Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Har blitt oppfordret til å søke på en jobb hvor de har fått inn få søkere. Er i utgangspunktet en stilling som de vanligvis har hatt mange søkere til tidligere, men denne gangen har de ingen aktuelle kandidater... Problemet er at jeg i utgangspunktet ikke har helt riktig utdannelse. Like lang og liknende utdannelse, men ikke den ideele. I tillegg har jeg bare litt relevant erfaring. Det er altså langt utenfor min komfortsone å søke på en stilling jeg egentlig ikke er helt kvalifisert for... Men så er det jo drømmejobben da, og den som intet våger intet vinner.... Samtidig kjenner jeg flere ved arbeidsplassen så synes det er dumt å søke, kanskje gå på intervju også oppleve å ikke få jobben.... (Er nok litt selvhøytidelig) Hva synes dere skal jeg søke eller la sjansen gå forbi fordi jeg er redd for å ikke være aktuell? Anonym poster: 433ccffcc5fd5413200023366fb369d6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Ingen som har synspunkter? Anonym poster: 433ccffcc5fd5413200023366fb369d6
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Selvsagt bør du søke hvis du tror det er en god jobb for deg. Du har jo også blitt oppfordret til det, så du må jo ha noe de er på jakt etter. Du skal også vite hvor mange som søker på jobber de overhode ikke er kvalifiserte for. Så jeg ville ikke vært bekymret.
Iiiiik Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Jeg ville tenkt mest på hvorvidt det går an følelsesmessig å bli i den jobben du har nå hvis du ikke får den du søker på. Tenker du at du kan tåle det ubehaget, så ville jeg bare tatt sjansen. Evt så kan du jo bestemme deg for å søke jobb et helt annet sted hvis du ikke får den.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Jeg hadde glatt søkt, Hvis du gjør ditt beste på søknad og intervju, så må vel det være godt nok, selv om du muligens ikke ender opp med jobben. Er det drømmejobben så søker du. Får du den er det supert, får du den ikke, var du ikke den best kvalifiserte:) Anonym poster: b4e2f0cc10d828fae185f008a0d1e6b7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Jeg ville tenkt mest på hvorvidt det går an følelsesmessig å bli i den jobben du har nå hvis du ikke får den du søker på. Tenker du at du kan tåle det ubehaget, så ville jeg bare tatt sjansen. Evt så kan du jo bestemme deg for å søke jobb et helt annet sted hvis du ikke får den. Er i ulønnet permisjon så det blir ikke problem. Bør nok gripe sjansen, men sliter med å bestemme meg for om jeg skal ta sjansen. Anonym poster: 433ccffcc5fd5413200023366fb369d6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #7 Skrevet 3. mai 2013 Selvsagt bør du søke hvis du tror det er en god jobb for deg. Du har jo også blitt oppfordret til det, så du må jo ha noe de er på jakt etter. Du skal også vite hvor mange som søker på jobber de overhode ikke er kvalifiserte for. Så jeg ville ikke vært bekymret. Tror det ville vært en super jobb for meg, men samtidig veldig utfordrende. Ville måtte lese meg opp påen del litteratur, men tror jeg hadde gjort en god jobb da jeg har stort engasjement for dette... Anonym poster: 433ccffcc5fd5413200023366fb369d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå