Gå til innhold

Samvittigheten spiser meg opp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå natt nr 2 nå, og tror det skal gå greit. Legen ville ikke jeg skulle gå 3. natten og ville sykemelde meg den, men pga den teite samvittigheten min sa jeg nei, at jeg skulle klare det. Nå kjenner jeg at jeg orker såvidt den i natt, men skal klare å komme gjennom det, men tviler på jeg klarer en til i morgen. Har vært sykemeldt 1 mnd og vært litt inn og ut fra sykehus.. Huff, tror dere de kommer til å bli skuffet om jeg ringer i morgen etter nattevakten og sier at jeg bare ikke orker? At jeg ikke bare tok imot den sykemeldingen, legen hadde jo rett..

Anonym poster: a5f535fffd4ae19ac24ba8a3545a5d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør vell litt hvorfor du er sykemeldt, hva du jobber med, om arbeidsgiver kan tilrettelegge med noe?

Men må du så må du:-)

Anonym poster: 0981a86636c3bb1367356cea63868789

Skrevet

Hvis du er gravid skal du ikke jobbe natt hvis det er våken nattvakt? Jeg hadde nattvakter når jeg fikk gravid med min forrige, men ble sykmeldt fordi det ikke er bra for kroppen. Det er et stoff kroppen produserer når du er våken, og hvis du da jobber våken nattvakt så vil kroppen fortsette å produsere dette stoffet som jeg ikke husker hva var hele døgnet og det er ikke bra. Jeg ble rett og slett syk av å jobbe nattvakt.

Anonym poster: 0469b07fbb2da9f5a85bfad0852fb9f2

Skrevet

Du må dra på legevakta og få en sykmelding. Du har ikke rett til å bruke egenmelding hvis du ikke har jobbet 16 dager etter forrige sykmeldingsperiode. Som arbeidsgiver ville jeg blitt oppgitt, ja, men er du syk er det ikke noe å gjøre med det.

Be i hvertfall om en samtale om tilrettelegging så raskt som mulig slik at det ikke blir flere slike problemer.

Anonym poster: a703ca690746db70d6e25533cc587baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...