Gå til innhold

dere med bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva Gjør dere når det er som verst? Min kommer og går litt. Nå er det så ille at jeg bare vrir meg i smerter. Alt er vondt, sitte, ligge, stå, gå osv.

Tar dere noe smertestillende? Hva hjelper på dere

Evig takknemlig for svar!

Anonym poster: 0f1616b0d1aa8f46188a696ed1790cdd

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ligger i sofaen. Det eneste som hjelper

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Fikk beskjed fra fysioterapeut at det eneste som gjelder når det gjør skikkelig vondt er å hvile, helst liggende. Og selvsagt forebygge så mye man kan. Har ikke brukt smertestillende til nå, da smertene er verst kvelden og da har lillemann lagt seg, så da kan jeg uansett bare ligge og koble meg ut fra livet på en måte. Men hadde det vært like ille på dagtid, hver dag, måtte jeg nok ha hatt mer hjelp fra medisiner ja.

Skrevet

Får dere ilinger nedover på baksiden av lårene? Begynner på et vis oppe ved hofter et sted.. Men vondest på lårene. Hvis jeg feks skal tapå sokker, og står kun på det venstre benet, så "knekker" det liksom sammen!

Og hvis jeg har vært vel aktiv en dag, klarer jeg nesten ikke bevege meg på kvelden, snu meg i senga osv er nesten umulig, helt stiv.

Tror dere dette er bekkenløsning?

Forrige graviditet mente fysio at jeg hadde det, og kjenner igjen en del fra da. Den gang ble det så ille at jeg noen dager måtte slepe det ene benet etter meg, det tålte ikke noe tyngde..

Anonym poster: 5199e5d9db5541d80b49e80471e91fc2

Skrevet

Får dere ilinger nedover på baksiden av lårene? Begynner på et vis oppe ved hofter et sted.. Men vondest på lårene. Hvis jeg feks skal tapå sokker, og står kun på det venstre benet, så "knekker" det liksom sammen!

Og hvis jeg har vært vel aktiv en dag, klarer jeg nesten ikke bevege meg på kvelden, snu meg i senga osv er nesten umulig, helt stiv.

Forrige graviditet mente fysio at jeg hadde det, og kjenner igjen en del fra da. Den gang ble det så ille at jeg noen dager måtte slepe det ene benet etter meg, det tålte ikke noe tyngde..

PS: unnskyld, ikke meningen å kuppe tråden.. Bare måtte spørre siden dere sikkert er bekkenløsningsspesialister! ;)

Skrevet

Ligger i sideleie i sofaen med en litt fast pute mellom knærne.

Har gått til kiropraktor ukentlig siden jul - han holder det i sjakk, MEN det forutsetter at jeg tar det med ro og er forsiktig.

Går med bittesmå skritt, listet meg opp trapper, tar heis hvis mulig, forsiktig ut og inn av bil, ingen "store utslag", ingen spagat eller ekstrem tøying :)

Har også kjøpt et par av de "joggeskoene" som er så moderne nå - de er liksom bygget opp litt bak (jada, vet at det er fjortiss og at vi kommer til å le av dem neste sesong) - avlaster korsryggen veldig bra :)

Skrevet

Takk for svar :) jeg vil helst ikke ta smertestillende, har ingen barn jeg må ta meg av, men har derimot 3 hester. Gjør så lite som mulig hos de, men nå idag er det en stor utfordring å kjøre til stallen, gi mat og vann. Men det går, har krykker som hjelper endel. Ligger i senga nå, fant en stilling som Gjør vondt, men mindre vondt enn i sofaen. Off, slitsomt dette med bekken :/

Anonym poster: 0f1616b0d1aa8f46188a696ed1790cdd

Skrevet

PS: unnskyld, ikke meningen å kuppe tråden.. Bare måtte spørre siden dere sikkert er bekkenløsningsspesialister! ;)

Du beskriver helt nøyaktig hvordan min bekkenløsning er. Får en kvote tildelt hver dag for hvor mye jeg kan bevege meg. Den blir ganske fort brukt opp og da kommer de verste krampene/ilingene i lårene når jeg går. Blir veldig mye verre om jeg bærer noe, omså bare en tallerken. Det gjør så vondt og hele foten svikter under meg. Sorry språket men det er helt jævlig! Faller sammen i tårer og sliter med å komme meg ut av "situasjonen"

Eneste som hjelper for meg er å sitte i sofaen med føttene opp, litt sånn hvilestilling. Bedre enn senga til tider. Men jeg stivner helt av hver gang jeg setter/legger meg. Klarer knapt å gå :( Går til fysio på trening to ganger i uka som visstnok skal hjelpe å stabilisere litt. Vet ikke om det hjelper, har mye vondt, men hadde kanskje vært enda verre om jeg ikke gikk, så holder ut til baby kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...