Gå til innhold

får deres barn prate med mat i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det får ikke mine, men de har hver sin venn (søsken) som får det. Jeg er så utrolig lei av å påpeke det hele tiden, for jeg godtar ikke det rundt bordet

har sagt fra til foreldrene, med de sier bare "hva sa du?" Når ikke de hører hva ungene sier. De har aldri fått beskjed om ikke å snakke med mat i munn.

Jeg som er streng, eller?

Anonym poster: 965fd0db5e2dafce3f078e32cb3be4ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gidder ikke bry meg med sånne småting. Har vi noe å si, så sier vi det. Voksne som barn. Og så spiser vi så sakte alle fire, at vi aldri hadde blitt ferdige med måltidene hvis vi bare skulle snakket med tom munn;-)

Anonym poster: c746d69ba7fc833d70ba63717e75d960

Skrevet

Tja, gidder ikke dille med det, det kommer uansett av seg selv med alderen. Hender jeg påpeker det en og annen gang, men stort sett lar jeg det passere. Det eneste som betyr noe rundt vårt middagsbord er god stemning og god samtale! Måltid = familietid.

Anonym poster: abf4b38417ba1e829d9e6a95c5e1bf5a

Skrevet

Jeg gidder ikke bry meg med sånne småting. Har vi noe å si, så sier vi det. Voksne som barn. Og så spiser vi så sakte alle fire, at vi aldri hadde blitt ferdige med måltidene hvis vi bare skulle snakket med tom munn;-)

Så får de lov til det borte hos folk, og i selskap etc?

Skrevet

Tja, gidder ikke dille med det, det kommer uansett av seg selv med alderen. Hender jeg påpeker det en og annen gang, men stort sett lar jeg det passere. Det eneste som betyr noe rundt vårt middagsbord er god stemning og god samtale! Måltid = familietid.

Anonym poster: abf4b38417ba1e829d9e6a95c5e1bf5a

Disse er 6 og 10...

Skrevet

Nei dette er bagateller.. har man ikke større utfordringer så vet ikke jeg. Har man noe på hjertet så sier man det, med eller uten mat i munnen...

Anonym poster: 377efa848c3a64df015b660b95266d16

Skrevet

Ok. tydelig at jeg er streng da. Takk for svar!

Skrevet

Nja.. Får ikke snakke med masse mat i munnen og det flyr utover, men gidder ikke terpe på det, greit innimellom.

Anonym poster: 1a2e4c518fc770e2f88b979bdce71d6c

Skrevet

Her går grensen ved smatting. Det takler jeg ikke! Men å prate med mat i munnen er ikke noe jeg bryr meg noe om.

Skrevet

Nei ingen prating med mat i munnen det er noe vi praktisere i bhg også.

Skrevet

Nja.. Får ikke snakke med masse mat i munnen og det flyr utover, men gidder ikke terpe på det, greit innimellom.

Anonym poster: 1a2e4c518fc770e2f88b979bdce71d6c

Det yngste er verst. Stapper innpå mat og så skal han prate. Er umulig å skjønne hva han sier, så foreldrene hans hjelper han å finne riktig ord så de skjønner hva han skal si. Skjønner bare ikke poenget. Men har som sagt skjønt at jeg er streng :P

Skrevet

Åh, ble nesten litt lettet av å lese svarene her. Tenkte først "Ånei, enda en ting vi har glemt!" :P

Anonym poster: a0f89dfc7542ea94d2c30dd054b4fd7a

Skrevet

Så får de lov til det borte hos folk, og i selskap etc?

Jepp:-) Men de erfarer jo at de ikke kan ha munnen for full hvis de skal bli forstått, så det begrenser seg selv!

Skrevet

Snakke med mat i munn gjør vi ikke her i huset, det lærte de når de var små og igrunn aldri vært ett diskusjonstema i huset. Det går fint ann å vente 2sekunder på at de tygger ferdig før de prater.

Smatting er også fy her i huset, jeg er nok litt nazi der men jeg blir kvalm av smatting. Min ex og hans familie smatter og når jeg sa det til han han så ble han sur (ikke pga at jeg sa ifra, men da begynte han å legge merke til det og syns det var skikkelig ekkelt han også. Så ingen smatting her i huset, vi har felles barn)

Anonym poster: f336037f73255dcf8ad5551070b24708

Skrevet

Ja, jeg er bare glad for at han spiser:)

Anonym poster: 0c3339bc1caa4c11c77e4c7b5a2bcd04

Skrevet

Nei det får de ikke, hvis de prater med munnen full av mat så får de beskjed om å vente til de er ferdige å tygge.

Gidder ikke å se på halvtygd mat til andre mens jeg spiser

Skrevet

Min er snart 4år og blir bedt om ikke å prate med mat i munnen. Trodde det var normalt å lære jeg, men ser av svarene her at jeg kanskje er streng på det?

Skrevet

Det er en uting å snakke med mat i munnen, så det prøver vi å lære dem av med!

Anonym poster: 54e1b2beb4902e51dad9b4279cc774a8

Skrevet

Å snakke med mat i munnen, og spise med åpen munn sånn at man kan se maten folk har i munnen, er ekkelt uansett om det er voksne eller barn som gjør det.

Anonym poster: 6731b048b3a08fc08eeec3bfb50b8747

Skrevet

Godt å se noen flere som er enig, trodde et sekund at jeg var alene. Synes det er skikkelig ekkelt når all maten velter rundt. Svigerfar gjør det og, det er bare utrolig ekkelt.

Skrevet

Nei, det får de ikke.

Det vil si, de glemmer seg tidt og ofte, men jeg later alltid som jeg ikke hører hva de sier.

Hva, du må svelge maten for det går ikke å høre hva du sier med munnen full av mat...type.

Kjefter ikke, men de får tilbakemeldinger på det.

Mange voksne som ikke har lært det, og det er det ekleste jeg vet.

Skrevet (endret)

Når han blir litt større så kommer hvertfall jeg til å terpe på at han ikke skal snakke med mat i munnen.

Nå er han bare 19 mnder enda :P

Endret av me_87
Skrevet

Nei, her får de ikke snakke med mat i munnen og de blir lært til å spise med munnen lukket. Normal bordskikk kalles det, noe mange dessverre ikke er like flinke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...