Gå til innhold

Gravid igjen etter MA


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en MA for noen måneder som ble oppdaget på ordinær ultralyd i uke 19. Fosteret hadde vært dødt siden ca uke 7, uten at noen av graviditetssymptomene hadde stoppet opp og uten at jeg hadde hatt blødninger. Nå er jeg gravid igjen (7 uker) og vet ikke om jeg skal le eller gråte. Er så redd for å gjennomgå det samme enda en gang men har fått tid på tidlig ultralyd om noen få dager. Var mye mer kvalm sist. Sliter med litt kvalme nå også men ikke mer enn jeg pleier å ha i dagene før mensen. Plutselig i dag var ikke puppene fullt så ømme som tidligere og er redd det er et dårlig tegn. Gruer meg noe helt forferdelig til ultralyden. Ønsker helst å ikke forholde meg til dette i det hele tatt men det er litt vanskelig når graviditetssymptomene herjer som verst, selv om jeg ikke er såååå plaget heller, da...

 

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg trenger en bekreftelse på at dette kanskje kommer til å gå bra. Trenger å høre fra flere som har mistet men har fått friske unger etterpå... Er veldig redd akkurat nå!

 

Anonym poster: 22bda71bd0b03e45b98b3cf53f1e0f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har dessverre ikke noen solskinnshistorie å komme med, jeg har mistet selv (i uke 10) men ikke kommet dit at jeg har fått barn ennå. Ville bare si at jeg skjønner at du har det vanskelig, kanskje spesielt siden du er i uke 7 og det var da fosteret sluttet å utvikle seg sist.

 

Graviditetssymptomene kan jo være forskjellige fra svangerskap til svangerskap, så det trenger jo ikke å bety noe at du har færre av dem denne gangen. De kommer og går jo også.

 

Så flott at du har fått time til tidlig ultralyd, det må jo være forferdelig for deg å være så redd hele tiden. Håper at du klarer å slappe mer av når du får se hjertet banke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være forferdelig å miste så sent som i uke 10. Jeg mistet i uke 7, bare at jeg ikke visste om det før uke 19. Håper alt ordner seg til det beste for deg og at alt kommer til å gå bra neste gang, hvis du velger å prøve på ny!

 

Det er jo det de sier, at graviditetssymptomene er forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Prøver å trøste meg med det og bare håper det vil gå bra denne gangen!

 

Kvalmen er begynt å komme for fullt nå, så å si at det ikke var verre enn PMS symptomer var ikke helt riktig. Gikk på jobb i går (jobber med barn) og slet veldig med alle luktene som var der: Mat, våte klær, sure sokker og toaletter (som ikke er skitne men plutselig stinker dritt likevel :) ) og folk generelt! Men jeg kan takle hva som helst, bare jeg får beholde den lille denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så igjen! Hadde en sa i februar, var da 11+4 og hadde sett hjertelyd i uke 9. Plutselig gikk alt galt, og det ble en minifødsel på badet:(

 

Er nå gravid igjen, 6+4. Traff på første forsøk etter å ha fått mensen igjen, og jeg er kjemperedd for å oppleve en ny sa. Har tatt flere hcg for å sjekke at det stiger greit, og på mandag var jeg på gyn fordi jeg hadde en liten blødning. Da så vi hjertelyd, og foreløpig går alt greit. Fin form så langt, ømme pupper og forferdelig oppblåst, ellers greit. Prøver å ikke være paranoid, og sier til meg selv at det er 90% sjanse for at det skal gå bra, men det er ikke lett etter å ha opplevd en sa. Huff, må jo bare heie på den lille babyen og ha tro på at det skal gå bra! Mest sannsynlig går det bra for oss begge denne gangen! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Så flott at spiren satt på første forsøket etterpå! Du har rett i at det er 90 prosent sjanse for at det går bra og sannsynligvis får vi begge en liten til jul :) Men jeg tar ikke sjansen på å glede meg helt enda. Har ikke fortalt det til noen ennå men hvis ultralyden viser at alt er bra, kommer vi til å fortelle det til kommende besteforeldre, tanter og onkler med en gang.

 

Er det din første eller har du flere barn? Jeg har ingen barn fra før, derfor er jeg litt mer nervevrak nå enn jeg hadde vært hvis jeg hadde gjennomgått et normalt svangerskap en gang før, tror jeg. Har jo bare erfart et halvgått svangerskap med en missed abortion og har derfor lite å sammenlikne med. Tenker også at hvis det har skjedd en gang kommer det til å skje alle andre gangene jeg blir gravid også. Vet det er tullete å tenke sånn men det er, som du skriver, vanskelig å ikke være paranoid når man har mistet en eller flere ganger!

 

Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) Jeg har en gutt på snart to år fra før, så det hjelper jo veldig. Da hadde jeg ingen bekymringer i svangerskapet, heller ikke i det andre før det plutselig gikk galt. Nå bekymrer jeg meg for alt, kjenner etter symptomer, forventer blod ved hvert dobesøk osv. Slitsomt, og kommer nok ikke til å føle meg trygg før ihvertfall etter 12 uker.

Har du målt hcg? Det har vært greit å følge med på prøvene, men ul er jo det som sier mest. Ser du hjerteaktivitet på den, så er jo sannsynligheten for abort veldig liten (selv om det ikke gjaldt for meg i forrige sv.skap).

 

Fortell hvordan ul går, jeg har troen på at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Massevis av lykkeønskninger fra meg. Nettopp vært gjennom en altfor tidlig fødsel av min lille altfor syke gutt. Fødte han i uke 19+5 for to uker siden.... Og jeg sliter ennå med sorgen over tapet av vår lille venn. Jeg klarer nesten ikke å vente på å begynne prøvingen igjen... Ønsker å bli gravid fort fort.... :)

Håper spirene deres blir noen vakre små <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg mista i veke 24 i november, og trur kaaanskje eg er gravid igjen nå. I alle fall svakt positiv test. men eg tenker heile tida på at eg jo skulle hatt den vesle guten min her, og det er tungt, sjølv om eg jo er veldig klar for eit nytt svangerskap! Eg fekk svangerskapsforgiftning nesten over natta og så gjekk det ikkje så mange dagane før det heile var over.... MEN for å sei noko positivt til deg (og meg og alle andre), så har eg ei venninna som opplevde det samme som meg, men ho har no tre veker igjen til termin, og ber på ei frisk og fin jente, og sjølv har ho holdt seg frisk og utan symptom for sv.forg. denne gong! Så me må berre kryssa fingrane og tenke at det går bra denne gongen, for det må det jo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora: Så trist! To uker er jo ikke så lenge siden. Forstår at du fortsatt tenker mye på den lille. Håper dere snart kan begynne å prøve på nytt igjen og at det går bra neste gang. Med meg gikk det ca 8 uker så var jeg i rute igjen med regelmessig mens men det var de åtte lengste ukene av mitt liv, tror jeg. Veldig frustrerende å gå og vente slik! Ble noe lettere etter at mensen kom i gang igjen men tenker fortsatt mye på den lille som skulle vært født i april.

 

Browneyes: Krysser fingrer for deg og håper det går bra denne gangen! Håper du får god oppfølging slik at en eventuell svangerskapsforgiftning kan oppdages (og behandles) så tidlig som mulig.

 

Så til slutt: Selv om det går galt en gang, trenger det ikke å gå galt flere ganger! Vi var på ultralyd i dag og så et bankende hjerte! Alt så helt fint ut denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg mista i veke 24 i november, og trur kaaanskje eg er gravid igjen nå. I alle fall svakt positiv test. men eg tenker heile tida på at eg jo skulle hatt den vesle guten min her, og det er tungt, sjølv om eg jo er veldig klar for eit nytt svangerskap! Eg fekk svangerskapsforgiftning nesten over natta og så gjekk det ikkje så mange dagane før det heile var over.... MEN for å sei noko positivt til deg (og meg og alle andre), så har eg ei venninna som opplevde det samme som meg, men ho har no tre veker igjen til termin, og ber på ei frisk og fin jente, og sjølv har ho holdt seg frisk og utan symptom for sv.forg. denne gong! Så me må berre kryssa fingrane og tenke at det går bra denne gongen, for det må det jo!!

 

 

Hvordan går det med deg browneyes?? Testet noe mer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg mista i veke 24 i november, og trur kaaanskje eg er gravid igjen nå. I alle fall svakt positiv test. men eg tenker heile tida på at eg jo skulle hatt den vesle guten min her, og det er tungt, sjølv om eg jo er veldig klar for eit nytt svangerskap! Eg fekk svangerskapsforgiftning nesten over natta og så gjekk det ikkje så mange dagane før det heile var over.... MEN for å sei noko positivt til deg (og meg og alle andre), så har eg ei venninna som opplevde det samme som meg, men ho har no tre veker igjen til termin, og ber på ei frisk og fin jente, og sjølv har ho holdt seg frisk og utan symptom for sv.forg. denne gong! Så me må berre kryssa fingrane og tenke at det går bra denne gongen, for det må det jo!!

 

 

Hvordan går det med deg browneyes?? Testet noe mer??

 

Hei! Ja, eg testa pos på CB digital i går, hurra! Så nå håpar eg berre at dette går bra og at eg får god oppfølging! Merkar eg er veldig nervøs, og har jo IKM i morgon, så håpar at eg ikkje begynner å blø eller noko sånt! Korleis er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra hurra ... Så utrolig gøy. Masse lykke til. Gleder meg til oppdatering. Jeg blør fortsatt bittelitt... Er vel resten av renselsen som skal ut. Ser frem til prøving.... Men er i tvil om jeg skal vente en mens eller prøve så fort blødningen er over. Savner sånn å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei først av alt, det var trist å høre om ma din så sent. Det er grusomt når man tror alt er bra, også viser det seg at det ikke er det.

 

Første gang jeg var gravid, gikk jeg til tidlig ul i uke 11 og fikk konstantert en MA. Her hadde fosteret stoppet opp på 7 uker. Jeg var også som deg veldig redd neste gang jeg ble gravid og lurte på om jeg i det hele tatt kunne få barn. Jeg var engstelig i nesten hele svangerskapet, men ble lettere jo lenger jeg kom. Kjøpte en doppler for å lytte etter hjertet. Denne beroliget meg i tiden før jeg kjente liv selv. Fikk en frisk og fin gutt i 2010.

 

Ble på nytt gravid i 2011. Var bekymret også dette svangerskapet, men litt lettere. Fødte en jente i 2012.

 

Så det kan gå fint, selv om man sikkert vil være veldig redd for å miste igjen.

 

Ønsker deg masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...