Gå til innhold

Høylydte barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 5 åring som ROPER noe enormt når han er ute å leker. Hører han lang vei. Har prøvd snakka med han der og da, snakke med han før han går ut og snakke om det ellers når vi er inne. Føler jeg har prøvd alt men det nytter ikke. Han brøler til tider, og selv om de andre brøler også er det virkelig han som er høyest.

Vanlig fase eller noen som andre som har slitt med dette?

Dette gjelder altså kun ute. Han har ikke dårlig hørsel;)

Anonym poster: 9e952aace6fc899437f5f3fcee073b8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt er også sånn. Han skavler som en foss, på innpust og utpust og mrd veldig høy stemme (inne også), særlig når han blir ivrig, glad eller sint... Vi kaller han bare Mr Loudspeaker og bruker mye av dagen på å be han dempe seg... han er fire år og har vært sånn siden han vegynte å snakke. Han har heller ikke dårlig hørsel, men et enormt meddelelsesbehov ;)

Anonym poster: bf3ae647633d74f1a100852bec24c147

Skrevet

Hva er problemet med at han roper da? Jeg synes det er greit jeg. Hvis han til og med klarer å dempe seg når han er inne synes jeg du skal være kjempefornøyd.

Hvis du virklig føler det er et problem anbefaler jeg at di lar ham begynne i kor eller å få sangundervisning. Da kan han lære å utnytte stemmen sin og å dempe den når det er aktuelt.

Anonym poster: fa946fc834eaa62dfff5426e69caf826

Skrevet

Hva er problemet med at han roper da? Jeg synes det er greit jeg. Hvis han til og med klarer å dempe seg når han er inne synes jeg du skal være kjempefornøyd.

Hvis du virklig føler det er et problem anbefaler jeg at di lar ham begynne i kor eller å få sangundervisning. Da kan han lære å utnytte stemmen sin og å dempe den når det er aktuelt.

Hehe, nei kor utgår nok;) Problemet er at vi bor i et boligfelt og når jeg sitter inne hører jeg han veldig ofte. De kan leke opptil 10 stk sammen og kun han jeg hører. Han er heller ikke slik at han dominerer de andre, han bare tar helt av når han leker ute. At du syns slikt er greit er helt opp til deg. Spurte ikke om andre syns det var greit, der har jeg allerede gjort meg opp en mening men takk!

Anonym 19:30- "godt" å høre det er flere;) Min kar snakker også som en foss og han har et utrolig godt ordforråd. Veldig spørrende og interresert i alt mulig, men han soper altså ikke inne. Når han kommer ut blir han derimot som en helt annen og han roper nesten slik som kaptein sabeltann hehe:))

Skrevet

Hehe, nei kor utgår nok;) Problemet er at vi bor i et boligfelt og når jeg sitter inne hører jeg han veldig ofte. De kan leke opptil 10 stk sammen og kun han jeg hører. Han er heller ikke slik at han dominerer de andre, han bare tar helt av når han leker ute. At du syns slikt er greit er helt opp til deg. Spurte ikke om andre syns det var greit, der har jeg allerede gjort meg opp en mening men takk!

Anonym 19:30- "godt" å høre det er flere;) Min kar snakker også som en foss og han har et utrolig godt ordforråd. Veldig spørrende og interresert i alt mulig, men han soper altså ikke inne. Når han kommer ut blir han derimot som en helt annen og han roper nesten slik som kaptein sabeltann hehe:))

Om kor er uaktuelt kan kansje teater være bedre. Der lærer de også andre og effektive måter å snakke på.

Skrevet

Har ei på 4 som også er utrolig høylytt. Hører kun henne.

Men hun er det uansett om hun er ute eller inne, har ikke klart å få ned volumet hennes :/

Hun hører heller ikke dårlig.

Bruker å si at hun har ute stemme og alene på vidda stemme :P

Tenker det er ekstremt plagsomt for naboene når hun holder på ute, JEG blir jo lei selv..

Skal få henne på teater til høsten :)

Anonym poster: a442eee6d80ea9350a54dc861a1ece49

Skrevet

Har ei på 4 som også er utrolig høylytt. Hører kun henne.

Men hun er det uansett om hun er ute eller inne, har ikke klart å få ned volumet hennes :/

Hun hører heller ikke dårlig.

Bruker å si at hun har ute stemme og alene på vidda stemme :P

Tenker det er ekstremt plagsomt for naboene når hun holder på ute, JEG blir jo lei selv..

Skal få henne på teater til høsten :)

Anonym poster: a442eee6d80ea9350a54dc861a1ece49

Hehe alene på vidda stemme var en passende beskrivelse;))

Vi har nok ikke teater her vi bor, men vet ikke om akkurat slikt ville hjulpet på brøling ute uansett;) Ja, jeg tenker også at naboer må bli leie, men ingen som har sagt noe- hittil ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...