Gå til innhold

Hvordan finne sommerjobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student, og ønsker å jobbe i sommer, men finner ikke ut hvordan jeg skal finne en sommerjobb som passer? Har vært på nav.no men alt var heltidsstillinger som krevde utdannelse og sertifikat. Har før bare fått jobb gjennom familie, men har flyttet til ny kommune nå.

Anonym poster: 8874cab6dbf0d674e4da95a06989becb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk i eldreomsorgen (vel å merke kun om du faktisk ønskar å bli kjent med eldre menneske med sjukdom og funskjonsnedsettelse), givande jobb og umettelig behov.

Gjest meg&mini
Skrevet

Gå inn på kommunen din sin hjemmeside. Der skal det være noen ledige stillinger antar jeg:)

Du kan eventuelt jobbe i barnehage, på eldrebolig, omsorgssenter, SFO, restaurant/kafé..

Hva studerer du?

Skrevet

Går på lærerskolen. Dette med bilsertifikat er det mange som etterspør, spesielt innen helse. Men jeg får søke videre. Barnehage hadde sikkert vært fint, ute i sommersola med ungene :) HI

Anonym poster: 8874cab6dbf0d674e4da95a06989becb

Skrevet

Jeg er imponert over at det finnes mennesker som ikke aner hvordan de skal få seg sommerjobb, det har jeg da jammen klart å ordne selv siden jeg var 15! Du burde kanskje begynne å ordne ting selv istedenfor å ty til familien ;)

Anonym poster: 927f45e46c79b189e7084a571f7da570

Skrevet

Hvis du vil ha sommerjobb i barnehage, så skriver du en kort cv, et lite avsnitt om deg selv samt kontaktinformasjon, og så trasker du rundt fra barnehage til barnehage og presenterer deg. Da kan det hende at du får napp.

Skrevet

Anbefaler absolutt å sjekke med kommunen. Barnehage, SFO, eldreomsorgen, vei/park-tjenester, renhold osv vil ha behov for ferievikarer. Du bør være rask. De er sikkert i ferd med å ordne dette nå.

Ellers så er jo manpower eller lignende ett greit sted å henvende seg.

Anonym poster: 3d6c064545bf2530215ac28d4dabb984

Skrevet

Du er muligens ute i det siste laget. Her har ungene startet i januar med sommerjobbsøk og den ene har akkurat nå fått svar fra 1 av 40 søknader med positivt utfall :)

Men som flere skriver her, prøv helsetjenesten rundt om i kommunen. Trengs alltid folk der :) Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...