Gå til innhold

Inspirert av "frekkbiomor-innlegget "...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange (muligens med god grunn) reagerer på at hi i nevnt innlegg flyttet sammen med en mann med barn så fort.

Så, når mener DU man kan ta sjansen og flytte sammen med ny partner når det er barn involvert???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer selvfølgelig an på hvor mye man ser kjæresten i forkant, hvor mye tid man får tilbragt sammen. Hos oss ble det bare annenhver helg pga avstander. Derfor tok det lang tid før vi ble skikkelig kjent med hverandre. Tror ikke jeg ble skikkelig kjent med ham før etter et par år.....

Anonym poster: 153a806c748f315aed9fe9e8cf34d7c6

Skrevet

Så lenge det er et ukomplisert forhold der magefølelsen er god uten små eller store røde flagg, barna synes om den respektive partneren og har fått god tid til å bli kjent med alle som skal flytte sammen -på heltid eller deltid:

1-2år.

Skrevet

Det kommer an på mange ting!

Bl.a hvor lang tid det er siden foreldrene reiste fra hverandre (med tanke på barnas sorgprosess ifht at foreldrene ikke lengre er sammen), hvordan forelderen og den nye partneren tar hensyn til barna, hvordan en gjør det (om en forklarer barna og snakker med barna om det, spør hva de tenker om saken), og mye MYE annet.

Anonym poster: 74c87015f5ea09ed33156b2ca5f3ad2a

Skrevet

Jeg har vært sammen med min nye kjæreste i ca 8 Mnd og han har kun møtt barnet mitt noen ganger.

Da har han vært på middag hos oss som en venn. Når vi kommer til å flytte sammen kommer til å stå veldig på når mitt barn har fått en skikkelig god kontakt med min nye kjæreste og selvfølgelig vil vi se an omstendighetene. Mange ting å ta hensyn til men først og fremst barnet.

Kan ikke sette en dato på hvor i forholdet man skal være når det er greit.

Anonym poster: f4144930cfb7e8d00227543c6be07943

Skrevet

Når alle har blitt godt kjent, også gjerne med "biomor/far" og det er greit for barna.

Anonym poster: aafa853699a57d5a8f9b1a25f6ee80cb

Skrevet

Det lurer jeg og på. Har en sønn på 2 år og barnet ser så og si aldri faren sin så det vil si jeg har null avlastning og barnevakt. Han har kommet hjem til meg etter barnet er lagt men tenker å introdusere snart..vi har vært sammen i ett par mnd...skal ikke flytte sammen enda da

Anonym poster: 18704fe98b8964f62b400999d4b2fe69

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kommer aldri til å bli kjent med stemor, og far kommer aldri til å bli kjent med min mann, så skulle vi forholdt oss til det, så aldri

Jeg traff mannen min i april, og ble gravid i desember. Ikke planlagt, selvsagt. Men da måtte vi jo bare flytte sammen da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...