Gå til innhold

Kan man "se dum eller intelligent ut"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker hver gang jeg ser Magnus Carlsen (sjakk-esset), at han ser så bokstavelig talt, lavpannet, ut. Noe med munnen og kjevepartiet som gjør ham litt neandertaler-aktig.

Mens jeg syns for eks Knut Nærum ser veldig smart ut. Noe han forsåvidt og så er.

Jeg skjønner at det fins mange typer intelligenser, men kan det være noe i det at jo større ører og jo høyere oanne (evt større hode), jo høyere iq?

Anonym poster: bf7eaa20d08c8b0f89a1a2305f55dad8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler ofte man kan se det i øynene på folk, jeg. Ser det ofte på f.eks Luksusfellen. Mange av de som er med der mangler liksom en glød i øynene. De ser helt tomme ut. Sånn er det på Idol osv også. Mange av de som synger knallsurt og ikke skjønner det selv, mangler liksom helt utstråling. Vanskelig å forklare, men jeg legger ofte merke til det.

Anonym poster: c5e60a72728d0d058fdf44188a9c35bd

Skrevet

ja, men det stemmer ikke nødvendigvis med virkeligheten.

Skrevet

Noen ganger får jeg litt "lyset er på, men ingen er hjemme" når jeg ser folk i øynene. Så noen ganger kan man se det på blikket, ja. Jeg ville dog ikke brukt det som fasit, akkurat.

Skrevet

Knut Nærum er både kjekk og smart :)

Lambroso kom jo på 1800-tallet frem til 18 (?) fysiske kjennetegn hos kriminelle - hadde man fem eller flere var man dømt til å bli kriminell.

Mulig det finnes noe tilsvarende for å finne ut om folk er smarte?

Jeg ser veldig smart ut med briller :P

Skrevet

Ja, man kan se både dum og smart ut. Men det har nok i blant lite med om man faktisk er dum eller smart i virkeligheten å gjøre.

De som er med på luksusfellen har mest sannsannsynlig det samme uttrykket i ansiktet som du selv hadde fått om du selv kom i en like vanskelig situasjon.

Anonym poster: d24f77dbc3681661741344225b990b08

Skrevet

Hode og pannestørrelse har forresten vist seg å ikke ha noen korrelasjon med IQ i det hele tatt.

Anonym poster: d24f77dbc3681661741344225b990b08

Skrevet

Hvis man poserer som et ekte duckface, så vil jeg tolke det som en uintelligent person :P

Intelliegente mennesker derimot, det vet jeg først når jeg har snakket med vedkommende :)

Anonym poster: 7cb112a0da3a6836f7b5f88c51085b26

Skrevet

Jeg føler ofte man kan se det i øynene på folk, jeg. Ser det ofte på f.eks Luksusfellen. Mange av de som er med der mangler liksom en glød i øynene. De ser helt tomme ut. Sånn er det på Idol osv også. Mange av de som synger knallsurt og ikke skjønner det selv, mangler liksom helt utstråling. Vanskelig å forklare, men jeg legger ofte merke til det.

Anonym poster: c5e60a72728d0d058fdf44188a9c35bd

Føler jeg kan se det på folk jeg også. Men innimellom overrasker noen meg da, både ene og andre veien ;) Men ja, det er noe med utstråling og noe i øynene på smarte folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...