Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Synes "alle" rundt oss har enten katt eller hund. Vi bor i et borettslag, og det reker masse katter rundt her. Hund har jeg alltid vært litt redd for, i tillegg til at det er masse jobb og et kjempeansvar. Verken jeg eller mannen har lyst å ta på oss dette ansvaret, fordi vi vet at det faller på oss uansett. Vi har familie på motsatt kant av landet, og reiser relativt ofte på besøk dit. Da kan man ikke ta med en hund eller katt, og trenger derfor noen til å passe. 9 åringen hadde en periode i fjor da bestevennen hans fikk en valp, da han maste veldig. Men det har gitt seg nå. Men jeg ser jo at de er utrolig glad i dyr da, både katter og hunder. Vi har kjøpt akvarie, men det er liksom ikke samme kosen... Er det ufint å nekte ungene å ha slike kjæledyr, fordi vi ikke vil ha ansvaret og merarbeidet ? Eller er det helt greit ? Innspill ? Vi har ingen allergier vi kan "skylde" på. Anonym poster: 232ad87b033eeac90a9d5f21d2bd0963
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Det er helt greit. Spesielt siden der er mye katter. Man skal ikke ta lett på ansvaret som følger med dyr. Dere kan jo evt tilby dere å passe en hund eller katt i ny og ne? Gå tur med? Synes dere er ansvarlige jeg, som sier nei når dere ikke vil
Sølvpanter Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Dere må ville det selv synes jeg. Kjipe? Tja, litt kanskje, men vil dere så vil dere ikke. Jeg ønsker meg katt mer enn noe annet nå, men vi kan ikke ha pga allergi Skulle ønske vi kunne byttet...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 synes det er bra at dere sier nei. det blir feil for meg å la ungene bestemme å ha dyr, for de kan ikke gies hele ansvaret. det er mye ansvar i form av å lære de opp, sosialisere, mate lufte, samt alle veterinærutgifter som kan komme. og hvis dere ikke vil ha dyr, så blir det også feil for dyret. Anonym poster: 6e2bdb39012245980574bd5a382d9ed1
Gjest Nerdens'mus Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Bedre foreldre enn de som skaffer kattunge fordi unga vil for så å la katten gå for lut og kaldt vann når ungene er lei av den etter 14 dager. Dyr er levende vesen med tanker og følelser ikke en ting man skaffer fordi alle andre barn har.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Synes ikke dere er kjipe. Det kunne ikke falle meg inn å skaffe oss et eller annet dyr, og ungene har aldri spurt heller, heldigvis. De er små ennå da, 3 og 6 år. Anonym poster: 9ef7ef0042b4852735b8cf8594b0d648
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Nei, syns ikke dere er kjipe fordet. Ja, barn har nytte av dyr, men som dere sier selv, så havner fort ansvaret på dere foreldre. Det letteste er jo katt, de klarer seg litt mer selv. Men er viktig at dere også vil ha dyr. Jeg og samboer vil ha hund, men han er allergisk Anonym poster: 909ebc860e7421d44099ad06e9990a0f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Nei, det er greit, dere har selvinnsikt og vet at dere ikke kan tilby et godt hjem (at dere ikke orker ansvaret, alt blir dritt og da blir ting ofte ignorert, hunden får ikke nok turer osv). Anonym poster: 2aa1aab401480c820832d2c409322cfb
3 er nok! Skrevet 5. mai 2013 #9 Skrevet 5. mai 2013 Mine barn har ikke begynnt å mase om slikt enda, men jeg regner med at den dagen kommer, og da har jeg tenkt til å si nei, men det må selvfølgelig forklares. Vi lever rett og slet ikke ett liv der jeg føler at ett dyr vil få ett tilfredsstillende liv med/hos oss. Vi har turnusjobber, ved anledning reiser vi alltod bort i helgene og i turnusfrien. Vi hadde ikke rukket og gå tur med en hund tre ganger om dagen eller å aktivisere den med hjernetrim osv. Jeg hadde blitt sur og gærn i huset av alt håret overalt. Jeg er veldig glad i dyr og er opptatt av at dyreeiere må være i stand til å ikke bare huse ett dyr men å gi den prima omsorg og kjærlighet. Dessverre ser jeg ikke at vi kan få dette til, så da vil jeg ikke ta på meg dette ansvaret. Ett dyr er tross alt ikke noe du har angrerett på selvom jeg vet om mange som tror det.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 Jeg synes dere er kloke og ansvarlige foreldre som sier nei til noe dere vet vil være et dårlig prosjekt! Det er mye ansvar og arbeid å ha dyr, og er man ikke villig til å gjøre den innsatsen skal man heller ikke skaffe seg dyr. Anonym poster: 04b8c9081e8a09f63b0cf8722072b64c
skjotta Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 Dere er veldig ansvarlige og voksne (ikke) dyreeiere. Litt kjipe foreldre... Ønsket meg dyr mer enn noe annet når jeg var barn. En dag når jeg kom hjem fra skolen var pappa kjempestolt... han skulle være sååååå snill med meg. Hva stod i stua? En glassbolle med 2 gullfisk. Jippi. Hva med en hamster eller marsvin? Eller kanin? Jeg fikk en fugl når foreldrene mine ble skilt. Hadde mye kos og glede med ham.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #12 Skrevet 5. mai 2013 Bra dere sier nei. Da jeg var lita fikk naboene nye katter hele tiden. Ungene syns de var søte da de var små, men så var det ikke gøy lenger når kattene ble voksne. Pappa har fortalt i ettertid at han avlivet 13 katter som naboen bare kasta ut :s Anonym poster: 3348f26a420827bef8e085bdd460e51a
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #13 Skrevet 5. mai 2013 Jeg synest dere er kjpe, men vi er i samme situasjon og like kjipe som dere. Anonym poster: 3caa3465fda2d1171465250b9aa843bf
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #14 Skrevet 5. mai 2013 Jeg synes det er veldig trist for barnet, men synes dere gjør riktig. Et dyr dere skaffer mot deres vilje vil ikke bli elsket nok, det er ikke riktig overfor dyret. Det blir ofte sånne hunder som må sove ute i vindfanget eller bo i hundegård, eller katter som knapt får slippe inn i huset. Mye bedre at ungen blir trist enn å mishandle/vanskjøtte et dyr. Og dere skal jo leve dere også. Jeg hadde ikke orket å ha et dyr jeg ikke likte, det er alt for mye ansvar. Kunne f.eks. aldri tenkt meg å ha marsvin, chinchilla, eller hund som terriere eller golden retriver, fordi jeg ikke selv liker dem. Alt for mye ansvar og arbeid for noe jeg ikke får glede av selv. Det begrenser tross alt livet veldig, om man vil gjøre det på en god måte. Anonym poster: d48298aa2b2d315863585167a1b1462b
håperpåvinterbarn Skrevet 5. mai 2013 #15 Skrevet 5. mai 2013 Ikke kjipe. Bra at dere ikke skaffer dere dyr når dere ikke har mulighet eller lyst til å bruke tid på dyret. Selv har vi mange dyr, men vi bor på landet og er dyrekjære, så da passer det for oss. Har uansett stor respekt for dem som velger å ikke ha dyr fordi de innser at de ikke ønsker eller kan ta vare på dem. Det er jo mye jobb
Ikkenonick Skrevet 5. mai 2013 #16 Skrevet 5. mai 2013 Jeg ser en del argumenter her om jeg gjerne vil skyte ned med en gang; Det finnes hunder som ikke trenger å gå timesvis med tur hver dag. Det finnes hunder som ikke røyter, det finnes hunder som er allergivennlige (avhengig av om man er allergisk mot pels eller hudcellene selvfølgelig) og det finnes hunder som gir mye og krever lite 8annet enn kos og oppmerksomhet, og en liten luftetur i ny og ne for å gå på do) Utover dette (som slett ikke bare var myntet på HI) så synes jeg dere er ansvarsfulle og fornuftige, vil man ikke skal man ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå