Gå til innhold

konfirmasjonsgavedilemma.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt så har vi nylig separert oss (mitt valg).

Om to uker skal min (eks-)manns niese konfirmeres. Jeg har vært i familien i nesten 20 år og har således vært hennes tante i hele hennes liv.

Vi bor på hvert vårt tettsted ikke så langt fra hverandre, men pga jobb, ulike skoler for barna våre osv har vi ikke hatt den veldig tette, hyppige kontakten. Det har vært bursdager og andre anledninger, jula osv.... Og selvfølgelig en og annen søndag hos svigers. Så vi er ikke så veldig nære egentlig...

Min (eks-)mann og barna våre skal selvsagt i konfirmasjonen, men det blir første gang jeg ikke deltar.

Bør jeg gi gave? Evt være med på deres? Dette er et rolig og udramatisk brudd der ingen er uvenner, så synes egentlig det blir litt rart både å gi gave/ikke gi gave...

Hva er vanlig og hva synes dere er rett her?

Anonym poster: 7bb74e5737db57a9ed0ec3ab9012f48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at du burde gi gave. Du har vært i familien i 20 år, du har alltid vært tanta til jenta, du er sikkert glad i henne, hun er glad i deg og det hadde vært rart og sært om det bare ble kuttet over natta.

Jeg har tante og onkel som ble skilt da jeg var 10 år (jeg er 32 år nå). Onkelen var inngiftet, men han er fortsatt min onkel og vil alltid være det :)

Anonym poster: aeab41d390bc4f36808da8c83cc6cb4d

Skrevet

Gi gave med ungene dine, og da evnt. eksmannen.

Anonym poster: bda300aab8d01c71bb718b909cde0741

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg synes det er riktig å gi gave:)

Skrevet

Jeg ville gitt gave.

Anonym poster: 30db17a9356c20c899a2703689f3a149

Skrevet

Til bryllupet vårt fekk vi gåve frå ein "familie" der mor og far har vore separert i årevis.

Kanskje snakke med mannen om å gi felles saman med barna?

Skrevet

HI her.

Takk for svar!

Tror kanskje jeg går for å gi gave sammen med barna og eksmannen.

Vi er jo ikke uvenner, og samtidig er vi veldig opptatt av at barna skal forstå at et brudd ikke alltid trenger å være konflikter og styr! Våre barn er mellom 6 og 11 år, så de forstår en del og lurer på mye. Går veldig fint, nettopp fordi vi er venner og bevisste på dette, og vil at det skal fortsette å være slik.

Uansett er det jo ikke denne flotte jenta sin feil!

Anonym poster: 7bb74e5737db57a9ed0ec3ab9012f48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...