Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Jeg vet jeg stiller meg selv foran skyteskiva her på dib nå, men tar sjansen likevel Jeg og samboer har vært sammen i ett og et halvt år. (Det var gått 3 år fra samboer og eks flytta fra hverandre når vi ble kjent.) Vi har bodd sammen i ca 8 mnd nå. Han har to barn på 6 og 8 år som bor hos oss annenhver uke. De er trygge på meg, vi har det veldig fint sammen. Barnas mor forteller bl.a at hun er glad for at barna sier til henne at de er glade i meg og at de uttrykker at de er trygge på meg. (Med andre ord: vi opplever selv at ting er bra og stabilt her hjemme og i barnas hverdag, enten de er her eller hos mor.) Jeg og samboer har begynt å snakke om å få felles barn. Selv syns vi at det er noe vi kan begynne å tenke på snart, men vi skal ikke begynne å prøve helt enda. Er det noen her inne som har erfaringer med det å fått ny kjæreste (eller som meg blitt sammen med en med barn fra før), og som kunne tenke seg å dele noen av tankene dere gjorde dere før dere bestemte dere for å få felles barn? Eller hvordan særkullsbarna reagerte når det kom nye søsken? Anonym poster: 88815990901321dd32e70daaa00478cd
Appelsinpiken Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Alle situasjoner er forskjellige. Vi hadde vært sammen bare 6 mnder når vi bestemte oss for å prøve. Da var barnet hans ca. 1,5 år. Vi hadde regnet med å måtte prøve en tid, så overraskelsen var stor når spiren satt etter en måned barnet hans har blitt verdens beste storesøster, og har lagt inn bestilling på flere søsken
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 Takk at du tør å svare det her Jeg regna med å bare få pepper for å gå for fort fram, ikke ta hensyn til barna, osv... Er nok litt annet når barnet er så lite, men godt å lese at det er gått fint for dere! Noen flere? Anonym poster: 88815990901321dd32e70daaa00478cd
Kyllingbein Skrevet 4. mai 2013 #4 Skrevet 4. mai 2013 Ser ingen grunn til å drøye så mye lenger i deres situasjon jeg. Grei aldersforskjell blir det jo og synes jeg.. De er store , men ikke for store :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #5 Skrevet 4. mai 2013 Ville vel ikke drøya så mye i din situasjon. Verre med eksen som i løpet av et år har rukket å bedra en gravid, flytte, "få ny kjæreste" og nå skal ha barn igjen.. jada. Effektiviteten selv det! Anonym poster: fc36f7f535a9fa07c2407e8e6e9e7f97
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #6 Skrevet 4. mai 2013 Vi fikk felles barn etter 2 år. Storesøskene (min manns barn fra tidligere) er utrolig glad i lillesøsteren sin, og har stor omsorg for henne Anonym poster: b0ca0f5b9a59eda7276aea92792045ce
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 Takk for flere svar Kanskje jeg bare må slutte å tenke så mye på hva alle andre tenker om hvordan vi går fram, og heller tørre å tenke at vi tar fornuftige valg (ikke bare valg som blir tatt i forelskelse... ) HI Anonym poster: 88815990901321dd32e70daaa00478cd
☆☆☆ Skrevet 4. mai 2013 #8 Skrevet 4. mai 2013 Det er berre de som kan svare på om de er trygge på kvarandre, det har lite med kor lenge de har vore saman å gjere. Om de er visse på at de har funne den rette er det lite grunn til å vente med å få barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå