Gå til innhold

Spedbarn i båt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det da med redningsvest? Det er jo påkrevd til alle i båten, men den store klumpen av en vest virker rart på et bittelite barn i dypbag?

Jeg har termin i slutten av mai og hadde jo planer om å være litt ute på sjøen i sommer også :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde med baby noen turer i båt vi og hun brukte selvsagt vest. Stivt og rart ja, men kan jo ikke droppe det heller. Løsningen ble å la være å kjøre så langt, går an å kose seg på sjøen likevel.

Skrevet

Storsøster her har også brukt vest siden hun var 6 mnd. Men han her blir jo heelt nyfødt i sommer. Finnes det vester så langt ned i det hele tatt? Han blir ca 3 kg.....

Skrevet

Det finnes egne babyvester de har litt annen uforming enn andre vester. Vi hadde med oss minste i båt da han var liten. Har er født i april!

Skrevet

Det funker med bobleplast i dette tilfellet også :P neida.. Jeg vet ærlig talt ikke..

Skrevet

Hehe med bobleplast og en rull gaffatape kommer man langt her i verden har jeg lært :-D

Tusen takk for link, da vet jeg hvertfall at det finnes vester for små barn, selv om jeg synes det ser litt ekkelt ut helt oppe i halsen..... :-)

Skrevet

Vi brukte flyteelementet seamba bambino hele sommeren da minsten var baby. Festes på bilstolen = genialt og veldig lettvint! Minsten bare sovna av motorduren, han, og jeg kunne sitte og se på han hele veien. Ingen ubehageligheter med store vester :)

Bestilte herfra http://seaba.no/

Det er nok et privat selskap og de reklamerer ikke akkurat, så det er nok ikke så mange som har hørt om det. Jeg så et klipp på tv2-nyhetene, var sånn jeg fikk nyss i det.

Skrevet

Vi hadde med største i båt første sommeren han levde

Han var da ca 6 mnd og var ca spm en 3 mnds baby fordi han var prematur.

Tror vi brukte en vest fra 5 kg. Den var stor, men hele båtturen var så søvndyssende at han sovnet i bagen til vogna (haddr med løs bag han kunne sove i) og sov nesten hele turen.

Gikk kjempefint :-)

Skrevet

Jeg tenker at når de er så små, er det ikke lenge de skal ligge i vannet før de fryser i hjel. Selv med vest syns jeg det er skummelt.

Er den bilstolflyteblokkløsningen fra Seaba godkjent? Så jo ut som en smart løsning, der babyen slipper å havne i vannet...dersom den ikke velter.

Skrevet

Vi brukte flyteelementet seamba bambino hele sommeren da minsten var baby. Festes på bilstolen = genialt og veldig lettvint! Minsten bare sovna av motorduren, han, og jeg kunne sitte og se på han hele veien. Ingen ubehageligheter med store vester :)

Det er nok et privat selskap og de reklamerer ikke akkurat, så det er nok ikke så mange som har hørt om det. Jeg så et klipp på tv2-nyhetene, var sånn jeg fikk nyss i det.

Den var jo helt genial, var inne og så på filmklippet de har på nettsiden nå. Sånn ville jeg garantert kjøpt om jeg hadde baby til sommeren...

Anonym poster: b4f444b69842a79bb8b4e335c5a8a24f

Skrevet

Den var jo helt genial, var inne og så på filmklippet de har på nettsiden nå. Sånn ville jeg garantert kjøpt om jeg hadde baby til sommeren...

Anonym poster: b4f444b69842a79bb8b4e335c5a8a24f

Vi var ihvertfall veldig fornøyd. Slapp heldigvis å finne ut om den fløt :D Den er godkjent, ja, men spesifikasjoner må dere nok lese dere fram til på siden der.

Skrevet

Frøkna her var med på sin første båttur da hun var 2 uker gammel:) Hun hadde en stor og klumpete vest, men hun godtok den:) Sov så godt til duren og brydde seg ikke om vesten. Hun sov mest i fanget mitt, og jeg satt stort sett nedi båten. Ble for mye vind oppe.

Nå kjørte vi bare ca 30 min før vi gikk i land, og turene var aldri lengere enn rundt 30-45 minutter. Man tilpasser båtturen etter barnets alder:)

Kjøp en ordentlig vest som snur seg hvis ungen havner i vannet! Det er det viktigste! Også må man bare ta det rolig og i et behagelig tempo. Det går bra, ungen kommer nok til å sove godt;)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :-)

Blir nok til at jeg kjøper en vanlig vest, men kommer til å spørre ansatte som har peiling på dette i butikken slik at vi ikke gjør noe dumt.

Vi har jo egen båt og lillebror kommer midt i båtsesongen så litt må vi jo ut! Er ikke så lange turene vi tar da, ofte bare over fjorden, ca 30 min for å kjøpe is :-)

Skrevet

Små turer er også store. Sier Stormberg. Er ikke lengden på turen som har noe å si. Jeg tenker at en "stor klumpete vest" som hun over her sier ikke han passe en baby. Babyen kommer jo til å skli ut av den eller havne med ansiktet ned mot vannet?? Spesielt hvis du har en liten baby født i mai..

Anonym poster: c0f35fba5af95a41570a77aeac990f14

Skrevet

Små turer er også store. Sier Stormberg. Er ikke lengden på turen som har noe å si. Jeg tenker at en "stor klumpete vest" som hun over her sier ikke han passe en baby. Babyen kommer jo til å skli ut av den eller havne med ansiktet ned mot vannet?? Spesielt hvis du har en liten baby født i mai..

Anonym poster: c0f35fba5af95a41570a77aeac990f14

Nei, en stor og klumpete vest betyr ikke at den ikke passer en baby. Det er vester som er laget for så små barn. En baby kommer ikke til å skli ut av vesten vist den er festet korrekt. Og klarer man ikke feste vesten riktig, så har man ikke noe på båt å gjøre.

En vest som snur barnet gjør at den ikke havner med ansiktet ned i vannet. De er laget for å snu ungen.

Men bør ikke ut å kjøre båt i dårlig vær med barn(uten barn også for den saks skyld) og jeg regner med at hi er så oppegående at hun ikke tar seg en båttur med en nyfødt i stiv kuling:)

Skrevet

Vi er veldig nøye på dette med vest i båt, både barn og voksne. Dersom noen skal være med oss og ikke har vest så blir de ikke med på turen rett og slett! Er dessverre så mange ulykker med båt og ikke alltid en selv som har skylden!

Turer ut med båten tar vi bare på fine sommerdager og når barn er med så er det en rolig tøffetur, ikke bånn gass :-)

Skrevet

Hehe - det er bra det finnes gode løsninger ser jeg! Vi hadde vår premature med på kajakktur - da veide hun 2,5 kg og hadde kolikk - tror du det var et styr eller!

Fant nesten ikke igjen ungen inni vesten - og har du noen gang prøvd å amme en redningsvest? (det var ihvertfall sånn det føltes....

Anonym poster: b8920653ca8d9fdf8e25de50b69a3bdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...