Gå til innhold

Falt av en hest for 10 dager siden. Vondt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Falt av en hest i fart for 10 dager siden. Slo nedre del av korsryggen veldig hardt i en vegg før jeg gikk rett i bakken. Aldri hatt så vondt noensinne. Fikk etterhvert stablet meg på bena og dro hjem.

Dagen etterpå kjente jeg at det var brudd/brist i ett ribben. Var hos legen og fikk bekreftet dette, og fikk skrevet ut Nobligan.

Nå er ribbenet nesten smertefritt, men nederst i ryggen er en annen sak. Kjempevondt øverst på hoftebena, og nederst i ryggen. "Pulserende" smerte. Begynner å bli litt bekymret, nå er det jo en del dager siden.

Er det på tide å ringe legen i morgen, eller er det sånn når man slår seg hardt?

Anonym poster: 9c62333388e0df9ab574cc35c3a87572

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde nok merket det etter "bare" 10 dager, men viss det gjør veldig vondt ville jeg kontaktet legen i morgen.

Anonym poster: fe93f7667a13369ecf3e9f4b4d1dd9ef

Skrevet

gå til legen og be om MRI. fikks elv prolaps i korsryggen i forbindelse med fall fra hest. ble operert da prolapset sparakk 10 år senere.

Anonym poster: de70943d914dde572acee28ec4373c08

Skrevet

Jeg fikk også prolaps etter å ha tatt salto over hestens hode og landet på ryggen. Er forsatt ikke bra nå selv 3 år senere, en jeg rir aktivt enda :-)

Anonym poster: bb9e30218f05d16ad085ac4756ee02da

Skrevet

Jeg fikk brudd i bekkenet etter fall fra hest. Vanvittig vondt, men jeg kunne likevel gå forsiktig. Ble først konstantert brudd fire uker etter ulykken.

Ta en tur til kiropraktor, den kan sjekke ryggen din på en helt annen måte enn en lege kan og i tillegg kan kiropraktoren henvise deg til røntgen eller MR om det skulle være nødvendig.

Det trenger jo ikke være annet enn at du har fått en låsning i bekken eller ryggen heller - men "bare" det kan likevel gjøre kjempevondt.

God bedring :)

Anonym poster: 98fd0efe5f1d3c30cdde66b6adc09dae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...