tilfelle; finner du på ting med den kollegaen du liker minst eller føler deg mobbet/baksnakket av? See my point? Du finner nesten garantert ikke på noe med den kollegaen du liker minst. Så hvorfor skal barn tvinges til å feire bursdagen sin med de som faktisk mobber han? (ref. til hun som inviterer 11 av 13 gutter) Du deler ikke gode øyeblikk med de av kollegaene du liker minst du heller. Så kommer noen å sier at det er forskjell på jobb og skole... Er det virkelig det? Barn tilbringer nesten like lang tid på skolen som vi voksne tilbringer på jobben. Ser de samme personen hver eneste uke, man - fre. Så hvorfor kan de ikke få ha bursdagen sin i fred? Anonym poster: ec7fff2edeb922df8b8b0e133e394f95 Du bruker ikke sammenliknbare eksempler. Bursdagssituasjonen kan sammenliknes med å invitere 11 av 13 fra en jobbavdeling på fest. Noen vil føle seg utestengt i et slikt tilfelle. Å invitere med noen stykker du liker ekstra godt fra jobb på kino, kan sammenliknes med en bursdagsfest med venner hvor bursdagsbarnet i tillegg inviterer noen han liker ekstra godt fra klassen. Ingen føler seg utestengt i et slikt tilfelle. Ser du forskjellen?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #12 Skrevet 6. mai 2013 Ja, ja vi er ganske mange på jobben, skal snart ut en tur, men en får ikke bli med. Hun selv som har laget en råtten situasjon. Til den andre saken så er jeg enig med hi. Anonym poster: 63798cb62f890e023d4d0d727c088eb4
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #13 Skrevet 6. mai 2013 Jeg ble selv behandlet veldig dårlig av en kollega i en av mine første jobber. Vi var kun fem stk på avdelingen. Jeg inviterte naturligvis også henne da jeg hadde jobbfest hjemme, hadde ikke falt meg inn å utestenge henne. Festen var helt ok. Da jeg skulle slutte og en ny begynte som skulle overta etter meg, så var det hun som ble forsøkt mobbet av den samme kollegaen, og da merket jeg at jeg syntes det var lettere å stå opp for den nye enn det var å stå opp for meg selv og si fra at slikt ikke er greit å si. Og da ble det slutt på de spydige kommentarene til oss begge. Anonym poster: 201eac685d2e7def12a1fe8413281693
Virginia. Skrevet 6. mai 2013 #14 Skrevet 6. mai 2013 Ja, ja vi er ganske mange på jobben, skal snart ut en tur, men en får ikke bli med. Hun selv som har laget en råtten situasjon. Til den andre saken så er jeg enig med hi. Anonym poster: 63798cb62f890e023d4d0d727c088eb4 Dette er jo mobbing, og er illojalt mot bedriften siden du kan sette den i en erstatningspliktig situasjon hvis de ikke håndterer dette om de blir klar over det.Hva slags råtten situasjon er det du mener liksom forsvarer noe slikt fra voksne?
Virginia. Skrevet 6. mai 2013 #15 Skrevet 6. mai 2013 poenget er vel at vi som voksenpersoner skal lære barn til å kunne godta, og inkludere alle? uansett... ikke sant? Det er vårt ansvar ! så selv om vi kanskje ikke tilbringer tid sammen med kolegaen vi liker minst i helgen på frivillig basis, så skal jeg love deg at vi alle er med når det er felles jobb-fest... kanskje man til og med får et bedre forhold til personen man liker minst når man er i en annen setting... En jobbfest er som regel i regi av jobben... En barnebursdag er privat... Anonym poster: ec7fff2edeb922df8b8b0e133e394f95 Nei, hvis de inviterte til Saras fest er fra jobbavdelingen og de inviterte til Lisas bursdag er fra klassen, så ikke det ene i regi av jobb og det andre privat. Det er en grunn til at det finnes regler for utdeling av invitasjoner på skolen. Omfatter festen elever fra klassen eller barnehagen er det regler der å ta hensyn til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå