Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Hei. Bufetat har tatt kontakt med meg med spørsmål om jeg ønsker å bli fostermor igjen. Jeg har tidligere vært fostermor, men da hadde jeg ikke egne barn. Nå har jeg barn på snart 4 år og fokuset er annerledes enn før. Jeg sa at jeg vil tenke på det før vi snakker sammen om evt deltagelse i PRIDE kurs og veiledning. Er det noen her som er alenemamma her med småbarn og har yngre fosterbarn. Lyst til å dele erfaring med meg? Anonym poster: d7c5feeced4a2b3ea3a3d0173b54f455
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Jeg har en gutt på åtte år. Han har spesielle behov og fungerer i hverdagen som en 4-5 åring på de fleste områder. Endel trass men også mye hygge. Vi har også en skjønn liten gutt i hus som straks blir tre år. Han er normaltfungerende, har ingen russkader e.l., men han strever litt med tilknytningsvansker. Han har bodd his oss i et halvt år nå og jeg har enda ikke sett noe trass fra han. Han viser lite egenvilje i noen og vil gjerne at jeg kler på han, smører all mat osv osv. Han har samvær med sin mor et døgn pr. uke, noe som fungerer godt. Hun er en skjønn mor for han når det er over relativt kort tid og når hunhar tid til å bygge seg opp mellon hver gang. Han gleder seg alltid til samvær med henne. Det vi jobber med er jo å hjelpe han til å uttrykke føleksene sine og på forskjellige måter forsikre han om at vi vil fortsettevå være der for han selv hvis han blir sint o.l. Det har gått litt trått frem til nå, men jeg synes jeg ser noen små tegn til at dette er på gang. Vet ikke hva du lurte på spesielt, men jeg har god erfating mef å være fostermor ihvertfall Anonym poster: 5c461c17fb4ccd739954d4bdb9298129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå