Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Hvorfor skal jeg begynne å jobbe som styrer i en barnehage? Kan dere gi meg noen for og imot-grunner? Anonym poster: d331dcf51f4aa219a05852ea94e004a8
ana baroma Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Dersom du vil jobbe som styrer bør du ha noen egenskaper. Jobben innebærer å være en leder, motivator, pedagogisk øverstkommanderende, økonomisjef, personalsjef, kommunikasjonssjef osv. Du må like papirarbeid. Videre må du kunne delegere, være tydelig, gi ansvar - og ta ansvar. I mine øyne er en styrer i barnehage en bedriftsleder, mange er lite på avdeling, så du mister kanskje den daglige barnekontakten. Det må du være villig til å ofre. Ikke alle som blir styrere tenker på det, og noen misliker sterkt den merkantile delen av jobben. Det er uheldig for alle parter. Som andre ledere er det ikke sikkert dagen slutter klokka 16, kanskje må du innom i ferien, sjekke eposten eller andre ting. Det er et stort ansvar du må være villig til å ta. Hilsen barnehageeier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå