Gå til innhold

Kan dette navnes skrives slik?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en gutt og Jacob er et aktuelt navn. Men er det rart hvis det skrives Jakop?

 

Anonym poster: 451d208df327d2f1cb1201f611399aa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Torbjørn Egner brukte den skrivemåten i boken (eller bøkene) om anda Jakop.

 

Men jeg tror gutten må stave navnet sitt ele livet, fordi alle nok vil skrive Jakob.

 

Anonym poster: ed3eb13de31048ace0322c692eaa05ca

Skrevet

Har sett det før, men virker litt rart ja. Vil du at han skal måtte rette og presisere hele livet? "Jakop med P"

 

Anonym poster: 258e10212b56478d9d6cb30f67362484

Skrevet

Uff, ja det er sant som du sier. Det hadde jeg ikke tenkt på. Det kan jo bli veldig tungvint!

 

HI

 

Anonym poster: 451d208df327d2f1cb1201f611399aa4

Skrevet

Du kan, men eg trur ikkje det er lurt. Skriv Jakob :)

Skrevet

Kjempefint navn, men skjønner ikke hvorfor du skal endre stavemåten?

Vi har en litt annerledes stavemåte på navnet til vår eldste, men det var en grunn til at det ble sånn.

Kjenner at jeg faktisk angrer en liten smule allikevel, men nå er det for sent å gjøre noe med det.

 

Anonym poster: 58746474818b4bcd9089451661a0251d

Skrevet

Jakåpp er bedre.

 

Anonym poster: 8af33661f1e12ed7771a3423e4aa4788

Skrevet

Jeg har foreldre som tok seg en liten kunstnerisk frihet på mellomnavnet mitt, og jeg har måttet stave det hele livet. Dvs, frem til jeg giftet meg og tok det bort fordi jeg ikke hadde brukt det siden ungdomsskolen. Det var så tungvindt. Det går jo an med et mellomnavn, litt verre med fornavn ;)

 

Anonym poster: 6afdf193a84dcd41e35af9476b292175

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...