Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger og ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på AAP og har fått innvilget ferie i 3 uker i sommer da barna skal ha 3 uker sammenhengende ferie fra barnehagen.

Vi vet ikke enda hva vi skal gjøre i disse 3 ukene, dyreparken eller en sydentur sa jeg til NAV.

NAV ber meg ringe i løpet av ferien for å si hvor jeg drar, skal de vite det nøyaktig så lenge jeg har fått innvilget ferie?

Anonym poster: e41f4898c99bdedb9f8d4d644f182d1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig rart ut, så lenge du har fått invilget ferie tror jeg ikke de har noe de skal ha sagt nei.

Anonym poster: 1f00dde6168d44d1349ffbfb038762e4

Skrevet

De skal vite det fordi at du skal oppholde deg i Norge når du mottar aap, skal du reise utenlands skal du søke om å få beholde aap under opphold i utlandet.Vil tro sb din innvilger dette da...Men da må det lages notat på det at det er godkjent.Reiser du,uten å si fra-nav tar stikkprøver og ser f.eks at meldekort er sendt fra utlandet kan du få feilutbet. Sak

Anonym poster: 43f1e33b83edcf5dfb57fd68a94dbd69

Skrevet

Ok, hva om vi tar en hopp på tur til syden en lørdag i fellesferien, da jeg har 3 uker ferie. Hvordan får jeg kontakt med NAV for å gi beskjed om utenlandsturen og evt godkjenning etter bestilling?

Anonym poster: e41f4898c99bdedb9f8d4d644f182d1f

Skrevet

Det å motta ytelser fra nav medfører visse forpliktelser, bl.a skal man oppholde seg i Norge.

Om du vil en tur til utlandet når du mottar ytelser fra nav må du planlegge det på forhånd og søke om det.

Vi har virkelig en av verdens beste trygdesystemer i Norge, og at de stiller noen ytterst få krav til oss som mottakere må vi bare finne oss i altså.

Jeg går også på aap og skal på ferie til utlandet i sommer, har da planlagt datoene på forhånd og sender søknad til nav. Det er ikke noe problem.

Anonym poster: e80c37398bfe0ec3e6a2ccb5a871ea49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...