Gå til innhold

Søker om å utsette 17. mai to uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag prøvde jeg bunaden.

Har utsatt det en stund ford jeg ikke har gledet meg til å innse at den ikke passer.

Men den passet, og det var bare så vidt.

Den passer ikke noe dårligere enn i fjor altså, jeg så ut som en hvalross i rosebrodert kondomdress da også.

Jeg søker herved om utsettelse av 17. mai, slik at jeg får mer enn 12 dager på meg til å få den til å sitte litt romsligere. To ukers utsettelse ville vært perfekt.

Hvem av dere kan innvilge dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fint lite kontakt med de høyere makter så kan ikke hjelpe deg der.

Hva med å spørre 17mai-komiteen? Du kan jo alltids true med å brodere inn ulike flagg på bunaden hvis du ikke får det som du vil, da skal du ikke se bort i fra at du får det som du vil. VG tar saken tvert

Skrevet

Beklager. Jeg har skrubbet og vasket i 4 dager. Nå er det skinnende, og slik skal det forbli til storinnrykkey på 17. Greier absolutt ikke å holde stand i 14 ekstra dager! Så, spise mindre og pule mer så blir det sikkert litt romslighet i stakken ;)

Skrevet

Storinnrykkey høres kult ut... Går det ikke ann å redigere her mer? Forbi tidsfristen bare?...

Skrevet

#den følelsen# når jeg innser at jeg også har gjester på 17. mai.

Kanskje jeg blir tynn av all vaskingen, malingen og bæringen som må finne sted i den sammenheng?

Skrevet

Jeg søker om avlysning av hele greia jeg. Neste år passer sikkert bunaden helt perfekt...

Skrevet

Jeg søker om avlysning av hele greia jeg. Neste år passer sikkert bunaden helt perfekt...

På egne vegne går jo det helt fint! For 2 år siden hadde vi intet på programmet. Vi fylte frysen med is, sov lenge og gikk i pysj hele dagen - hurra! :)

Skrevet

På egne vegne går jo det helt fint! For 2 år siden hadde vi intet på programmet. Vi fylte frysen med is, sov lenge og gikk i pysj hele dagen - hurra! :)

Med tre barn er det kanskje litt drøyt, 13-åringen ville nok overlevd, men de andre to ville blitt skuffet.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg vil også utsette 17. mai i to uker, for da er det i hvert fall skoleferie her! Jeg har fått AVSLAG - ja, AVSLAG på permisjonssøknad (vi snakker fri en jævla dag, og Norges nasjonaldag bør være en god nok grunn) - men de kan bare drite og dra, 17.mai-feiring blir det uansett, jeg kan ikke noe for at hun tilfeldigvis blir syk den dagen... Satser på at bunaden passer!

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg vil også utsette 17. mai i to uker, for da er det i hvert fall skoleferie her! Jeg har fått AVSLAG - ja, AVSLAG på permisjonssøknad (vi snakker fri en jævla dag, og Norges nasjonaldag bør være en god nok grunn) - men de kan bare drite og dra, 17.mai-feiring blir det uansett, jeg kan ikke noe for at hun tilfeldigvis blir syk den dagen... Satser på at bunaden passer!

Det er sånn det skal låte, Siklerotte, ingen kødder med 17.mai!
Gjest Siklerotte
Skrevet (endret)

Nei, ingen får ta fra meg 17. mai, og det virker jo som om de skjønner at jeg ikke har planer om å godta vedtaket. For vedlagt ligger skolens regler, hvor de har gulet området som handler om permisjonssøknad, og i bold står det: "Repeated lack of respect for the calendar and daily timetable will lead to an initial warning letter and the consequential expulsion of a pupil from the school". Vel, hvis noen elever skal bruke dagen på å løpe for fattige barn, kan vi bruke dagen på å spise store mengder med is, og jeg tror at læringsutbyttet blir det samme! Og de kan bare sende meg den advarselen, for sykdom skjer, og det hender noen ganger at det skjer på 17. mai også!

Endret av Siklerotte
Gjest sug lut
Skrevet

Nei, ingen får ta fra meg 17. mai, og det virker jo som om de skjønner at jeg ikke har planer om å godta vedtaket. For vedlagt ligger skolens regler, hvor de har gulet området som handler om permisjonssøknad, og i bold står det: "Repeated lack of respect for the calendar and daily timetable will lead to an initial warning letter and the consequential expulsion of a pupil from the school". Vel, hvis noen elever skal bruke dagen på å løpe for fattige barn, kan vi bruke dagen på å spise store mengder med is, og jeg tror at læringsutbyttet blir det samme! Og de kan bare sende meg den advarselen, for sykdom skjer, og det hender noen ganger at det skjer på 17. mai også!

Hvis du vil at jeg skal banke dem for deg gjør jeg det gjerne. Jeg må banke noen uansett. Det kan likegodt være dem.
Gjest Siklerotte
Skrevet

Hvis du vil at jeg skal banke dem for deg gjør jeg det gjerne. Jeg må banke noen uansett. Det kan likegodt være dem.

Veldig gjerne, hvis jeg får se på. Kan bestille fly så det skjer allerede i morgen.

Gjest sug lut
Skrevet

Veldig gjerne, hvis jeg får se på. Kan bestille fly så det skjer allerede i morgen.

Deal. Selv om i dag er beste bankedag. Men jeg kan spare til i morgen.
Gjest Siklerotte
Skrevet

Deal. Selv om i dag er beste bankedag. Men jeg kan spare til i morgen.

Helt enig, men de låser portene til bestemte tider, og jeg regner med at det er i redsel for sinte mennesker med en knyttneve eller to - sånn siden foreldre egentlig ikke er ønsket på skolegrunnen i det hele tatt. Men det er vel fortjent, så spar sinnet over dømme mennesker til i morgen.

Skrevet

De kan jo bare ta rennafart og drite i å ikke gi dere permisjon for slikt.

Jeg tar flyet over med Luten for å grisebanke dem noe så inn i granskævven om det er behov.

Gjest Siklerotte
Skrevet

De kan jo bare ta rennafart og drite i å ikke gi dere permisjon for slikt.

Jeg tar flyet over med Luten for å grisebanke dem noe så inn i granskævven om det er behov.

Ja, kom, det er verdt det bare for underholdningsverdien. Ler av tanken, ser det for meg. Måtte vel funnet ny skole, men hadde vel vært verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...