Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Jeg begynner å bli litt lei nå, bf har nå tatt opp kontakten igjen etter 5 mnd uten kontakt og han ønsker samvær, han mente der og da at gutten vår har blitt så stor nå at han kan begynne å være hos bf annen hver helg. Hallo? vi bor i nordnorge og han bor på østlandet, og gutten er snart 4.... Dessuten så vet jeg at bf kommer til å gå lei etter en stund og så går det mange mange mnd uten at han tar kontakt. Hva er rettighetene hans? har han sjangs til å få noe fast samvær utenom ferier? han er 23, bor hjemme, har fillejobber og ingen utstyr eller klær til gutten hjemme. Han har også blitt tatt med hasj to ganger av politiet. jeg ønsker ikke at sønnen min skal bli såret, jeg har jobber for at min sønn og faren skulle hatt ett godt forhold, men bf har bare skuffet og skuffet og ikke brydd seg i lengre perioder, det lengste sønnen min har gått uten noe kontakt med bf var 1 år. Jeg prøver å forklare bf at det ikke er att alternativ å sende sønnen min ned til personer som han ikke har noe nært forrhold til. og når bf stadig forsvinenr ut av livet til sønnen min for så å dukke opp igjen når han gidder så blir sønnen min rar og oppfører seg annerledes, han blir vrang og sint og vanskelig å ha med å gjøre en stund etterpå. hva burde jeg gjøre? hva ville du gjort? Anonym poster: db0832dc269ad6d81b881006940f0de4
Eeniemeenie Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Ville ihvertfall ikke sendt min fireåring til en som røyker hasj. Høres ut som en ustabil person. Ville kanskje søkt om full omsorg siden han er såpass ustabil og gjør kriminelle handlinger.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 Ikke sant? jeg har aldri vært samboer med bf så det er jo jeg som har full omsorg, men jeg er litt redd for at han skal gå rettens vei om han finner ut at han vil ha omsorgen, jeg er bare litt lei av dette tullet Anonym poster: db0832dc269ad6d81b881006940f0de4
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mai 2013 #4 Skrevet 4. mai 2013 Det får han aldri. Ville sagt at han er velkommen til dere så ofte han vil for samvær, sånn at de kan bli godt kjent. Så kan dere snakke om det etter en god stund
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #5 Skrevet 4. mai 2013 Først av alt: Samvær skal være et gode for barnet. Relasjonen mellom far og barn er her ustabil og preget av et langvarig av-og-på-forhold. Far har rett til samvær og barnet har rett til samvær med far, men samværet skal være et gode for barnet og da må far legge seg i selen for å bygge opp en god relasjon og et godt forhold til barnet sitt. Det skal han gjøre i guttens egne og trygge omgivelser: På hjemstedet til gutten. Det du gjør. Du inviterer far opp for å ha samvær med barnet. Du kan stille krav at dere skal til foreldresamtale (det skal skje der barnet er bosatt) og at det skal fastsettes en plan som både du og far skal følge. Dette er for å sikre at gutten ikke blir skadelidende nok en gang. En plan er heller ingen garanti, men du kan gjennom dine krav likevel få en viss form for garanti for om far kommer opp til deg, møter til foreldresamtale og går med på at samvær i begynnelsen skal foregå i barnets hjemby / hjemsted så mener han kanskje alvor denne gangen. Takker far nei så har du tilbudt samvær, du har gjort det beste for barnet og far velger å avstå. Anonym poster: 77b747ccd272ead9888f17d9e1ae7bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå