Gå til innhold

"Lydige" 2-åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor "lydige" er deres 2-3-åringer? Hører de, og følger de, beskjer de får? I så fall; hvor ofte da?

Anonym poster: 5495ee2f1bbd7f82825328a21e4187de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har lest at dersom de hører etter i ca 70% av tilfellene, så kan man si til seg selv at man har lykkes med oppdragelsen! De resterende 30% skal jo være egenvilje, grensetesting, stahet osv, og det skal alle 2-3 åringer ha!

Anonym poster: b03f80d68ae01fbeb8b190691ee23747

Skrevet

Jeg tror jeg har lest at dersom de hører etter i ca 70% av tilfellene, så kan man si til seg selv at man har lykkes med oppdragelsen! De resterende 30% skal jo være egenvilje, grensetesting, stahet osv, og det skal alle 2-3 åringer ha!

Anonym poster: b03f80d68ae01fbeb8b190691ee23747

:) da har jeg lykkes med 2 av 3 barn. He he

Nr 2 har vilje nok for 10 menn.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min første hørte sjeldent etter på den tiden. Yngste har hørt etter bestandig

Skrevet

2-åringen min er ganske lydig. Han er veldig sta og temperamentsfull, men lar seg ofte snakke til fornuft. Ikke alltid, da. Han er mer lydig enn 5-åringen. 5-åringen er som en storm, 2-åringen er som en lett bris.

Anonym poster: 98eaf42475df4224ee57d6148e7c34d9

Skrevet

2-åringen vår hører også nesten alltid etter. Jeg blir veldig imponert av og til, han svarer gjerne nei først, og så sier jeg jo, og da sier han ja, og gjør det. Om det så er å legge seg eller sette seg tilbake på stolen før vi er ferdige med middagen. Lurer på når realiteten slår meg i trynet, foreløpig er vi heldige altså! Egenvilje kommer hvis han ikke får viljen sin (f.eks. vil være ute lengre eller ikke får låne ipaden..), blir kjempesint og skriker en good stund etterpå og er skikkelig dramaqueen. Men temmelig sjelden, altså.

Anonym poster: 9c17b281ad5da0d230189ceac6b63d2b

Skrevet

Sekretøsa: Hvordan er din første nå?

Kan de "vokse det av seg"? Blir det bedre eller verre med årene?

Anonym poster: da9aa92f131af0f6cd3e70b9b8274c56

Skrevet

Minstejenta på 25 mnd hører stort sett alltid etter, enda..... Hun er veldig "lydig" og følger beskjeder veldig bra. Vi er bevisst på å ikke gi henne mange beskjeder, men heller la henne "flyte" litt med ;) Hun får holde på med sitt, så lenge det ikke er farlig, eller går utover andre folk eller dyr.

Anonym poster: 5fedd52ee95938ce29c85b5e3a6b166c

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gutten her er stort sett "lydig", men av og til, så slår han seg totalt vrang, da har jeg valget: En kamp som ikke har noen ende, eller overse det at han stritter imot.. De gangene jeg overser, så går det fort over, og han utfører det jeg ber han om uansett, for han oppnår ikke noe med trassingen sin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...