Gå til innhold

Ikveld bestemte 4 åringen menyen selv:

Anbefalte innlegg

Skrevet

1/2 napoleonskake, 2 grillpølser med ketchup og en yoghurt. Storfornøyd :)

Anonym poster: a88326025f0f046efbceb89681b82785

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal lite til for å glede de små :)

Anonym poster: 81221a441c6149a3cf4332e6a414b482

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Lykken er å være fire år og få bestemme selv :)

Skrevet

Fint barnet er fornøyd, men jeg hadde blitt fryktelig trist om det var det barnet mitt valgte :(

Anonym poster: 3d661544646b40e1a94140e36dbe1f19

Skrevet

Fint barnet er fornøyd, men jeg hadde blitt fryktelig trist om det var det barnet mitt valgte :(

Jeg hadde blitt fryktelig trist hvis hun slo seg stygt, ble syk eller noe annet dramatisk skjedde. Napoleonskake, pølse og yoghurt hadde jeg nok levd over uten tårer.

Skrevet

Hehe, moro for småen å få velge selv :) Toåringen min var selv veldig fornøyd da hun fikk bestemme tomatsuppe med makaroni til middag selv her en dag. Hverdagsglede :)

Og du over her: hva ville det gledet deg at barnet valgte?

Anonym poster: bd748db7928a32db8dcf4b86e65aa0da

Skrevet

Jeg håper at barnet mitt fortsatt aldri har smakt pølse eller ketchup når hun er 4. Yoghurten har jeg ingen problem med. Napoleonskake er sikkert ikke noen krise det heller, selv om jeg tviler på at min vil vite hva det er når hun er 4, ingen av oss spiser kake.

Det ville gledet meg om barnet mitt likte mat. Hjemmelaget pizza, lasagne, taco, indrefilet?

Pølse gir vi hunden som snacks her i huset.

Hun hadde fått pølse om hun ville ha det hvis jeg hadde sagt hun fikk velge altså, men jeg hadde syntes det var trist om det var det hun faktisk likte best her i verden.

Skrevet

En pølse kan være så mangt; kan være veldig trist og veeeldig godt.

Vi skal ikke kimse av pølser! :)

Skrevet

Alltid like morsomt å se de nedlatende og selvhevdende svarene som kommer i slike tråder.

Anonym poster: d621a3d2b617afad74d1562bf32fd4aa

Skrevet

Utrolig hva folk har behov for å lire av seg her inne..!

Herlig når de små får store gleder av sånne små ting :) Virka ikke akkurat som at det er noe jenta di får velge hver lørdag.

La henne kose seg en gang inniblant, med både kake, pølse og ketsjup :)

Anonym poster: 97bdb25141e3222590cd8580beb95435

Skrevet

Jeg håper at barnet mitt fortsatt aldri har smakt pølse eller ketchup når hun er 4. Yoghurten har jeg ingen problem med. Napoleonskake er sikkert ikke noen krise det heller, selv om jeg tviler på at min vil vite hva det er når hun er 4, ingen av oss spiser kake.

Det ville gledet meg om barnet mitt likte mat. Hjemmelaget pizza, lasagne, taco, indrefilet?

Hun hadde fått pølse om hun ville ha det hvis jeg hadde sagt hun fikk velge altså, men jeg hadde syntes det var trist om det var det hun faktisk likte best her i verden.

Åå halle mann..........
Skrevet

Og barnet ditt er ganske lite enda, skjønner jeg, førstefødte? Lykke til med å holde henne unna pølse som 4-åring, jeg kan jo bare nevne 17.mai og x antall barnebursdager som stikkord :P

Anonym poster: f57a22faa7f7e5d8f958f9a61061ddc3

Skrevet

Skal barnet ditt ha med matpakke i bursdager? - eller skal du holde barnet unna bursdager? Get into the real world!

Anonym poster: 131cc824fbf1edd1cbb96243c624b9f4

Skrevet

Ja huffa meg så farlige pølser er da gitt.... Får sikkert både dårlige tenner, hengebuk og magesjau av en pølse eller ti gitt...

Alt med måte sier jeg.

Det viktigste er vel at barna tør å smake på ting, og at de faktisk liker forskjellig mat.

Lære barna et normalt forhold til mat og ikke gjøre de nærmest manisk ene eller andre veien.

Har faktisk spist pølser selv i dag vi, grillet, sammen med kyllingfilet, salat, poteter, dressing, og annet snadder. Kjempe godt! Og vi spiste faktisk kake til dessert også.. Ikke Napoleonskake, men oreokake. Nam nam!! Og både barn og voksne syns det var et utmerket middag og dessert. :-)

Og siden det er lørdag så har vi spist potetgull og drukket brus i kveld.

Og det verste av alt; jeg har ikke dårlig samvittighet en gang.

Syns det er viktig å lære barna at det går an å kose seg også.

Skrevet

Regna med det ville komme fy svar hehe. Men som de fleste andre her skriver, det er lørdag og ingen har dødd av å spise pølse ennå så vidt jeg vet ;) Og selvfølgelig, alt med måte :) HI

Anonym poster: a88326025f0f046efbceb89681b82785

Skrevet

Fint barnet er fornøyd, men jeg hadde blitt fryktelig trist om det var det barnet mitt valgte sad.png

Flott for deg at du ikkje har verre ting å frykte.

Skrevet

Ikveld er det kun jeg og eldstemann hjemme. Pappa'n og lillesøster er bortreist ( minste er her da, men han spiser samme middag...)

Så eldstemann skulle få velge middag. Snart elleve år, og valget falt ikke på pølser...ikke pizza...eller taco...men ....LAPSKAUS!!!! Hehehehe...

Stråååålende fornøyd var han!!! Og jaggu ble det ikke cola og sjokolade også...

(Og han hadde fått pølser hvis han ville hatt det )

Synes menyen til 4åringen din var aldeles herlig jeg HI :D

Anonym poster: 58e526767eada77b0b3312b7443bcf33

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gutten på 2 år fikk bestemme middag her i dag, det ble hjemmelaget pizza med PØLSE, kjøttdeig, skinkebiter, ost, mais, paprika og sopp (ost på toppen så klart)

Og lillesøster stabbet inn med knerten potetgullet de fikk av besteforeldrene sine i går, så de fikk det like etter lunsjen i dag... Tenke seg til, huff og huff...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...