Gå til innhold

har jeg lov å være bittelitt skuffa.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte ei nydelig jente på tirsdag, vi ligger ennå på sykehuset og blir liggende en stund til. Prematur.

Min mor var her på tirsdag, og sendte mld på torsdag....hørte INGENTING før nå i kveld...

Svigermor har allerede vært her 3 ganger, og det setter jeg utrolig stor pris på. Siden det kun er besteforeldre, far og søsken av barnet som får se henne.

Men jeg føler en viss skuffelse over min egen mor.... jeg svarte henne bare kort på mld, sikkert teit men.....

Anonym poster: cd8f6a202cad0e64f3cc44ca31835edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med ei jente. Kan det være at moren din ikke vil forstyrre?

Anonym poster: 1345a76e76478d5dfce7f2eaf8de21da

Skrevet

Hadde blitt veldig skuffa! Men nå er mamma sånn som ringer og besøker mye når det skjer store ting i livet.

Anonym poster: b30e516b72af0c24bbbc8ea2bb2987c8

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta! Håper alt går fint:)!

Kanskje moren din er redd? Redd for å være i veien, redd for å smitte eller redd for sykehus? Kanskje dette snur helt når dere kommer hjem? Ring og ta en samtale med henne, forklar henne hvordan det er fatt og hva som skjer.

God klem!!

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeskuffa. Når jeg hadde født, var jeg nesten syk etter å ha mamma der, vet ikke helt hvorfor.

Anonym poster: 8fa52b038295e43a5a5162c7c37dc317

Skrevet

Takk :)

Hun har holdt på med andre ting har jeg sett på FB... hun har aldri vært redd for å forstyrre, så tror ikke det er det.

Men kjenner det litt sårt....

Hi

Skrevet

Hadde blitt kjempeskuffet!

Men så er det ingen fare for at min mamma skulle gjort slik. Hun hadde nok ringt flere ganger daglig for å høre om hin kunne komme.

Og hadde hun ikke det, så hadde hun fått høre det ;-)

Skrevet

Og gratulerer med jenta !! :-)

Skrevet

Vår baby var gjennom en omfattende operasjon like etter fødsel. Vi fikk besøk av besteforeldre (begges) totalt fem ganger på to og en halv uke. Vi var kjempeskuffet og lei oss over så lite støtte i en så tøff periode.

De påstod (på begge sider) at det var så tøft å se baby, og oss i den situasjonen.

Kan det være at dere opplever det samme?

Anonym poster: aaf094d61f1536b91d1cb4925d7d0a14

Skrevet

Kanskje hun ikke vet at du vil ha henne der? Vi var selv på sykehuset en stund, og satte veldig pris på at vi fikk være i fred uten besøk der. Det var nok å stri med for oss mes sykt barn osv.

Familien min hadde antenner der, men ikke svigers, de maste jevnt.

De fleste vet at man er slite og har nok å stri med med en gang og lar de nybakte være i fred. Men vil dere ha besøk kan dere jo kanskje si det?

Anonym poster: 11a3874d095d759ad571b56924d8c25d

Skrevet

Min mor har selv to premature barn, og jeg har å to premature, så hum vet hba jeg går gjennom. Det er ikke ille for min del altså, lille jenta mi er ikke veldig prematur, men nok til at hun må ligge her noen dager til.

Men det er jo mamma liksom.....og mormor til lille baby...

Bestevenninna mi har stilt mer opp enn henne....

Hi

Skrevet

Gratulerer!

For vår del (var i samme situasjon, men jeg var svært syk), var det mannen som tok det meste av kommunikasjonen med omverdnen. Jeg ga lyd når jeg hadde tid og krefter. Det kan være at hun ikke vil forstyrre, men du kjenner vel moren din best.

Anonym poster: 1968e275b9d60d634b89f1c7e259ede5

Skrevet

Hvorfr sier du ikke noe til henne da? Savner jeg min mamma og ønsker å se henne så gir jeg uttrykk for det.

Skrevet

Skjønner at du føler det du føler, men du får prøve å huske på at moren din ikke er tankeleser. Har du sagt til henne at du trenger henne? Du kjenner henne bedre enn noen av oss, så du vet best hvordan ting er, men ofte forventer vi at andre folk bare skal skjønne ting uten at vi sier noe. Det er kanskje ikke så rettferdig ovenfor de vi har forventningene til. Prøv å snakk med henne, kanskje hun har tenkt helt annerledes om det enn deg?

Anonym poster: 4381294655d7ee86ff1c64b5495b3e38

Skrevet

ja, skjønner du ble skuffet...

begge foreldrene min er døde, men jeg har en stefar. han har fått seg ny dame, og da jeg fødte dattenen min kunne han ikke komme på sykehuset å besøke oss fordi kjæresten hans skulle sy gardiner til datteren sin....

så kjenner til skuffelsen...

nyt tiden med din nydelige datter.... :)

Skrevet

Det enkleste er jo å be henne komme da. ...

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke bare ber henne komme? Ikke alle ønsker besøk etter fødselen.

Anonym poster: e73d485b62111143cb74b3bad2afcd84

Skrevet

Jeg har ikke født et prematurt barn, men knerten ble tatt med akutt KS etter en langvarig fødsel hvor han ikke kom ut med sugekopp engang. Under KS ble jeg lagt i narkose, og jeg var ganske groggy og sliten etterpå. Så mamma ringte og sa at hun ikke kom på besøk for jeg følte at energien hadde kommet tilbake, og det satte jeg faktisk veldig stor pris på :-) Svigerforeldrene mine var litt vel slitsomme og tok ikke de hensynene, og det var slitsomt både for meg og samboeren min

Anonym poster: b8597481bf4416cb9a8d0c28c9ff6e95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...