Gå til innhold

Når ville dere flyttet i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 barn hvor det eldste skal begynne på skolen neste år. Mannen min er fulltidsstudent og er ferdig om 2 år. Vi eier halvpart av en tomannsbolig. Vi ser ikke for oss at vi kommer til å bo i denne skolekretsen når vi skal oppgradere med ny bolig. Har egentlig lyst til å selge og flytte nå, men da blir det enda en "mellomløsning" når det gjelder bolig siden bare jeg er i jobb. Hvis vi venter til mannen er i jobb så vil vi kunne kjøpe noe som vi kan bo i lenger.

Sånn jeg ser det er det 2 løsninger: bo her lenger og flytte om 2 år, men da må eldste bytte skole. Eller kjøpe noe tilsvarende det vi bor i nå i en skolekrets vi ønsker å tilhøre og satse på å oppgradere senere.

Hva ville dere gjort?

Anonym poster: 56e6d8939f0925a3f14c86388182c0ae

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Alternativ 2, flytte nå og oppgradere etter hvert.

Skrevet

Er det snakk om å flytte langt, da? Slik det er her jeg bor, så er skolene såpass nærme, at det er et skille mellom to skoler faktisk nesten i samme gate som jeg bor. Hvis du skal være sikker på at de slipper å skifte skole (går da ut ifra at hn starter på skolen nå i høst og ikke allerede går på skolen) så må du være ganske sikker på grensene for skolekretsen, og at dere faktisk kjøper ny bolig innenfor et ganske begrensa område (hvis det hos dere slik som det er hos oss). Hvis dere risikerer å likevel bytte skolekrets, ville jeg valgt å vente iallfall.

Anonym poster: 5e41fc81daae96d08fe3c7cab5304ef9

Skrevet

Er det snakk om å flytte langt, da? Slik det er her jeg bor, så er skolene såpass nærme, at det er et skille mellom to skoler faktisk nesten i samme gate som jeg bor. Hvis du skal være sikker på at de slipper å skifte skole (går da ut ifra at hn starter på skolen nå i høst og ikke allerede går på skolen) så må du være ganske sikker på grensene for skolekretsen, og at dere faktisk kjøper ny bolig innenfor et ganske begrensa område (hvis det hos dere slik som det er hos oss). Hvis dere risikerer å likevel bytte skolekrets, ville jeg valgt å vente iallfall.

Anonym poster: 5e41fc81daae96d08fe3c7cab5304ef9

Det er et godt poeng og er jo et argument mot å flytte nå. Bor i en by med mange skoler, så det er kanskje ikke så enkelt som å flytte til en skolekrets og så være sikker på at vi kommer til å få kjøpt større bolig der senere.

Anonym poster: 56e6d8939f0925a3f14c86388182c0ae

Skrevet

Flytte nå. For barnet ditt sin skyld :)

Anonym poster: 582e3e448d63bd9a6269458e1a11536e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...