Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Har ei jente på 3 år som plutselig ikke vil ha på seg bleie noe som egentlig er kjempeflott! Problemet er at hun heller ikke tisser på do... Noen forslag på hva jeg kan gjøre? Har prøvd med klistermerker etc. Setter henne på do med jevne mellomrom, men uten att det kommer noe. Hender att det kommer på golvet bare minutter etterpå. Lønner det seg å fortsette noen dager til? Bare ha på henne bleier selv om hun ikke vil? Andre tips? Anonym poster: 6fcfb3842fed4045243ac9e57ca33bd4
♥Madam Mim♥ Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Ta henne med til byen og la henne plukke ut truser hun selv vil ha. Ingen vil vel tisse på den fine trusa? Hehe fungerer hvertfall her. Hun var klar for å slutte med bleie og alt gikk fint, men noen få uhell har hun jo hatt. Det som da har vært verst for henne er at hun tisset på den fine hello kitty trusa si :-)
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 la tisselaken på sofaen med et pledd over og lot det stå til jeg. De må nok rett og slett tisse seg ut noen ganger før de skjønner det ordentlig. Men faste toalett tider er lurt uansett, særlig like etter at de har sovet eller spist må de nesten bestandig tisse.
Gjest sussie77 Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Bare la henne gå uten bleier. Gjerne med truser. Og fortell henne at hun må tisse i do om hun må tisse. Du må regne med uhell, men dette er bare bra for da skjønner hun at hun må gå på do. Fungerte veldig bra her.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Takk for svar Håper hun skjønner det snart. Tok det ca. lang tid før barna deres skjønte det? Syns det er synd å ha på henne bleier når hun selv vil gå med vanlig truse, og er så kry, så får prøve noen dager til. HI Anonym poster: 6fcfb3842fed4045243ac9e57ca33bd4
Underveis --> Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Tisser hun på potte? Her var det en grei måte å starte på. Hadde potta stående i rommet vi var i. Greit å se som en påminnelse, og kort vei om de plutselig må på do ;-)
Gjest sussie77 Skrevet 3. mai 2013 #7 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Takk for svar Håper hun skjønner det snart. Tok det ca. lang tid før barna deres skjønte det? Syns det er synd å ha på henne bleier når hun selv vil gå med vanlig truse, og er så kry, så får prøve noen dager til. HI Anonym poster: 6fcfb3842fed4045243ac9e57ca33bd4 Min sønn skjønte det ganske fort. Trodde faktisk det skulle ta lengre tid enn det gjorde. Men bare tok av bleia et par måneder før han fylte 3 år. Var bleie fri (dagtid) raskt etter det. Høres jo ut som om dattera di er ganske klar for bleie slutt Så det er bare å prøve. Endret 3. mai 2013 av sussie77
B-gjengen Skrevet 3. mai 2013 #8 Skrevet 3. mai 2013 Jeg lar Knøttet fly naken når vi er hjemme,i starten hadde vi potta i det rommet vi var i. Når han skjønte at det var potta han skulle tisse og bæsje i flytta vi den inn på badet. Nå bruker han stort sett å bare tisse på do uansett hvor vi er selvom han har på bleie.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #9 Skrevet 3. mai 2013 Nei ikke nå. Gjorde det innemellom før, men så gikk jeg over til do for ca 9 mnd siden. Vil sitte på do, men kommer ikke noe resultat. Tenkte tanken jeg også på å ta fram potten å ha stående på stua, men så er det på en måte ett skritt tilbake nå når hun er så vant med do. Anonym poster: 6fcfb3842fed4045243ac9e57ca33bd4
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #10 Skrevet 4. mai 2013 Flere som har erfaringer å dele? Idag har det ikke gått galt, MEN har på henne bleie når vi er ute og da tisset og bæsjet hun. Og så kom det spor i trusen i ettermiddag så da spurte jeg om hun ville ha på seg bleie for å bæsje etter ca 15 min på do. Det ville hun, og det gikk ca 10 min og da tisset hun... HI Anonym poster: 6fcfb3842fed4045243ac9e57ca33bd4
sillyfilly og Olivia Skrevet 4. mai 2013 #11 Skrevet 4. mai 2013 Vi snakket med henne om det i en måneds tid at nå er du stor jente, trenger ikke bleier, du er så flink å tisse i potta. Vi tok av bleia og har kun tatt den på til natten. Uhell eller ikke. I begynnelsen minnet jeg henne veldig mye på at hun må tisse på do, og hver gang hun tisset fikk hun klistremerker. Etter 4 klistremerker fikk hun en liten premie. Feks is. Det må være noe mer bak klistremerkene enn bare klistremerker. Og det må være kjempe lett i begynnelsen. Noe jeg lærte på et møte med PMTO er at 3 åringen ikke klarer å se frem "til helga". De må helst ha belønning med en gang. Vær hjemme i 3 dager og godta alle uhell men minn på om at hun må tisse på do. Ikke ta på bleie. Det er bare forvirrende for barnet. Det som forresten hjalp oss veldig godt var å bare bruke bukse. Ingen truse. For hadde hun truse på så tisset hun! Den føltes nok som en bleie. Så prøv det. Bare myke bukser som er lette å ta av seg, potte på stua, og vær hjemme noen dager.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #12 Skrevet 4. mai 2013 Høres virkelig ikke ut som at hun er klar Anonym poster: 50e9bb0b79e7aa8bff8ef11170003865
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #13 Skrevet 4. mai 2013 "vanntrikset" - Skru på springen når hun sitter på do. Ikke gi deg før det er resultat når du vet det må være noe i magen. Kan også snakke med henne om det å "slippe" tissen. Kan være at det er lurere med potte enn med do. Må ihvertfall sitte trygt og ha støtte for beina sånn i starten. ellers så brukte vi å ha en spesiell aktivitet når hun satt på do som vi bare gjorde der og som hun synes var morsom (og som kunne gjøres når hun satt). Anonym poster: 223d1797495ac2a020e3c02b461284d1
pod Skrevet 4. mai 2013 #14 Skrevet 4. mai 2013 Hva med å la henne sitte på do en stund, og så fortelle en historie eller noe som gjør at hun fokuserer på noe helt annet? Kan kanskje hjelpe henne å bli avslappet og at hun får til å "slippe det fri" etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå