Gå til innhold

normal følse etter bil ulykke.??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kansje ikke veldig bil ulykke. Var en bil som kjørte på meg bakfra i sta.

Begge ungene ble utrolig redd og jeg prøvde så godt jeg kunne og ta meg av barn mens jeg skrev ned info for andre sjåfør.

Er det normalt å ha en tung følse hengende inni seg, føler jeg vil gråte men klarer ikke få det ut. ble redd når det skjedde og vi har hvert på legevakt for sjekk at ikke noe er gladt med oss.

Flere som kjenner igjen disse følsene fra kansje dere har hvert del i noe slikt. ??

Anonym poster: 70b141ba5f558a21ac5f61231dcac712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok traumatisert, men det gir seg etter en liten stund:) Ikke noe bra opplevelse dette her. Har opplevd det selv. Tok noen uker å komme over for min del.

Anonym poster: 4973f70d6eabe1e2cc4391d460a5efe9

Skrevet

Du er nok traumatisert, men det gir seg etter en liten stund:) Ikke noe bra opplevelse dette her. Har opplevd det selv. Tok noen uker å komme over for min del.

Anonym poster: 4973f70d6eabe1e2cc4391d460a5efe9

godt å høre det ikke bare er meg.

Er så kjipt når det skjer.

takk for svar.

:)

Skrevet

Det er nok sjokket, og ikke minst den dæsjen med redsel som utløser adrenalin, endorfiner mv hos deg.

Gi det et par dager (og husk, du bør kjøre bil igjen, helst med en gang!)

Jeg ble påkjørt SKIKKELIG for et par år siden, og var veldig sjokka der og da. Ringte til og med mannen min og hyyylte i telefonen at det lå en død mann under bilen min (det gjørde det ikke, men en hardt skadet en var det jo da)

Fordelen var jo at jeg kjørte bil hjem (den skadede bilen faktisk, utrolig at den var kjørbar!) etterpå, og fikk tid til å roe meg ned. Ambulasepersonellet gjorde det også klart for meg at dersom jeg trengte å snakke om noe kunne jeg bare ringe ned på legevakten. Betryggende :)

La det gå litt tid, og ikke tenk på "tenk om atte, hvis om atte" så skal du se det er bedre allerede i morgen :)

Anonym poster: 876ed9228ec08ce7b42b0b29dc0405f8

Skrevet

Det er nok sjokket, og ikke minst den dæsjen med redsel som utløser adrenalin, endorfiner mv hos deg.

Gi det et par dager (og husk, du bør kjøre bil igjen, helst med en gang!)

Jeg ble påkjørt SKIKKELIG for et par år siden, og var veldig sjokka der og da. Ringte til og med mannen min og hyyylte i telefonen at det lå en død mann under bilen min (det gjørde det ikke, men en hardt skadet en var det jo da)

Fordelen var jo at jeg kjørte bil hjem (den skadede bilen faktisk, utrolig at den var kjørbar!) etterpå, og fikk tid til å roe meg ned. Ambulasepersonellet gjorde det også klart for meg at dersom jeg trengte å snakke om noe kunne jeg bare ringe ned på legevakten. Betryggende smile.png

La det gå litt tid, og ikke tenk på "tenk om atte, hvis om atte" så skal du se det er bedre allerede i morgen smile.png

Anonym poster: 876ed9228ec08ce7b42b0b29dc0405f8

Jeg kjørte bilen hjem og fra legevakt.

Vet jeg ikke må bli sittende i passasjer sete men bak rattet.

Jeg skal gi det en del tid og ta en dag av gangen.

Kjøre skal jeg, Fikk lappen i oktober så kan ikke gi opp nå.

takk for svar. :)

Skrevet

Det er ikke rart eller uvanlig at du føler det sånn her!

Kroppen din er nok fortsatt i en form for sjokk, noe som ikke er rart i det hele tatt! Spesielt med tanke på at du midt oppi dette hele måtte ta deg av barn og papirarbeid.

Har du mann/samboer eller noen andre som du kan snakke litt med? Det kan hende det kan være litt godt å få snakke litt godt gjennom det med noen.

Også vit samtidig at kanskje han ikke forstår helt hvor alvorlig du opplevde dette. Samboeren min ble påkjørt for et års tid siden, det var også en "liten" påkjørsel (heldigvis uten ungene i bilen), men han hadde veldig behov for å snakke om det ukene etterpå, så jeg forstod veldig fort at dette hadde gitt han en skikkelig trøkk.

Anonym poster: afec3d3594d30528e5b3b357e67095fa

Skrevet

Antagelig ikke noen uvanlig reaksjon, særlig siden du også hadde barna i bilen.

MEN jeg har et ekstremt viktig tips til deg - kjente du noe/kjenner du noe i nakken? Hvis ja - løp til legen og få dette notert. Om det ikke blir noen skade, så er det kjempeflott. Hvis det blir det, så har du såkalte "brosymtomer" og står utrolig mye sterkere i en forsikringssak. Husk å melde "personskade" på skademeldingskjema.

Lykke til og kast deg bak rattet så fort som mulig!

Anonym poster: 3535ed8fca20583fc7b93a5b8f9f51be

Skrevet

Det er ikke rart eller uvanlig at du føler det sånn her!

Kroppen din er nok fortsatt i en form for sjokk, noe som ikke er rart i det hele tatt! Spesielt med tanke på at du midt oppi dette hele måtte ta deg av barn og papirarbeid.

Har du mann/samboer eller noen andre som du kan snakke litt med? Det kan hende det kan være litt godt å få snakke litt godt gjennom det med noen.

Også vit samtidig at kanskje han ikke forstår helt hvor alvorlig du opplevde dette. Samboeren min ble påkjørt for et års tid siden, det var også en "liten" påkjørsel (heldigvis uten ungene i bilen), men han hadde veldig behov for å snakke om det ukene etterpå, så jeg forstod veldig fort at dette hadde gitt han en skikkelig trøkk.

Anonym poster: afec3d3594d30528e5b3b357e67095fa

Skulle gjerne pratet med mannen, men han virker ikke intresert i å høre om dette.

Ringte han når jeg sto oppi dette, Dette skjedde for 5 timer siden og han har enda ikke spurt meg hvordan jeg har det. Han oppfører seg som om dette ikke har skjedd.

Skrevet

Antagelig ikke noen uvanlig reaksjon, særlig siden du også hadde barna i bilen.

MEN jeg har et ekstremt viktig tips til deg - kjente du noe/kjenner du noe i nakken? Hvis ja - løp til legen og få dette notert. Om det ikke blir noen skade, så er det kjempeflott. Hvis det blir det, så har du såkalte "brosymtomer" og står utrolig mye sterkere i en forsikringssak. Husk å melde "personskade" på skademeldingskjema.

Lykke til og kast deg bak rattet så fort som mulig!

Anonym poster: 3535ed8fca20583fc7b93a5b8f9f51be

Vi har hvert hos legen alt da ene ungen klaget over vondt i hodet.. Fikk oss allt sjekket.

Vi vet ikke om det er alvorlig enda med han. Legen klarte ikke fast sette noe da ungen kunn har vondt i hodet.

Skrevet

takk for alle svar.

Skrevet

Følse!!????

Anonym poster: af617cd14ee7a2bc1a943b6a5485a6bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...