Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Babyen min er 8 uker. Er min første, og kjenner ingen med barn. Så man kan trygt si jeg er uerfaren! Når legger du din baby på 2 mnd? Hvilke andre rutiner har dere? Er det andre tips du kan dele med meg ang baby, så kjør på Anonym poster: 6cd9a0ea4b4ff4007a88f436a6d430e5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Gratulerer! Så liten som den er, ville jeg fulgt babyens rutiner.. Det er for tidlig å prøve å presse noen rutiner på den. Men noen ting kan man gjøre om den sover dårlig på natta, å ikke la den sove mer enn tre timer på dagen uten å vekke den, skifte bleie, amme litt. Men i begynnelsen er det generelt babyen som styrer! Slapp av, kos dere, kom dere ut, dra på besøk, dra på babykino, sov når babyen sover. Anonym poster: 4c1f11c1f3a2cf4c5aa78e7066a73cb6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Jenta mi er 7 uker. Har ingen faste rutiner ennå, men prøver å få stelt henne i 19/20 tida, bader henne ca annenhver dag, får på pysjen og får pupp og legger seg ca kl 21. Er da som regel våken for å spise i 5/6 tida, og opp er vi ca 8/9 tida. Er først nå i de siste dagene vi har fått litt rutine, ville egentlig ha henne i seng kl 19 (pga storesøsken) men det gikk ikke, kl 21 passet henne bedre. Anonym poster: ecf31f4e3b36900111a857e5c630e8e7
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Takk for svar ja babyen styrer det meste enda ble bare usikker når mange skriver her at de har rutiner fra dag 1, da trodde jeg kanskke jeg gjorde noe "galt" ved å ikke ha faste rutiner enda. Hun sover mye om dagen men sover likevel godt om natta Eneste "nye" jeg har gjort er å gi henne tran. Hun legger seg fortsatt samtidig som meg, ca 23.00. Bare usikker på når jeg bør begynne å legge henne tidligere. Hun sover jo på kvelden, men da i stua med lyd fra tv og lys. Synger og prater mye med henne. Lar henne ligge på mage/siden når hun er våken. Bader annenhver dag. Triller tur hver dag. Anonym poster: 6cd9a0ea4b4ff4007a88f436a6d430e5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Det du gjør høres helt fint og normalt ut min tiukers følger sin egen rytme. De fleste dager sover hun mye på formiddagen og er våken mer på ettermiddag/kveld. Lang soving på formiddagen og gjerne smådupper på ettermiddagen. Lenger mellom amming på formiddagen og hyppig på kvelden - da sover hun godt på natta (enn så lenge!) andre dager har hun bare smådupper hele dagen og finner ikke roen skikkelig. Legger seg gjør hun når jeg legger meg. Kveldsstell når det passer best i forholdt til mat og bleie og storebrors stell. Bading ca en gang i uken, vask ved behov (fast morgen og kveld men gjerne flere ganger for dagen!). Trilleturer når jeg orker. Barselgruppe en gang i uken. Næ, faste rutiner kommer en gang etterhvert det er jo noe av det som er så fint med de aller minste - de er ikke bundet av de faste rutinene og kan sove litt her og litt der og tåler å 'være sent oppe' og er fornøyd så lenge mamma (og pappa) er i nærheten kos dere masse! Anonym poster: 12c08137b09625c711ad5c76bc1e4140
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Vi har ikke begynt med andre faste rutiner enn noenlunde samme leggetid om kvelden før nå når baby straks er 6 mnd. Han begynner dagen alt fra kl 6-8 så da blir resten av dagen styrt ut fra det. Så lenge vi ikke har eldre søsken å ta hensyn til syns jeg baby skal få styre dagsrytmen. Slapp av og kos deg med babyen din, hverdagens kjas kommer raskt nok
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Da mine var så små var dagene ganske forskjellige. Jeg la dem ikke opp i sengen sin før min egen leggetid. Det eneste jeg gjorde var vel å skape litt forskjell på dag og natt... Om dagen sov de stort sett i vognen, vuggen i stua eller på fanget, om natten sov de i sengen sin eller i sengen min sammen med meg. Om natten fikk de stort sett ikke ny bleie med mindre de bæsjet, og jeg snakket lite med dem. Bare rolig hvisking, synging hvis de var urolige. Jeg prøvde også å la være å slå på lyset for mye slik at det var mørkt rundt dem i noen timer i strekk. Jeg var heldig å ha barn som raskt skjønte forskjell på dag og natt. Jeg begynte vel med egen leggetid (åttetiden eller noe) og mer faste rutiner først da de var 4-5 måneder. Anonym poster: f90b72b3a0490944e8b9731177d67fea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå