Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Det var det de kalte det på klinikken, husker ikke helt hva prosedyren heter. Men de spyler gjennom på røntgen for og se om det er passasje. Jeg skal på sykehuset og gjøre det snart, og gruer meg litt. Er det vondt, og hva gjør de egentlig? Anonym poster: 2f6108cab086856d552ee913be0f73c9
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Hvis du googler det finner du noen svar som sier at det var helt uproblematisk, og noen som synes det var som menssmerter
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 ja, for noen år siden. det var som kraftige menssmerter, men ikke uutholdelig. gastroskopi var 1000 ganger verre for meg. jeg hadde en kvinnelig assistent stående hos meg, når legen utførte undersøkelsen, så ho forklarte meg hva som skjedde, og det føles veldig trygt. Anonym poster: 40820ec9ec2f35f6e9022f051259f501
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Jeg fikk det gjort da jeg ble utredet. Det var ganske fort gjort, men veldig smertefullt. Jeg tenker det er bedre å si sannheten, men husk at det godt kan bli annerledes for deg. Masse lykke til! Anonym poster: 76f6810cc8f2b1ee08c06c33c1f9ce1c
❤lille stjerne❤ Skrevet 4. mai 2013 #5 Skrevet 4. mai 2013 Litt vondt, mens smerte aktig, men ikke ille. Gikk fort.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #6 Skrevet 4. mai 2013 Da jeg så innlegget ditt tenkte jeg at dette må jeg bare svare på. Jeg gruet meg veldig og hadde hørt fra noen på jobb at dette var helt forferdelig. Dette gjorde at jeg utsatte å ta undersøkelsen i over 1 år! Men da jeg endelig fikk tatt den så var det ikke ille i det hele tatt. Så vidt jeg har forstått blåser de opp en ballong på noe vis inni der før de sender inn kontrastvæske. Så blir den værende der, før de slipper den ut. Det er akkurat dette som man kjenner. Når kontrastvæsken blir sendt inn og ikke kommer ut så blir det spreng. I mitt tilfelle ble væsken værende i noen sekunder før de slapp ut trykket. Dette skjedde vel 4-5 ganger. Det sprengte litt. Litt som menssmerter. Ubehagelig, men ikke på noen måte uutholdelig. Men det slapp hver gang de slapp trykket. Det hele gikk veldig fort og konklusjonen min etterpå var at dette kunne jeg gjort dagen etterpå uten å grue meg :-) Og damene som tok undersøkelsen var kjempehyggelige og forståelsesfulle. Dessuten hender det at undersøkelsen har en heldig "bivirkning" av økt mulighet for graviditet rett etterpå ;-) Det er visst ikke uvanlig og det hendte også med meg :-) Etter 2,5 års prøving. Da hun ene som utførte undersøkelsen sa dette tenkte jeg at dette gjelder nok i hvert fall ikke meg etter så lang prøving. Sitter her med ei lita ei på 5 år nå som følge av denne undersøkelsen :-) Jeg regner med at du har undersøkelsen i begynnelsen av syklusen din (tror de pleier det for å være sikker på at man ikke er gravid). Jeg ønsker deg masse lykke til! Dette kommer til å gå bra! Anonym poster: df442f19e3a4faee92c82d67cc30cb1a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 Takk alle dere som har svart meg HI Anonym poster: c9c7eb50dabe7c490f52b0e46d7e3126
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #8 Skrevet 4. mai 2013 Da jeg så innlegget ditt tenkte jeg at dette må jeg bare svare på. Jeg gruet meg veldig og hadde hørt fra noen på jobb at dette var helt forferdelig. Dette gjorde at jeg utsatte å ta undersøkelsen i over 1 år! Men da jeg endelig fikk tatt den så var det ikke ille i det hele tatt. Så vidt jeg har forstått blåser de opp en ballong på noe vis inni der før de sender inn kontrastvæske. Så blir den værende der, før de slipper den ut. Det er akkurat dette som man kjenner. Når kontrastvæsken blir sendt inn og ikke kommer ut så blir det spreng. I mitt tilfelle ble væsken værende i noen sekunder før de slapp ut trykket. Dette skjedde vel 4-5 ganger. Det sprengte litt. Litt som menssmerter. Ubehagelig, men ikke på noen måte uutholdelig. Men det slapp hver gang de slapp trykket. Det hele gikk veldig fort og konklusjonen min etterpå var at dette kunne jeg gjort dagen etterpå uten å grue meg :-) Og damene som tok undersøkelsen var kjempehyggelige og forståelsesfulle. Dessuten hender det at undersøkelsen har en heldig "bivirkning" av økt mulighet for graviditet rett etterpå ;-) Det er visst ikke uvanlig og det hendte også med meg :-) Etter 2,5 års prøving. Da hun ene som utførte undersøkelsen sa dette tenkte jeg at dette gjelder nok i hvert fall ikke meg etter så lang prøving. Sitter her med ei lita ei på 5 år nå som følge av denne undersøkelsen :-) Jeg regner med at du har undersøkelsen i begynnelsen av syklusen din (tror de pleier det for å være sikker på at man ikke er gravid). Jeg ønsker deg masse lykke til! Dette kommer til å gå bra! Anonym poster: df442f19e3a4faee92c82d67cc30cb1a Jeg skal ta undersøkelsen rett før eggløsning. Gruer meg litt enda kjenner jeg, men må jo bare gjennom dette og Anonym poster: c9c7eb50dabe7c490f52b0e46d7e3126
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #9 Skrevet 4. mai 2013 Litt vondt, mens smerte aktig, men ikke ille. Gikk fort. Gikk det fort? Har lest at det tar rundt 20 minutter, og da kommer jeg til og få problmer. Klarer ikke sitte med beina i de bøylene så lenge Anonym poster: c9c7eb50dabe7c490f52b0e46d7e3126
❤lille stjerne❤ Skrevet 4. mai 2013 #10 Skrevet 4. mai 2013 husker ikke eksakt tid, det er cirka 5 år siden jeg gjorde det, men husker det som at det gikk ganske fort og jeg hadde ikke beina i noen bøyler.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #11 Skrevet 4. mai 2013 Ikke rart du gruer deg. Det er jo aldri moro å være i den stolen.. Det tok nok rundt 20 min, ja. Men om du sier at du har trøbbel med å ligge slik så lenge så kanskje de kan gjøre det litt raskere? Også skal jeg krysse fingrene for at undersøkelsen hjelper for deg også. Det var ikke tett hos meg, men tydeligvis litt grums som forsvant ut med undersøkelsen. Samt at jeg lurer på om det ikke åpner opp litt mer generelt der nede. Midlertidig. :-) Jeg tok i hvert fall undersøkelsen på torsdag og ble gravid samme helg :-) Anonym poster: df442f19e3a4faee92c82d67cc30cb1a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #12 Skrevet 4. mai 2013 Ikke rart du gruer deg. Det er jo aldri moro å være i den stolen.. Det tok nok rundt 20 min, ja. Men om du sier at du har trøbbel med å ligge slik så lenge så kanskje de kan gjøre det litt raskere? Også skal jeg krysse fingrene for at undersøkelsen hjelper for deg også. Det var ikke tett hos meg, men tydeligvis litt grums som forsvant ut med undersøkelsen. Samt at jeg lurer på om det ikke åpner opp litt mer generelt der nede. Midlertidig. :-) Jeg tok i hvert fall undersøkelsen på torsdag og ble gravid samme helg :-) Anonym poster: df442f19e3a4faee92c82d67cc30cb1a Det er det de håper på, at sjangsen skal være større etterpå. Uff, 20 minutter i de bøylene...hjelp..hoftene mine kommer til og bli helt ødelagt Da bør jeg kanskje ordne meg fri fra jobb etterpå. Anonym poster: c9c7eb50dabe7c490f52b0e46d7e3126
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #13 Skrevet 4. mai 2013 Ikke rart du gruer deg. Det er jo aldri moro å være i den stolen.. Det tok nok rundt 20 min, ja. Men om du sier at du har trøbbel med å ligge slik så lenge så kanskje de kan gjøre det litt raskere? Også skal jeg krysse fingrene for at undersøkelsen hjelper for deg også. Det var ikke tett hos meg, men tydeligvis litt grums som forsvant ut med undersøkelsen. Samt at jeg lurer på om det ikke åpner opp litt mer generelt der nede. Midlertidig. :-) Jeg tok i hvert fall undersøkelsen på torsdag og ble gravid samme helg :-) Anonym poster: df442f19e3a4faee92c82d67cc30cb1a Det er det de håper på, at sjangsen skal være større etterpå. Uff, 20 minutter i de bøylene...hjelp..hoftene mine kommer til og bli helt ødelagt Da bør jeg kanskje ordne meg fri fra jobb etterpå. Anonym poster: c9c7eb50dabe7c490f52b0e46d7e3126 Er hi, ser jeg har fått en annen kode enn hovedinnlegget Anonym poster: c9c7eb50dabe7c490f52b0e46d7e3126
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #14 Skrevet 4. mai 2013 husker ikke eksakt tid, det er cirka 5 år siden jeg gjorde det, men husker det som at det gikk ganske fort og jeg hadde ikke beina i noen bøyler. Hadde du ikke? Hvordan gjorde de det da om jeg kan spørre. Hi Anonym poster: c9c7eb50dabe7c490f52b0e46d7e3126 Anonym poster: c9c7eb50dabe7c490f52b0e46d7e3126
❤lille stjerne❤ Skrevet 4. mai 2013 #15 Skrevet 4. mai 2013 en sykepleier eller assistent eller noe holdt beina mine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå