Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å gifte oss i utlandet, men jeg er helt blank på alt rundt dette. Noen som vet hva noe slikt totalt vil komme på i pris? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte ca 45 000 kr på reise, kirke, fotograf, hotell, middag for ca 20 stk, frisør, bukett o.l.

Klær kom utenom. Giftet oss på Gran Canaria.

Skrevet

Vi giftet oss på Phuket i Thailand feb.09... Det vi startet med var å ta kontakt med den sjømannspresten som er på eller i det landet/området du ønsker å gifte deg, dette for å avtale en dato for når et evnt. bryllup kan være. Det som så skjedde med oss var at presten skulle ha 5500kr for vielsen, vi måtte betale presten ned fra Pattaya nord i Thailand, og vi måtte betale for en overnatting til han på et hotell den dagen vielsen skulle finne sted :) Når alt dette var gjort så tror jeg vi betalte i underkant av 10 000kr for alt til presten. Så må du jo selvfølgelig står for hvor du skal ha en evnt. fest. Vi valgte kun en seremoni med oss og presten på stranden, så gikk vi, jeg og min mann ut å spiste en bedre middag, vi hadde ikke med oss gjester... Håper at svaret var tilfredsstillende og at du har fått svar på noen av spørsmålene :)

Skrevet

Vi brukte ca 45 000 kr på reise, kirke, fotograf, hotell, middag for ca 20 stk, frisør, bukett o.l.

tusen takk for svar :) var dere og følget der lenge? Er det normalt at brudeparet betaler reisenog oppholdet for gjestene eller skal di betale dette selv? 45000 hørtes jo ikke gale ut, fikk jo mye for pengene da. Var det jeg tenkte at hvis vi har et budsjett på ca 100.000 , hvor mye dette da vil dekke.. Vi blir ca 40-50 stk
Skrevet

Vi giftet oss på Phuket i Thailand feb.09... Det vi startet med var å ta kontakt med den sjømannspresten som er på eller i det landet/området du ønsker å gifte deg, dette for å avtale en dato for når et evnt. bryllup kan være. Det som så skjedde med oss var at presten skulle ha 5500kr for vielsen, vi måtte betale presten ned fra Pattaya nord i Thailand, og vi måtte betale for en overnatting til han på et hotell den dagen vielsen skulle finne sted :) Når alt dette var gjort så tror jeg vi betalte i underkant av 10 000kr for alt til presten. Så må du jo selvfølgelig står for hvor du skal ha en evnt. fest. Vi valgte kun en seremoni med oss og presten på stranden, så gikk vi, jeg og min mann ut å spiste en bedre middag, vi hadde ikke med oss gjester... Håper at svaret var tilfredsstillende og at du har fått svar på noen av spørsmålene :)

vi skal ha med oss gjester så blir ikke helt som deres, men fikk jo mange svar på andre praktiske ting, så det var til stor hjelp, tusen takk :)
Skrevet

Bare hyggelig :) Og lykke til med bryllupet :)

Skrevet

tusen takk for svar :) var dere og følget der lenge? Er det normalt at brudeparet betaler reisenog oppholdet for gjestene eller skal di betale dette selv? 45000 hørtes jo ikke gale ut, fikk jo mye for pengene da. Var det jeg tenkte at hvis vi har et budsjett på ca 100.000 , hvor mye dette da vil dekke.. Vi blir ca 40-50 stk

Hos oss så betalte gjestene for turen selv. Vi var der i en uke. Det var vel i grunn selve reisen og hotell + middagen for alle sammen som kostet mest. Tror det var ca 500 kr pr pers for maten, hvis ikke jeg husker helt feil. Er 4 år siden nå;)

Vi hadde kontakt med en bryllupsplanlegger som fikset alt sammen for oss, og hun var egentlig ganske billig. Det eneste vi gjorde selv var å avtale tid med sjømannskirken.

Skrevet

Vi brukte vel rundt 100 000 for bryllupet vårt på Island. Det var det vi hadde kalkulert med. Da dekket det alt av klær og utstyr for oss begge frisør to ganger for begge to. En rekognoseringstur til Island et godt halvår før bryllupet, 6retters middag med drikke til 40 personer, leie av buss for sightseeing, inngang til den blå lagune for oss to. 2 uker på Island i forbindelse med bryllupet. Leie av kirke og prest og organist. Prøvemiddag for oss og forloverne våres. Blomster. Bryllupskake og velkomstdrinker. Damenes aften og herrenes aften(spa og middag på damene) middag og cognactesting på gutta. Gaver til forlovere, tastmaster, brødre, fedre, søstre og svigerinne.

Vi startet med å se på tre land vi ønsket å dra til. Mexico, Thailand og Island. Så eliminerte vi bort ett og ett land etterhvert som vi pratet om hvem vi ville ha med, hvor mange, om vi ville ha vinterbryllup eller sommerbryllupe osv.

Vi så mye på sjømannskirken og hvor ambasadene lå, og hvordan det var praktisk mulig å løse selve vielsen kombinert med hvor og hvordan vi kunne ha festen. Og ikke minst økonomi og hvor mange gjester vi hadde råd til å invitere. Vi brukte ikke bryllupsplanlegger og det sparte vi 4000kr på bare i utgifter til kirke og prest. Men vi brukte mye tid og energi på det, og hadde det utrolig artig i prosessen.

Ei venninne av meg gifter seg i spania til sommeren. De skal ut med rundt 50 000 for selve bryllupet og vielse, så kommer frisør, kjole og litt småting utenom. Men tror nok deres løsning blir billigere enn vår. Litt færre gjester enn vi hadde, men forholdsvis likt.

Både i vårt og deres bryllyp betaler gjestene selv reise og opphold.

Vi ordnet bare transport fra kirken til fergen, og fergen ut til øya, og retur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...