Gå til innhold

Breaking news!

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

...ja, det skjer I DETTE ØYEBLIKK, dvs om ca to minutter: jeg planter! Hurra, jeg planter, og jeg digger å plante, og jeg har vært hos plantegudene og kjøpt meg planter, og jeg skal plante med en planteglede som ingen før meg har plantet planter med noensinne!

En aldri så liten innomsving på hagesenteret i går, ca ti minutter, resulterte i:

• to Geranium Orion
  • en Geranium Endressii
  • en Geum
  • to Campanula Persiciflora

Og nei, det er ikke mengden/antallet som gjør det til plantehimmelen, det er at jeg i det hele tatt kan gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ziva
Skrevet

Her var Plantasjen på dagens to do listen. Istedenfor ble det våkenatt og nye legebesøk.

Jeg vil ha frisk unge og søvn.

Gjest sug lut
Skrevet

Her var Plantasjen på dagens to do listen. Istedenfor ble det våkenatt og nye legebesøk.

Jeg vil ha frisk unge og søvn.

Å nei, stakkars småttingen og stakkars dere, håper dere treffer rett med medisin nå og kan få kommet i gjenge igjen! God bedring!
Gjest sug lut
Skrevet

Forresten visste jeg det måtte være noe jeg hadde glemt:

• to centaurea montana

Samplanting:

• centaurea + geum (knallblå pluss oransj)
  • campanula + endressii (himmelblå høye bak sart rosa tue)
  • orion alene for han brer seg ut og blir en fin tue helt for seg selv. Gjør han ikke det får han flytte på landet til mormor.

Skrevet

Og i morgen overtar du tomatbabyen din.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Kan man plante allerede?

I går fikk mannen oppgaven om å grave opp vårt gamle blomsterbed. Nå er det ny og næringsrik jord i massevis der, og klart for planter. Var ute og handlet dem mens han gravde, men turte ikke plante. Er så redd for at det plutselig kan komme frost igjen. Hva tror dere?

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har plantet stauder - de skal jo tåle full vinter og da satser jeg på at de tåler utplanting nå, siden det uansett ikke er SÅÅÅÅÅ langt under null om det skulle kommet ei frostnatt; det blir ikke verre for dem enn for de staudene som uansett har kommet opp etter vinteren. Staudene står jo ute på hagesenteret også nå. Men sommerblomstene (de ettårige) må vente, ja, de tåler ingenting (unntatt stemor, som tåler frost). Min hage er strengt tatt en balkong så alle de digre krukkene kan i aller verste fall flyttes inn også, selv om det ville bety at vi ikke fikk plass til stort annet i stua. Men så kaldt kan det fanden meg ikke bli, da streiker jeg! Og det handlet om min mentale helse, jeg TRENGTE å plante.

Gjest Siklerotte
Skrevet (endret)

Fine blomstene! Hjalp det på vårfølelsen?

Jeg ble så inspirert at jeg nesten dro for å kjøpe blomster til balkongen her, men så innså jeg at de ville dø lenge før jeg kommer tilbake neste gang, så da får jeg heller plante blomster hjemme! Kjøper ferdig og slenger i krukker, jeg kan ikke annet. Jeg skulle aller helst hatt en hage med en gjemt benk: http://media-cache-a...bdd574103e0.jpg og et fint lite dukkehus: http://media-cache-e...39e23f96a9a.jpg og paradis http://media-cache-e...a41fa9aa9d6.jpg og en blomstereng jeg bare kunne ha slengt meg ned i: http://media-cache-ak1.pinimg.com/550x/1a/42/5d/1a425d96ded20d02cdc3878b21a6211b.jpg - men da må jeg flytte først...

Endret av Siklerotte
Skrevet

Ser ikke blomsterenga, Siklis!

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Har lyst til å spionere på hagen min, men må nok vente til vi overtar, men regner med at de flerårige plantene som sto som noen brune kvister ser litt livligere ut når vi overtar i slutten av juni

Skrevet

Jeg gleder meg til å lage vår i hagen min også! Kan begynne nå, kan jeg ikke? Passer superdupert med fridag på torsdag, da tror jeg det skjer!

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg har plantet stauder - de skal jo tåle full vinter og da satser jeg på at de tåler utplanting nå, siden det uansett ikke er SÅÅÅÅÅ langt under null om det skulle kommet ei frostnatt; det blir ikke verre for dem enn for de staudene som uansett har kommet opp etter vinteren. Staudene står jo ute på hagesenteret også nå. Men sommerblomstene (de ettårige) må vente, ja, de tåler ingenting (unntatt stemor, som tåler frost). Min hage er strengt tatt en balkong så alle de digre krukkene kan i aller verste fall flyttes inn også, selv om det ville bety at vi ikke fikk plass til stort annet i stua. Men så kaldt kan det fanden meg ikke bli, da streiker jeg! Og det handlet om min mentale helse, jeg TRENGTE å plante.

Da skal jeg plante jeg også! Dvs så fort min personlige gartner (ja deg ja!) er ledig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...