Gå til innhold

Hjelp til norskoppgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet eksempler på norske romaner, dikt eller noveller, helst samtisliteratur, som skildrer ensomhet på en nedlatende måte, som latterliggjør den ensome eller på andre måter viser at det er noe man burde skamme seg for?

Det er ikke jeg som skriver oppgaven, prøver bare å hjelpe til med å finne noen eksempler og bygge opp oppgaven.

Anonym poster: d8f5385dbd8d2f7038a23378d71e6ef8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette var vanskelig. Det finnes jo tusen bøker, dikt og noveller som omhandler ensomhet, men på en nedlatende måte? Nei vet ikke jeg. Ville kanskje vurdert å endre oppgaven litt?

Anonym poster: ed4781f9c58dfbd2e032bcfb68c2ba62

Skrevet

Har ikke lest den selv, men hva med "Fatsoe" av Lars Ramslie?

Skrevet

Huff, dette var vanskelig. Det finnes jo tusen bøker, dikt og noveller som omhandler ensomhet, men på en nedlatende måte? Nei vet ikke jeg. Ville kanskje vurdert å endre oppgaven litt?

Anonym poster: ed4781f9c58dfbd2e032bcfb68c2ba62

Det er ikke det som er hovedfokuset i oppgaven, men det hadde bare vært fint å ha med et eksempel eller to på det også om det finnes. Jeg kommer ikke på noe selv. Derfor jeg spør her inne. Jeg ville jo tro at det fantes noe mer eller mindre fordekt nedlatende om noen bipersoner i en eller annen sammenheng.

Anonym poster: d8f5385dbd8d2f7038a23378d71e6ef8

Skrevet

Prøv siterteSitater.no eller ordtak.no, kanskje du finner noe der:)

Skrevet

"Grøftetildragelsesmysteriet" av Thure-Erik Lund

Anonym poster: 05c6456f4ce8bbd77ad90f285a7e1608

Skrevet

Buzz Aldrin, Elin og Hans og Innsirkling, kanskje.

Anonym poster: 5a540d78838a90c084a53c37fb9298e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...