Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Jeg er så utrolig redd akuratt nå.Jeg er gravid i uke 5. Jeg har våknet to ganger i natt med sterke mensensmerter. Den siste gangen hadde jeg sterke smerter i magregionen med smerter ned over høyre ben. De varte i ca 1 minutt. Jeg gikk å sjekket meg for blod, men var ingen synlige dråper. Nå har jeg bare vanlig mensensmeretr igje som jeg har hatt til og fra i 2 uker. Noen som har hatt noe lignende elelr som vet hva det er? Anonym poster: 9cf1e993251e8503dd033c306dc98d2b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Ring legevakten! Anonym poster: 77abff8148a654e5ab3c8a0ff93649e5
*Smiley* Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Dra til lege i tilfelle graviditet utenfor livmor.Fint å få utelukket det;)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Det er jo ingenting legevakten får gjort. Jeg er såpass kort på vei at det ikke syntes på ultralyd, de ber meg sannsynligvis legge meg å "se ann smerten"eller ta smertestillende. Så lenge det ikke er blod heller får de ikke gjort så mye Noen som vet hva dette kan være elelr som har opplevd lignende? Anonym poster: 9cf1e993251e8503dd033c306dc98d2b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Det er helt vanlig med menssmerter under graviditeten, det kommer av at livmoren din vokser. Jeg er helt enig med deg i at det er unødvendig å dra på legevakten. Det er ikke nordisk kan gjøre. Ved svangerskap utenfor livmoren vil du oppleve intense smerter, men disse gir seg ikke. Lykke til med graviditeten :-) Anonym poster: f3e8bf1812e242568f1ef8a3ec524440
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Autokorrektur er noe dritt. Det skulle selvsagt stå at det ikke er noe de kan gjøre! Anonym poster: f3e8bf1812e242568f1ef8a3ec524440
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Autokorrektur er noe dritt. Det skulle selvsagt stå at det ikke er noe de kan gjøre! Anonym poster: f3e8bf1812e242568f1ef8a3ec524440 Takk for svar:) Jeg har forstått det slik at mensensmerter er normalt og at det betyr at livmoren vokser (ble ganske bekymret for det i starten også, hehe). Men syntes liksom disse smertene var så innmari inntense, men som sagt de har gitt seg nå , nå er det bare de vanlige små mensensmertene jeg har:o) Håper dette er normalt å at det ikke betyr at det er noe galt. Anonym poster: 9cf1e993251e8503dd033c306dc98d2b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Hei! Er det første barnet ditt? Jeg venter nummer 4 om to måneder, og har hatt sterke mens-aktige smerter de to første mnd. av alle svangerskapene! Ta 1 gram Paracet, og ta en varmepose over magen... Legg deg på siden, og pust dypt... prøv å slappe av. Dersom du ikke har varmepose, så tar du en gammel brusflaske med varmt vann og pakker i et håndkle Dersom det hadde vært ex.u svangerskap, så hadde smertene vært ekstreme, og vedvarende... (gyn.spl.) Prøv å slappe av etter beste evne! Det er ingen skam å oppsøke lege dersom du er veldig engstelig! Lykke til! Anonym poster: c5f43b9d988cbf68dd4b72d9be398bde
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #9 Skrevet 5. mai 2013 Hei! Er det første barnet ditt? Jeg venter nummer 4 om to måneder, og har hatt sterke mens-aktige smerter de to første mnd. av alle svangerskapene! Ta 1 gram Paracet, og ta en varmepose over magen... Legg deg på siden, og pust dypt... prøv å slappe av. Dersom du ikke har varmepose, så tar du en gammel brusflaske med varmt vann og pakker i et håndkle Dersom det hadde vært ex.u svangerskap, så hadde smertene vært ekstreme, og vedvarende... (gyn.spl.) Prøv å slappe av etter beste evne! Det er ingen skam å oppsøke lege dersom du er veldig engstelig! Lykke til! Anonym poster: c5f43b9d988cbf68dd4b72d9be398bde Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg:) Ja, dette er første graviditet:) Så flott at du skriver det. Jeg leste endel om svangerskap utenfor livmoren nå, men det står ingenting om det er kortvariige eller langvarige smerter man da har. Disse intense smertene x2 er det første gangen jeg opplever. Når jeg våknet nå siste gangen hjalp det litt når jeg vred meg fra side til side. Jeg lurer litt på om det kan ha kommet fra magen/tarmen også? Jeg sliter litt med at jeg er hard i magen. Pleier vanligvis ha avføring hver dag, nå kanskje hver annen til hver tredje dag. Kjenner jeg har mye luft i magen- for å si det rett ut... Men syntes smertene var litt vell intense til å bare skyldes luft? ikke vet jeg, og det er kanskje litt vanskelig for det å svare på også Som sagt så er det tilbake til normale svake mensensmerter nå så Tak igjen, funnet frem noe varm nå. håper det hjelper litt , eller forbygger at det evt oppstår igjen:) Jeg tenker at siden det nå har gått over, avventer jeg dette med lege inntil videre hvertfall:o) hi Anonym poster: 9cf1e993251e8503dd033c306dc98d2b
Bare blåbær Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 Det er normalt med sterke menssmerter innimellom når en er gravid. Husker jeg lå å krøkte meg sammen av smertetak i ca uke 6 med førstemann. Var da sikker på at det gikk galt, men nei da. Ikke en bliddråpe og smertene gikk over. Denne gangen har jeg også hatt smerter nå og da. Noen ganger sviende menssmerter en hel dag, og også ganske sent i svangerskapet, men alt er ok, og det er fullt liv der inne i magen. men det er kitt vindter nå og da fordi. Legevakt kan ikke gjøre noe så fremt du ikke fossblør og har sterke smerter. ( mistanke om xu, men det er oftest mellom uke 6 og 8) Lykke til med graviditeten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå