Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Hvorfor det stikker i meg å bare høre det ordet aner jeg ikke. Men ihvertfall så har jeg å læreren til min 11år gammel datter søkt hjelp til henne nå. Jeg prøver det beste jeg kan å sammarbeide med det læreren mener er rett å det beste for min datter. Min datter mistet sin far for 1år siden ( har hatt ny samboer i 4år) vi har flyttet til nytt sted pga samlivsbrudd med nåværende samboer. Så hun har måtte byttet skole og fått nye venner. Hun er også i puberteten. Så det har skjedd mye i livet hennes siste 2årene. Vi søkte om psykolog hjelp, fordi min datter har hatt mye nedturer på skolen, hjemme har hun også hatt dårlige dager men ikke noe bekymringsverdig. Hun har hatt perioder der skolen var det hun pratet til meg om som plaget henne,hun gikk en periode å hadde ønsker om å bytte skole fordi jentene rett å slett ikke kom overens. Lærerinnen sier hun snakker mye om sin far på skolen og ingen skole relaterte ting. Hun har gått til samtaler hos helsesøster og jeg var også med i en samtale. Helsesøster mente i ettertid hun ikke hadde samme behov lengre for hjelp fordi min datter hadde gitt utrykk for at hun hadde det bedre nå.Fikkavslag fra bup. Kjenner jeg blir sint og frustret. Jeg føler virkelig min datter kunne hatt behov for å prate med noen med erfaring. Begrunnelsen var at dette kunne barne og familie tjenesten ta seg av. Nå sitter jeg livredd for at dette skal gå over til en bekymringsmld sak, alltså ikke for at jeg føler at nå tar dem datteren min men plutselig ble det mye skyldfølelse etter det avslaget, at det er jeg som gjør noe galt, og jeg som ikke klarer å håntere min datters følelser...Når vi fikk legen til å skrive hendvisningen så spurte legen min datter og da sa hun hun ville ikke ha noe hjelp. Veldig vanskelig å nå frem til henne, hun blir sint på meg når jeg prøver å prate om hvordan hun føler det seg inni seg, jeg sier hun alltid må vite hun kan komme til meg å prate men da sier hun jeg har det fint, kan du og skolen slutte å mase om at jeg har det så dårlig heletiden. Aner helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre Har time til barne og familie tjenesten om 2uker. Vil det bli satt inntiltak om hjemmebesøk osv nå ? Anonym poster: 82d9cabef608ebc528cc3b7d344f29e4
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Du bor i Trondheim, siden dere her BFT? I så fall burde dere klage på avslaget fra BUP. Jeg har henvist flere saker dit fra Oslo i forbindelse med flytting, og avslagene flere har fått er direkte latterlige (og ting BUP-ene i Oslo helt definitivt hadde tatt i mot, som de også skal). Det er ellers frivillig hvilke eventuelle hjelpetiltak man vil ta i mot fra instanser som jobber etter lov om barneverntjenester. Jeg er usikker på om hele BFT gjør det. Anonym poster: a52f3698239760be2a88d263ce9154d3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Stemmer det. Håper det er noe bft kan være behjelpelig med, å skrive klage til bup. Blir rett å slett bekymret at dem kan avslå barn som søker om helse hjelp.En ting er jo å si, nei barnet der trenger frisk luft og andre ting, enn å avslå før en evt samtale...HI Anonym poster: 61a18e2bde908b96e7baea73f5d669e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå