Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Syns jeg har det så ofte, minst 10 ganger i timen. Ofte får jeg veldig vondt i hodet når dette skjer. Er i uke 31, gravid for 3 gang. Blir det bare verre og verre med antall graviditeter?? Anonym poster: 90a3a4ea52de0bfe1356004db6d13c59
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Jeg er like langt som deg. Kraftige og vonde kynnere ifm fysisk aktivitet. Snakket med JM og hun var ikke happy. Streng beskjed om å TA DET MED RO ellers sjanse for å gå i fødsel. Har nå listet meg rundt noen dager og det er mye bedre. Anonym poster: ec2c9bdb173f7535066792506ef5d792
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 Har hatt det sånn siden uke 20 da. Men med bekkenløsning og gangvansker begrenser aktiviteten seg veldig selv, heldigvis! Men om jeg går 20 meter må jeg stoppe for å puste Kan ikke huske det var sånn sist... Pass på du nå da, og ikke sett igang noe Hi Anonym poster: 118383f336f38dc2a119aafbe946c204
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #4 Skrevet 4. mai 2013 Har hatt det sånn siden uke 20 da. Men med bekkenløsning og gangvansker begrenser aktiviteten seg veldig selv, heldigvis! Men om jeg går 20 meter må jeg stoppe for å puste Kan ikke huske det var sånn sist... Pass på du nå da, og ikke sett igang noe Hi Anonym poster: 118383f336f38dc2a119aafbe946c204 Glemte å si at det kommer uansett om jeg har gjort noe eller ikke Anonym poster: 118383f336f38dc2a119aafbe946c204
pod Skrevet 4. mai 2013 #5 Skrevet 4. mai 2013 Hadde det slik halve svangerskapet. Mange ganger i timen uansett om jeg sto, lå, satt... Var ikke vonde, men kan jo ikke si det var behagelig akkurat fødte i uke 35, men damene i familien får ofte før tida (og gutten var stor og "ferdig"). Var inne på sjekk av livmorhals ca 1 mnd med kynnere, og den var lang og lukket. Men hvis de blir vonde/du får nedpress skal du vel ta det litt alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #6 Skrevet 4. mai 2013 Hadde det slik halve svangerskapet. Mange ganger i timen uansett om jeg sto, lå, satt... Var ikke vonde, men kan jo ikke si det var behagelig akkurat fødte i uke 35, men damene i familien får ofte før tida (og gutten var stor og "ferdig"). Var inne på sjekk av livmorhals ca 1 mnd med kynnere, og den var lang og lukket. Men hvis de blir vonde/du får nedpress skal du vel ta det litt alvorlig. Neida, det er ikke vondt. Men når de kommer så ofte så blir jeg veldig sliten. Får jo jaggu håpe han blir en stund til! Godt å se det er "normalt" hvertfall har som sagt hatt det lenge, men det blir bare verre og verre, og oftere. Anonym poster: 118383f336f38dc2a119aafbe946c204
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 Jeg var også hatt veldig mye kynnere og nedpress i dette svangerskapet, var på kontroll på sykehuset med innvendig ul for å sjekke modning, var vel i uke 32 eller der omkring, men alt var heldigvis slik som det skulle være. Jordmoren som tok kontollen der på meg sa at jeg måtte ikke stryke mye på mageskinnet, da livmoren ble ekstra irritert av det, er jo lett at man tar seg på magen og gjerne stryker i sirkler når kynnerne står på.. Sluttet med det, og det ble noe bedre. Er i uke 39 nå.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #8 Skrevet 4. mai 2013 Hadde masse kynnere da jeg gikk med andremann. Bare jeg rørte me strammet det til. Både jordmor og lege mente at det var helt normalt, ble aldri undersøkt. Lillegutt kom tre uker før termin, selv er jeg overvevist om at det var pga kynnere og at jg tok det formlite med ro. Anonym poster: 293973d52b91cf84e4684c549d7db739
pod Skrevet 4. mai 2013 #9 Skrevet 4. mai 2013 Hadde det slik halve svangerskapet. Mange ganger i timen uansett om jeg sto, lå, satt... Var ikke vonde, men kan jo ikke si det var behagelig akkurat fødte i uke 35, men damene i familien får ofte før tida (og gutten var stor og "ferdig"). Var inne på sjekk av livmorhals ca 1 mnd med kynnere, og den var lang og lukket. Men hvis de blir vonde/du får nedpress skal du vel ta det litt alvorlig. Neida, det er ikke vondt. Men når de kommer så ofte så blir jeg veldig sliten. Får jo jaggu håpe han blir en stund til! Godt å se det er "normalt" hvertfall har som sagt hatt det lenge, men det blir bare verre og verre, og oftere. Anonym poster: 118383f336f38dc2a119aafbe946c204 Kan være kjekt å ta det med ro, men det gjør du jo allerede :-) vanlig med mer kynnere for hvert svangerskap også.. Dette var mitt første, så spent på neste gang!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #10 Skrevet 4. mai 2013 Ifølge jordmoren min blir kynnerne som regel verre for hvert svangerskap... Jeg hadde ekstremt mye kynnere i begge graviditetene mine. fikk beskjed om at det var normalt, men at jeg gjerne skulle ta det litt med ro. Fødte for øvrig to uker over termin begge gangene. Anonym poster: 12a8008a6fd37f29d571a61497fcc662
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 Ifølge jordmoren min blir kynnerne som regel verre for hvert svangerskap... Jeg hadde ekstremt mye kynnere i begge graviditetene mine. fikk beskjed om at det var normalt, men at jeg gjerne skulle ta det litt med ro. Fødte for øvrig to uker over termin begge gangene. Anonym poster: 12a8008a6fd37f29d571a61497fcc662 Ja, var det jeg og tenkte. At det ble verre og verre. Har ikke bekymret meg for at det skal utløse noe fødsel eller noe, bare skjønte ikke hvorfor det kom så ofte Og takk for tips om ikke å stryke meg på magen. Man gjør jo gjerne det automatisk Anonym poster: 118383f336f38dc2a119aafbe946c204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå