Sølvpanter Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Får jeg spørre om hvorfor? Så at en svarte dette i tråden om barnløse og ble oppriktig nysgjerrig på hvorfor. Har selv 4 barn og synes det er litt rart å tenke på at noen ser ned på meg kun av den grunn, og vil gjerne vite hvorfor
Gjest Thunder Road Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Det lurer jeg også på! Vi planlegger nummer fire, hva er galt med det?
Gjest meg&mini Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Det lurer jeg også på... Noen kan da umulig se ned på dere?
Junimage Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Jeg ser med beundring i øynene på en venninde med 5 barn, alle gutter. Det er jo nesten en fulltidsbarnehage hun er den eneste jeg vet om som har et ekstremt avslappet forhold til husvask, og regler osv oxo. Man må legge lista litt lengre ned når det er så mange mennesker under samme tak. Det ville aldri falt meg inn å se ned på de av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Hæ? Er det noen som ser ned på de med 4 barn? Hadde heller sett opp til de.. Selv venter jeg nr 3, og tenker at det er nok, men ser veldig opp til de som får 4 barn eller mer uten at jeg helt vet hvorfor. Det er jo en jobb i seg selv, selv om det gir mye glede også. Anonym poster: 067b354581daa7ffe9851902de06c30b
snurripåsnei Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 ser vel heller opp til slike folk vil jeg tro !! vet hvor mye jobb som ligger i det å ha barn. venter nr tre selv
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 3. mai 2013 #7 Skrevet 3. mai 2013 Er det noen som gjør det? Da må det i tilfelle være i de familiene der foreldrene ikke har hverken kapasitet eller tid til å ta seg av dem. At alt bare flyter, både unger og hjem. Men slik kan det jo likegodt være hos 2-eller 3-barnsfamilier, så.....
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #8 Skrevet 3. mai 2013 Jeg tror sånn generelt at dess høyere på den sosioøkonomiske stigen, dess færre barn, og omvendt. Er nok det folk som ser ned på store familier mener. Så en enslig (norsk) 9-barnsmor på tv en gang. For meg så det ut som det rene galskap, på linje med hun der octomom i USA. Men så har jeg ikke i nærheten av den energien noe slikt krever. Den mest ressurssterke personen jeg vet om har seks barn.. Anonym poster: fb58622df9fe0219c397959b8b56cb65
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #9 Skrevet 3. mai 2013 Det var vel litt sånn før at det var de med lav utdanning som fikk mange barn? Det er kanskje derfra det henger igjen? Men det har jo snudd veldig de siste årene da, nå sies det vel at det er litt status med mange barn. Ta en titt opp i Holmenkollåsen og lignende steder, det er mange med 3 og 4 barn etterhvert. Jeg har selv fire barn og har aldri opplevd at noen har vært nedlatende mot meg, men de er det kanskje bak min rygg... Her har mannen 3 år på høyskole og jeg "bare" fagbrev da, så vi er hverken lavt eller høyt på noe stige Anonym poster: ef5a62ec6c9a517447b13d56165b7e47
Sølvpanter Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2013 Det var vel litt sånn før at det var de med lav utdanning som fikk mange barn? Det er kanskje derfra det henger igjen? Men det har jo snudd veldig de siste årene da, nå sies det vel at det er litt status med mange barn. Ta en titt opp i Holmenkollåsen og lignende steder, det er mange med 3 og 4 barn etterhvert. Jeg har selv fire barn og har aldri opplevd at noen har vært nedlatende mot meg, men de er det kanskje bak min rygg... Her har mannen 3 år på høyskole og jeg "bare" fagbrev da, så vi er hverken lavt eller høyt på noe stige Anonym poster: ef5a62ec6c9a517447b13d56165b7e47 Ja, du har kanskje et poeng der. Samtidig er det jo mer og mer vanlig å kombinere høyere utdanning og jonbb med mange barn. Jeg har selv 6 år med høyere utdanning uten at jeg selv forbinder det med noe mer status enn om jeg ikke skulle hatt det. Er fortsatt nysgjerrig på grunnen til hun som svarte på den andre tråden, så håper hun svarer på denne.
Miamimom Skrevet 3. mai 2013 #11 Skrevet 3. mai 2013 Jeg tenker at så lenge man har økonomi og overskudd så er det jo positivt med mange barn :-) Dessverre er det ikke alle som setter så mange barn til verden som tenker på dette..og de synes jeg kunne stoppet før.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #12 Skrevet 3. mai 2013 Tror ingen ser ned på noen kun fordi de har 4 barn (eller flere), men det er jo noen der ute med 4-5 barn som godt kunne stoppet på 2.. finnes endel folk som får flere barn enn de har kapasitet til, og da er det lett å sette folk med mange barn I "bås". Det finnes jo selvsagt mange ressurssterke folk med mange barn også, men de er det vel ikke like moro å prate om for folk som liker å se ned på andre. Som barn hadde vi noen naboer som hadde 4 barn, begge foreldrene levde på trygd, huset var nedslitt og fløt alltid over av klær og rot.. barna fikk ikke være med på noe for de hadde ikke penger, de hadde ikke sykler engang.. da kan en jo lure på hvorfor de ikke stoppet med barneproduksjonen litt før.. slike familier er jo med på å gi store barnefamilier et dårlig rykte. Vet også om store, ressurssterke familier og ser bare opp til de:) Anonym poster: afdc33dc6f0f717251d9292371c754b5
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #13 Skrevet 3. mai 2013 Ingen problem å ha mange barn om man har penger, energi og ressurser til å ta seg av dem alle. Har man ikke det bør man krysse beina innimellom. Anonym poster: b81055180e83e0aebc155092ca66975d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #14 Skrevet 3. mai 2013 Har man ork og økonomi til det ser jeg ikke ned på dem, men når man hører at de bare klager og de aldri har råd til noen ting og barna bare går i utslitte klær og ikke kan være med på noe så ser jeg ned på dem. Eller kanskje heller tenker at de burde ikke ha fått så mang barn! Anonym poster: 1ed2a3c53bcb3a04d268178d17ad83a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå