Gå til innhold

Var jeg frekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt i en park i helgen. Rett ved oss satt en annen gruppe. De diskuterte noe teknisk som de ikke skjønte og spessielt den ene snakket om at nå hadde han forsøkt å finne ut av det i ukesvis uten å forstå noe.

Jeg viste godt hvordan dette var og fortalte det da, men var det frekt å bryte inn i fremmede menneskers samtale på den måten?

Anonym poster: 13aa7b5140183f16b1e856c545e5ee67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jo strengt tatt frekt å høre etter på andres samtale.

Men jeg skjønner det var fristende ;) Men jeg biter slikt i meg, selv om det er fristende innimellom å bryte inn.

eneste gangen jeg bryter inn, selv om jeg da klart har hørt etter på andres samtale, er hvis noen tydelig mobber en person. Slikt kan jeg ikke utstå, så der bryter jeg inn.

Anonym poster: 2bd1020087d5ba76e781310c5bc9f8dc

Skrevet

Ja, det var litt frekt. Man lytter ikke til andres samtaler. Og om man ikke klarer å unngå det, så blander man seg uansett ikke inn i andres samtaler.

Skrevet

Hvis jeg hadde prøvd å finne ut av noe i ukesvis, så er jeg ganske sikker på at jeg bare hadde blitt glad for å få svaret, og ikke tenkt over at du lyttet til samtalen. ;) Jeg snakker da heller ikke om ting som det gjør noe at noen hører når jeg er blant folk. :P Det er jo vanskelig å lukke ørene...

Anonym poster: 92a01c44a6fc10498d3ae676d64e1730

Skrevet

Jeg synes det er frekt å bryte inn i andres samtaler, og jeg gjør det sjeldent selv.

Eneste gangen jeg har blandet meg inn var når ei som jobbet for bv fortalte en venninne om en av sakene personen hadde, og informasjonen som ble nevnt var nok til at jeg hadde funnet personene om jeg ønsket.

Anonym poster: dd2d5357c3e5f8ae5c9c20681c1d8da4

Skrevet

Jeg hadde ikke regaert på det hvis jeg var en av de i gruppen. Synes det var helt ok, jeg, ikke frekt - du hjalp dem jo. Ikke din skyld at de snakket så høyt at du hørte det.

Anonym poster: 6d2410fecc551b2dddba7198b5094705

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det var frekt. Hvis jeg hadde vært denne personen og endelig kunne ha fått hjelp til noe jeg hadde slitt med i ukesvis, hadde jeg blitt kjempeglad. Har gjort det selv et par ganger på T-banen og slikt. Det er ikke unaturlig at man overhører hva folk sier når man sitter rett ovenfor hverandre på banen, eller på benken ved siden av, hvis ikke folk hvisker.

Derimot synes jeg det hadde vært frekt om det var noe annet du blandet deg inn i, som feks at de diskuterte en krangel i familien og du blandet deg inn for å si din mening i saken. Bare for å illustrere hvor grensen går slik jeg ser det. Det å hjelpe folk er i utgangspunktet hyggelig, det å blande seg inn i andre saker er uhøflig og noen ganger frekt.

Anonym poster: 2aa0163441a2ebfcb1b2a4ac09163f71

Skrevet

Nja, egentlig ikke. Men syns jeg ser det hele for meg på en komisk måte :-D litt slik Sheldon Cooper aktig!

Anonym poster: 4ed914a09a1cd5801427da415c0e78fb

Skrevet

Jeg hadde bare blitt glad om noen hadde kommet med løsningen på noe jeg hadde brukt uker på å finne ut av:) men så er jeg en veldig glad person, og ser det beste i alle og tenker at alle handler ut ifra godhet (naiv, ja..)

Anonym poster: 32a25d238bb2657ec7a577e7a97e9ff2

Skrevet

Jeg hadde synes det var hyggelig. Så lenge folk ikke er innpåslitne eller blander seg inn i samtaler med privat innhold, men kommer med en kort hjelpsom eller hyggelig kommentar, så synes jeg det bare er fint.

Anonym poster: 8dc3a75602a42d1252dd4e9740547706

Skrevet

Om du sa: Unnskyld, jeg kunne ikke unngå å høre hva dere snakket om; jeg tror jeg vet løsningen..... osv... så synes jeg ikke det var frekt :)

Anonym poster: 5d1dd193f0eff07cd2d5136e913e5c48

Skrevet

Nja, egentlig ikke. Men syns jeg ser det hele for meg på en komisk måte :-D litt slik Sheldon Cooper aktig!

Anonym poster: 4ed914a09a1cd5801427da415c0e78fb

Skal ikke se bort fra at den beskrivelsen faktisk passer ganske godt ;)

Anonym poster: 13aa7b5140183f16b1e856c545e5ee67

Skrevet

Kommer an på hvordan du gjør det.

Jeg har også gjort det ved et par anledninger, og da begynner jeg med å unnskylde at jeg har overhørt samtalen og så sagt at jeg driver med dette og kan forklare hvis du ønsker....

Har ikke opplevd at noen sier nei men om de hadde hadde jeg da valgt å gå uten å si mer.

Om noen ikke får til noe og trenger hjelp så er det greit å tilby hjelpen syntes jeg.

I lik linje med når jeg måtte bære noe tungt og naboen kom å spurte om jeg ville ha hjelp. Eller den gangen mamma satt fast med bilen og en fremmed som kom forbi spurte om hun ville ha hjelp.

Jeg prøver å ikke høre etter hva andre snakker om men noen ganger er det jo ikke til å unngå og det vet vel de som sitter der og snakker.

Men man skal være forsiktig så man ikke blir belærende og får den andre til å føle seg dum

Anonym poster: bb064901372bb7ea9c350ec0a3904696

Gjest yrild
Skrevet

Jeg synes ikke det. De snakket jo ikke om noe spesielt privat og hadde det vært meg hadde jeg bare vært glad for at noen hjalp meg :-)

Skrevet

Nei, så lenge du ikke er sykepleier eller lege, og bryter inn i samtalen for å fortelle at hemoroider faktisk er helt vanlig etter fødsel, så syntes jeg det er greit. :P Utifrå det du skriver så virker ikke akkurat samtalen så veldig privat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...