Gå til innhold

amming og prematurt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått ei nydelig prematur jente, hun trenger bare spisetrening og litt vektoppgang for å komme hjem.

Saken er at hun vil ikke ta puppen, og jeg har ikke brystvorter gode nok til at hun klarer å ta skikkelig.. jeg prøver til hvert måltid, har prøvd ammeskjold uten bra resultat.

Har snakka litt frem og tilbake om å begynne å gi flaske. Jeg har melk i massevis og pumper hver 3 time. Men blir veldig frustrert når hun ikke vil ta og personalet her vil jeg skal amme.

Har prematurt barn fra tidligere så vet dette kan ta tid, men endte opp med å gi det andre barnet mitt også flaske. Da med den melka jeg hadde.

Lille nå er forresten født i uke 35.

Objektive svar ønskes :)

Anonym poster: 4ad63a77870e9fc8ea5c0bc7f6bbcc9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd ammeskjold? Noen premature synes det er lettere med ammeskjold på har jeg hørt.

Anonym poster: 96129b84da2c91730175cd93f6b39591

Skrevet

Hei, jenta mi ble født i uke34+1, måtte ha sonde i litt over en uke, så måtte vi bare jobbe oss gjennom det!! Vi sleit litt i starten, ikke gi opp, prøv så lenge du orker, før du gir deg, når hun var ca.14 dager var hun godt igang:)

Søstra mi har også små vorter, hun fikk det til slutt til med skjold, og hun gav jenta si flaske den første uka pga lite sugevillig barn!

Anonym poster: 29808fd32ed4aa557e8c60e07228821f

Skrevet

Ja, har prøvd med skjold, hun tar ikke godt nok. Prøver uten, da er det to sup så vil hun ikke mer.

Så hun blir mata med sonde. Personalet sier de kan gi på kopp for det er nesten samme teknikk som amming, men blir ikke gjort.

Jeg er frustrert fordi jeg ikke får til amminga!!!!! Jeg pumper og pumper så nok melk har jeg!

Hi

Anonym poster: 4ad63a77870e9fc8ea5c0bc7f6bbcc9d

Skrevet

Hvor gammel er hun nå?

Det kan ta litt tid, vi styra også fælt, men plutselig så ble hun flinkere og flinkere, men hun var over en uke da!

Vi måtte øve masse!

Hilsen

Anonym poster: 29808fd32ed4aa557e8c60e07228821f

Skrevet

Mi somvar født i uke 34 var over en uke førjeg fikk det til med skjold. Bare. Medela skjold str small var det eneste som funket. Avent skjoldene kom bare i en str og de var altfor store. Men når vi fikk prøvd de små skjoldenefunketdet plutselig.

Anonym poster: c549e7347732f088b7beaeb114b42a0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...