Gå til innhold

Plutselig problemer med levering i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3,5 år. Har aldri vært problemer med levering. Men de siste ukene er det gråt og hyling ved levering. Spør han hvorfor han gråter, og da sier han at han ville bare ha en kos til. Han roer seg visstnok fort i avdelingen og personalet ser ingen endringer som kunne forklare hvorfor det plutselig er vanskelig.

For meg er dette veldig trist. Er selv gravid i 14 uke, og tårene renner og renner når han holder på sånn (etter jeg har gått da, ikke så barnet ser det).

Noen som har opplevd vansker med levering som en fase rundt den alderen?

Anonym poster: 487b9d607ec81268a57bbb6c67cbd53a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste rådet jeg kan gi er ta deg litt ekstra tid til han. Kan være reaksjon på barnet du venter.

Trenger ikke være noe heller. Her går det i perioder.

Når jeg var gravid med nr to skulle eldste bli bært alle steder, skulle være baby`n til mamma igjen.

Ville ikke ha ny baby i hus :) naturlig reaksjon. Det gikk seg til.

Anonym poster: 68c3d3e31f1a8392cd0fd4dd47d9bfce

Skrevet

Håper det går over ja. Får ta meg ekstra av han. Kanskje han merker at jeg er mer sliten og ikke orker like mye som før.

Takk for svar

HI

Gjest yrild
Skrevet

Vår 4 1/2 åring har hatt en sånn liten periode for ikke så lenge siden. Vi fant ikke ut hvorfor og det gikk over. Beregnet ekstra god tid på morgenen og personalet i barnehagen var flinke til å finne oppgaver til ham med en gang slik at han ble fristet til å ville være i barnehagen.

Skrevet

Hvor lenge varte det da?

HI

Skrevet

Det er mange barn som får en slik periode, noeb får en lang og andre får mange små. Om det ikke har vært andre endringer nylig enn at du er blitt gravid så vil jeg anbefale deg å snakke med ped.leder/kontaktperson i barnehagen om dette. Hold på rutiner for rutiner er trygghet for barn, men barnehagen kan godt hjelpe til i overgangssituasjonen som levering er.

Det kan også være lurt at du bruker tid sammen med han. Gjør litt ekstra koselige ting, la han være med på å bestemme litt av det som trengs til babyen og ta del i det som skjer. Det å bli storesøsken er en omveltende tid for barn og han er i en alder der han forstår mye, men ikke alt. Ha også fokus på hva han er god til og ettervært kan lære babyen. Kanskje kan dere lage en avtale om at han kan få passe babyen når du går på do/springer gjennom dusjen ettervært også. La han føle seg viktig ;-)

Lykke til og tro meg det går over!!

Skrevet

Jenta mi hadde en slik periode på rundt et halvt år fra hun ble 2.5 år.

Mareritt å levere og når vi skulle hente så ville hun ikke hjem igjen!! Endte opp med å reise fra en hylende unge om morgenen og bære en hylende unge under armen på vei hjem igjen..

Plutselig en dag over natten så endret det seg. Da gikk hun blid inn på avdelingen med matboksen i hånda om morgenen og om ettermiddagen kom hun springene for å få kos og bli med hjem :-)

Skrevet

Guttungen hadde en sånn periode mellom 2 og 2,5. Det gikk over igjen like fort som det begynte, og han er nå en drøm å levere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...