Gå til innhold

Barn kan bare ha en mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som reagerer på at stemorkaller seg for mamma/mor til stebarna, for det er ikke "riktig"...

Men hvis to lesbiske kvinner får barn og der den ene er biologisk mor, der er det greit med to mødre?

I begge tilfeller er jo personen sammen med en biologisk forelder..

Anonym poster: 21aa14e496ee7346cf61e43609399c4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som reagerer på at stemorkaller seg for mamma/mor til stebarna, for det er ikke "riktig"...

Men hvis to lesbiske kvinner får barn og der den ene er biologisk mor, der er det greit med to mødre?

I begge tilfeller er jo personen sammen med en biologisk forelder..

Anonym poster: 21aa14e496ee7346cf61e43609399c4b

De fleste homofile stebarnsadopterer og er derfor mor eller far, også juridisk. En stemor eller stefar som ikke har stebarnsadoptert vil aldri kunne bli mor eller far til barnet

Anonym poster: 823524bf9499c0d703e4cd9c67d66757

Skrevet

Jeg er Bonusmamma! Kan aldri erstatte mine bonusbarns biologiske mamma! Viktig å skille det. Homofile par er jo barnets eneste foreldre, så synes det er en unaturlig sammenligning.

Anonym poster: 862f82f7cbc769442143fddb3942895d

Skrevet

Jeg er Bonusmamma! Kan aldri erstatte mine bonusbarns biologiske mamma! Viktig å skille det. Homofile par er jo barnets eneste foreldre, så synes det er en unaturlig sammenligning.

Anonym poster: 862f82f7cbc769442143fddb3942895d

Ingenting naturlig ved at homofile får barn "sammen". Det er jo ikke mulig! Naturen setter hinder for det.

Anonym poster: 1bc44a7bc1f0b16d410b179eea07866f

Gjest @---;-
Skrevet

Når mamma og pappa er aktivt i livet til barnet, hvorfor skal da personer som i værstefall kunn er på gjestevisit hos barna få tittelen som mamma/mor og pappa/far?

Hvor mange mødre og fedre skal et barn med skilte foreldre ha?

Jeg skjønner det i situasjoner der mor eller far ikke er tilstede i det hele tatt og har ingen samvær med barnet. Og den nye partneren har vært en del av barnet siden det var liten. Men, ikke ellers.

Hva skjer hvis det blir brydd i forholdet med ny mamma/pappa? Skal neste person som kommer inn og heter mamma/pappa? I tillegg har man ingen rettigheter ift ny mamma/pappa. Har der kommet halvsøsken og realiteten blir brudd så får bare halvsøskenet samvær hos "mamma/pappa", hvordan må dette føles?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Synes det blir for dumt å sammenligne bonusforeldre og homofile foreldre.. Bonusforeldre har med tiden en anelse foreldre rolle, men blir aldri like betydelig som biologiske foreldrene sin rolle. Mens hos homofile foreldre, så er foreldrene regnet som ekte foreldre til ungen fra dag 1, enda det kun er en av de som er biologisk forelder, så stiller partnerne likt på foreldre fronten..

Skrevet

Hva da med de som har donor?

Anonym poster: 35edd204c709ab8594453a40654011e7

Skrevet

Blir latterlig å sammenligne de som får barn sammen, med hjelp. Og de som ikke var en del av det å bestemme seg for å få barn og "produksjonen" i det heletatt.. om man så har fått hjelp til å få barn(a) så har de to foreldrene ønsket barnet sammen, de har gått gjennom svangerskap sammen osv. Er sjeldent, om noen gang, at ene parten fordufter før ungen er født eller like etter, når det er slik at man måtte få bistand for å få barnet.

Anonym poster: 6709c65cde131e928aa4df2c1f166f23

Skrevet

Jeg forstår ikke sammenligningen.

Lesbiske mødre er begge mødre til barnet. De har juridiske rettigheter, foreldreansvar og har vært der fra unnfangelsen. (Sånn generelt).

Steforeldre er noen som kommer senere inn i barnas liv og som ikke har noen juridisk binding til barnet.

Med andre ord to helt forskjellige ting. Det eneste som er korrekt er at utsagnet "barn kan ikke ha to mødre" er feil.

Anonym poster: b29c7b29ec40b6582f8250fd9b635e8f

Gjest Anonym sommerbris
Skrevet

er vel ganske stor forskjell på det du beskriver da!

Skrevet

er vel ganske stor forskjell på det du beskriver da!

Noe helt annet. Blir så glad av profilbildet ditt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...