Gå til innhold

Hvor bestiller jeg synstest til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil teste å se om han egentlig ser dårlig.

Anonym poster: 28d8ea4b2eb27d3ff102cb4014767087

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Det er "synstest" på 4års-kontrollen på helsestasjonen.

Om det da er tvil ang synet får barnet henvisning til øyelege.

Anonym poster: 9b39239453b64b2f20ed1e1dd3f35080

Skrevet

Kommer vel an på alder på barnet.

Vi fikk henvisning til øyelege hos fastlegen.

Skrevet

Vi fikk gjennom legen på helsestasjonen da jeg sa både jeg og mannen hadde synsproblemer og d er mye ellers i fsmilien oxo.Vi var der da hun var litt over året

Skrevet

Han er 6,5år og vil ikke lese eller leke med noen i skolegården ;( og er klassens klovn). Dette var noen av symptomene på dårlig syn hos interoptik.no

Hvor mye koster en synsundersøkelse for barn?

HI

Skrevet

Koster ingenting om du har henvisning. Ta kontakt med fastlegen og få en time. Så vurderer h*n om dere trenger henvisning eller ikke

En synstest hos optiker er ikke å anbefale for barn. For på de testene må barna samarbeide. Det må de ikke hos øyelegen.

Anonym poster: 9b39239453b64b2f20ed1e1dd3f35080

Skrevet

Jeg tror han kommer til å samarbeide. Har vært på en slik undersøkelse selv og tror nok det vil oppleves kult for han.

Hvis jeg skal til fastlegen først, så tar det for lang tid. Jeg har tid denne uken å ta han med til optiker.

Vet noen hvor mye det koster?

Skrevet

min fikk henvisning på helsestasjon, der vet de hvem som er mest egnet for barn i ditt område :)

Anonym poster: 975ae9ad5e09cfba31a25a6ce6f92aac

Skrevet

Bestill en time hos optiker, så ser dere om dere finner ut noe der eller ikke. Prisen varierer fra butikk til butikk og fra kjede til kjede. Jeg tror standard hos Interoptik er 490 kr. Hvis optikeren enten er usikker, eller finner noe som gjør at han trenger time hos øyelegen, så kan optikeren henvise dere dit. En optiker kan også dryppe ut øynene til barna, som øyelegene stort sett gjør, sånn at det går an å finne ut noe uten at barnet samarbeider også (så lenge barnet er over 5 år).

Anonym poster: 8f856a9d436a4633a54839b533b0bd41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...