Gå til innhold

Noen med barn i INTERNASJONAL SKOLE her? (Baccalaureate)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer å dele? Hva er annerledes fra vanlig skole? Hva er bra og hva er mindre bra?

Anonym poster: a5b98d347b51b8d7b98f7a049424b4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har.. Må si at det var ekstremt uprofesjonelt drevet den gang (10 år siden), og det ødela alt. Sett deg inn i bakgrunnen til lærerne, hos var det kun en som snakket engelsk....

Konseptet er flott, men må driftes skikkelig! Tror det er bedre på Berg, men vet ikke :/

Skrevet

Takk for tilbakemelding. Hørtes ikke bra ut, men som du sier er det jo en stund siden nå. Noen flere som har erfaringer? Jeg synes det er litt vrient å forstå konseptet bare ved å lese om det.... Bruker de ikke bøker, for eksempel?

Skrevet

Har du lyst til å fortelle litt? Hva er forskjellene fra vanlige skoler? Hva er bra og hva er ikke så bra?

Skrevet

Har du lyst til å fortelle litt? Hva er forskjellene fra vanlige skoler? Hva er bra og hva er ikke så bra?

Send meg en pm, så kan jeg svare deg der :)

Gjest sug lut
Skrevet

Mener du bare IB-delen eller fra barneskolen og opp?

Skrevet

Jeg er primært på jakt etter litt info og andres erfaringer fra IB barneskole/ungdomsskole...

• 5 uker senere...
Skrevet

Noen med barn i International School i Norge?

Skrevet

Har gått selv. IB på Bekkestua. Ville aldri valgt det for mine barn. Overveldende resultatfokusert Det er bare nomadebarn - ambassade/næringsliv/forsvar - og jeg har nesten ingen venner her fra oppveksten/skoletida, nesten alle var jo her i Norge bare på åremål pga foreldres jobb, og barna i mitt nabolag var jeg for mye borte fra pga skole til å egentlig noen gang passe inn. Dessuten var det voldsomt pengefolk-tungt, selvsagt, siden det koster enormt pr skoleår, og jeg ville aldri gi mine barn den skjeve framstillingen av verden.

Anonym poster: f23ea1d81b30b0734569c5a391065aaf

• 1 måned senere...
Skrevet

Den internasjonale skolen på Bekkestua stiller kanskje litt i særklasse siden den er så dyr? Det finnes andre rimeligere internasjonale skoler som er mer for 'allmuen'. De er kanskje bedre?

Anonymous poster hash: a5b98...4be
Skrevet

Kjenner noen som har barn både i Bergen og på Kongsberg. På int. skole. Vet at de lærer mye og får fortrinn i forhold til "vanlige" skolebarn. Samtidig er det krevende.

Foreldrene til den ene av disse barna uttrykte ønske om av barnet ville velge å gå på vanlig videregående for å komme inn i et mer vanlig ungdomsmiljø. Tror miljøet lett blir litt lite, få og spille på

Anonymous poster hash: a4488...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...