Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann tok jeg litt av på shoppinga når det kom til utstyr. Kjøpte feks 5 forskjellige vogner....meningsløst. Vi flyttet ifjor og solgte da unna mesteparten av barneutstyr, så har spart på minimalt fra forrigemann.

Denne gangen skal jeg prøve å være litt mer fornuftig, kjøpe en del brukt feks.

Hvordan så deres budsjett ut?

Til nå har jeg kjøpt:

Bilstol på tilbud 2000

Vogn på finn 3000

Lekegrind på finn 700

Ny madrass til sprinkelsenga 900kr (har seng fra før)

Planen er å holde meg under 15.000kr. Tror dere det er gjennomførbart?

Skal bruke tøybleier og det er jo en ganske stor engangsinvestering.

Må ha pumpe og flasker fordi jeg ikke kan amme.

Har ikke klær eller noe sånt fra sist fordi alt ble ødelagt i lekkasje i kjelleren for noen år siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha dette kommer til å se helt latterlig ut;

Bilstol+base på finn: 800kr.

Yes, totalt den nette sum av 800kr denne gangen i utstyr. Har beholdt alt fra storesøster untatt bilsetet. Brukte den gangen 12 000kr.

Har måttet kjøpe litt klær da siden vi har jente og venter gutt, men er heldig å få arve masse av en venninne som har en gutt som nå er noen få måneder :-)

Skrevet

Går nok an å få i hus det du trenger før fødsel for den summen hvis du er litt fornuftig og ikke kjøper alt du kommer over :)

Trenger jo ikke så mye klær i starten heller. Jeg var fullstendig gal med de første to, og hadde over 50 bodyer i de to minste størrelsene. Det er virkelig ikke nødvendig!!!

Hva mer trenger du da? Seng, vogn, bilsete er jo det viktigste?

Anonym poster: 0ce705982893763cfeaf63c121d83278

Gjest Sekretøsa
Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt litt tøy, mest for moro. Arvet vogn. Kjøpt en trille med base til bilstol, 500.-

Base til bilstol i bil, 600.

Skal kjøpe bilstol, til ca 1500.

Trenger kommode til klær, og stellebord som passer dette badet. Så kanskje 5000.- totalt

15000.- bør holde som en engangssum hvertfall

Da regner jeg ikke med kostnadene det er for å bygge nytt rom da ;-)

Endret av Sekretøsa
Skrevet

Kjøp mye brukt på finn.no eller på slike kjøp/bytt/selg sider på facebook, du kan gjøre store kupp med å ta deg tid til å gå igjennom samtlige nettbuttikker for salg og gode tilbud (det gjorde jeg og sparte tusenvis av kr på alt fra klær, sengetøy, dynetrekk,laken osv. Fant babygym og kurv til 150 kr stk på en god dag.. Jeg brukte mye tid på nett i ukene før fødsel da jeg var sykmeldt. Er jo og en arveside på facebook om du ikke alt er medlem, der har jeg fått arvet en god fin vognpose og diverse klær..

Du kan og finne tøybleier som ikke er brukt/brukt på finn.no

Anonym poster: 28302c19a06e02929634366e6abf270d

Skrevet

Takk for svar.

Jeg trenger vel ikke så veldig mye mer egentlig. Men dyner, klær, bæresele, pumpe og flasker, tøybleier skal ihvertfall kjøpes inn. Og pengene går jo fort selvom man prøver å være flink på finn. Har sett mye på tøybleier feks, men syns folk selger de veldig dyrt så har ikke funnet noe aktuelt i området her til nå.

Kjønn vet vi ikke så brukte klær må vi vente litt med. Men kan arve litt hvis det blir gutt ihvertfall.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har kjøpt noen klær, en del ulltøy, kanskje brukt snart 1000 tilsammen på det. Mamma skal sy vognpose, bilstol med base har vi, samme med vogn og sprinkelseng. Har stellematte også. Men jeg vil så gjerne ha en søskenvogn, holder på å bli steine hakke gal av denne letingen etter den...kan legge 6-8000 på den tenkte jeg. Men det er bare fordi vi får feriepenger nå snart, uten dem hadde jeg prioritert annerledes!

Ellers må jeg kjøpe en brystpumpe og noen flasker (blir fort 2000), samt en salve og litt sånt smått (men det koster jammen det også!). Tror ellers alt er på stell :)

Skrevet

Mitt budsjett:

Fått vogn

Får sengetøy

Fått strikket en god del klær

Arvet en haug klær og vognpose

Arvet vugge, bilstol og vippestol

Arvet brystpumpe

Må kjøpe

madrass 300

slyngevugge 2000

dyne 300

vaskekluter og håndklær ca 500?

gulpekluter ca 500?

kommode ca 2000

stellepute 300

Silkebæresjal 1500

Anonym poster: 1d473d860165f91f8a528ed325fe0d63

Skrevet

Jeg har heller ikke brukt så mye på babyutstyr. Har vognen fra første og kjøpte lekegrind brukt. Måtte jo ha litt nytt men summene alt i alt er ikke svimlende. Tror faktisk ikke det kom opp i 15000kr engang, men har ikke regnet på det.

Skal kjøpe en ny vogn etterhvert, men det er mest for å få mer blass i bilen når vi drar på tur.

Kjøpte masse tøybleier på alvababy.com , de er billige og veldig gode. Du får 5-7 bleier for under 200kr, og frakten gratis. Har også noen formsydde som jeg bruker under bleiebukser i ull.

Gjest Thunder Road
Skrevet

Lammeskinn , vogge , tripp trapp, Stokke Newborn set, sprinkelseng, sengekant og sengetøy, lekegrind, madrass til sprinkelseng og dyne til vogn + vogge hadde vi fra før/låner/fått.

Ellers har vi kjøpt:

Vogn 2750

Klær 2000

bilstol 1800

angelsounds 500

Svangerskapsdagbok 250

brystpumpe 450

vognpose 800

Regntrekk og annet "småtteri" 1000

bæresele 800

stelleveske 800

babybok 250

stellebord 500

Melkeoppsamler og annet på apotek 300

madrass t vugga 150

adapter til vogn 499,

babycall 1350

Nattpose 600

Jeg har skrevet opp alt skjønner du :P Mye er kjøpt brukt, og synes ikke vi har brukt så mye. Ble vel ca 16 000 kr, og ikke alt vi har kjøpt MÅ vi ha heller, men er kjekt og ha :)

Skrevet (endret)

Brukte ca 3000,- på førstemann, arvet og fant på loppemarkeder.

Ventet nå tvillinger og har brukt:

4 bilseter, 2 for nyfødt og to for litt større: 1000,-

Gammel skuvseng (har èn fra før): 300,-

Ammepute tvillinger: 300,-

2 stokke tripptrapp m alt av utstyr, inkl newborn set: 2400,-

2 voksi urban poser: 1200,-

Tvillingvogn m bagger, sportsdel, myggnett, regntrekk og saueskinn: 2900,-

Madrass til skuvseng, 4 dyner og puter, for vogn og større seng: 400,-

Flexibath, stellematter, babytepper, smekker, kluter: 250,-

Alt av klær til to første halvår: 500,-

Sengeskinnx2: 300,-

Har babycall, bæresjal, bæremeis, stelleplass fra før, kjøpt brukt/på loppis/fått.

Totalt for tvillinger: 9550,-

ALT er kjøpt på finn.no denne gang, med unntak av soveskinn og klær.

Endret av Puma
Skrevet

Må man kjøpe nye håndklær og kluter, kan man ikke bruke det man har?

Anonym poster: 0cac3afea44fbcd234a45712f31f302a

Skrevet

Har hørt at tøybleier er veldig billig på ebay, generelt er det mye billig barneutstyr på ebay. Og om jeg husker rett, bor du på Lillestrøm? Da kan du få igjen 1000 kr av ROAF ved kjøp av tøybleier, se på roaf.no for info :)

Skrevet

Vi satt ikke opp noe budsjett. Men vi fikk arve mye klær, så vi har bare kjøpt hentesett, noen bodyer og strømpebukser selv. Jeg satt av litt penger hver mnd på en egen forbrukskonto som skulle gå til barneutstyr.

Vi har fått låne newborn set til tripptrapp + flaskesterilisator og bæresjal.

Selv har vi kjøpt bl.a.:

Vogn (bag + sportsdel)

Bilstol + base

Seng

Madrass

Vugge

Vippestol

Bilstolpose

Vognpose

2 Lammeskinn

Noen flasker + smokker og MME

Tripp trapp stol

Stellekommode

Stellematte

Kluter

Bleier

Febermål

Nesesuger

Neglesaks

Div. saker fra apoteket (kremer, salver, dråper +++)

Babypledd (lille lam og andre deilige pledd)

Sengetøy (både laken, sengesett, sengebeskytter, ++)

Trekk til new born settet

Trekk til vippestol

Baksetespeil

Sengeklosser

Ammepute

Ammeinnlegg (ull/silke og engangs)

Div artikler for mor på apoteket

Ammetøy for mor

Dyner

Babycall

Babymatte

+++++

Ja, har sikkert glemt av en hel masse. Men jeg kan forsikre deg om at vi oversteg 20.000,- raskt. Tør ikke regne på hvor mye vi har brukt allerede.

Anonym poster: 45ab7e827acd75f239a4b264d9bcf612

Skrevet

Jeg har heller ikke brukt så mye på babyutstyr. Har vognen fra første og kjøpte lekegrind brukt. Måtte jo ha litt nytt men summene alt i alt er ikke svimlende. Tror faktisk ikke det kom opp i 15000kr engang, men har ikke regnet på det.

Skal kjøpe en ny vogn etterhvert, men det er mest for å få mer blass i bilen når vi drar på tur.

Kjøpte masse tøybleier på alvababy.com , de er billige og veldig gode. Du får 5-7 bleier for under 200kr, og frakten gratis. Har også noen formsydde som jeg bruker under bleiebukser i ull.

Da skal jeg sjekke ut den siden. Takk

Skrevet

Har hørt at tøybleier er veldig billig på ebay, generelt er det mye billig barneutstyr på ebay. Og om jeg husker rett, bor du på Lillestrøm? Da kan du få igjen 1000 kr av ROAF ved kjøp av tøybleier, se på roaf.no for info :)

Har sett en del på ebay på bleier. Problemet med de fleste der inne er at de kan vaskes på max 30-40grader, da blir det jo ikke reint.

Ja har sett det på roaf sine sider, det er kjempebra tilskuddsordning :)

Skrevet

Brukte ca 3000,- på førstemann, arvet og fant på loppemarkeder.

Ventet nå tvillinger og har brukt:

4 bilseter, 2 for nyfødt og to for litt større: 1000,-

Gammel skuvseng (har èn fra før): 300,-

Ammepute tvillinger: 300,-

2 stokke tripptrapp m alt av utstyr, inkl newborn set: 2400,-

2 voksi urban poser: 1200,-

Tvillingvogn m bagger, sportsdel, myggnett, regntrekk og saueskinn: 2900,-

Madrass til skuvseng, 4 dyner og puter, for vogn og større seng: 400,-

Flexibath, stellematter, babytepper, smekker, kluter: 250,-

Alt av klær til to første halvår: 500,-

Sengeskinnx2: 300,-

Har babycall, bæresjal, bæremeis, stelleplass fra før, kjøpt brukt/på loppis/fått.

Totalt for tvillinger: 9550,-

ALT er kjøpt på finn.no denne gang, med unntak av soveskinn og klær.

Oi, du har jo vært superflink til å få det billig. Imponert :)

Skrevet

Jeg skulle ikke ha flere på et par år, men plutselig var jeg gravid igjen. Selvfølgelig har jeg solgt alt i flyttesjauen, men har kjøpt brukt emmaljunga mondial til 4000. Synes det var litt stiv pris, men var den vogna jeg ville ha. Forrige gang kjøpte jeg ny simo til 6000, men de har vel steget i pris nå. Kjøper nok det meste brukt, utenom bilsete og base. Babygym får jeg låne av svigerinne. Stellebord kjøper jeg til 199 på IKEA, for det er bare det lille vi har plass til på badet. Sprinkelseng kjøper jeg nok brukt, men tror jeg spanderer på ny madrass da, sikkert på IKEA det også.

Anonym poster: 4beeca60d41d2476abc0f926bb28c9d5

Skrevet

Har sett en del på ebay på bleier. Problemet med de fleste der inne er at de kan vaskes på max 30-40grader, da blir det jo ikke reint.

Så å si alle som selger tøybleier skriver at de max kan vaskes på 30grader. Det står det på alvababy også. Dette er pga garantien tror jeg. Vasker mine på 60, og noen ganger 90. Har aldri hatt problemer med bleiene. Det samme skriver de inne på tettintil.

Skrevet

Vet ikke eksakt sum forrige gang, men vet at vi kjpte en masse saker og ting vi egentlig ikke hadde bruk for. Denne gangen vet jeg bedre og kommer ikke til å handle på langt nær så mye.

Ting vi hadde forrige gang som vi ikke fikk bruk for/lite bruk for:

-en rådyr babygym

-en fjollete liten vippestol med vibrasjoner og masse forskjellige lyder

-ammepute (gikk bedre uten)

-masse søte klær som ikke ble brukt, spesielt de med hette og dem med masse knapper og styr

-et stort stellebord med kommode til å ha på babyrommet (endte med stellematte oppå vaskemaskina, mye mer praktisk)

-kjøpte og solgte en del vogner i løpet av to år før vi fant en vi trivdes med

-vugge (babyen hatet å ligge i den)

-babybjørn bæresele (helt ubrukelig for mine skuldre og nakke)

...og sikkert mange andre ting jeg ikke husker akkurat nå...

Denne gangen skal jeg handle mye mindre. Ikke alt man trenger og ikke alt må være nytt. Vet mye mer om hva som er nødvendig og hva som ikke trengs.

Anonym poster: 9d47811bd2bcf81f21be853e4ba3adf6

Skrevet

Så å si alle som selger tøybleier skriver at de max kan vaskes på 30grader. Det står det på alvababy også. Dette er pga garantien tror jeg. Vasker mine på 60, og noen ganger 90. Har aldri hatt problemer med bleiene. Det samme skriver de inne på tettintil.

Så lenge de tåler det rr det jo greit. Syns det er ille å skulle bruke 2-250kr pr bleie når man ikke behøver. Hadde jo mye fint på alvababy, billig var det og :)

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noe ennå, og det er rett og slett fordi jeg tok av sist gang :P

Da MÅTTE jeg ha ammepute, stellebord, bleiebøtte, vippestol med mange forskjellige funksjoner, ny vogn, 2 nye bilstoler -_- masse søte klær som ikke ble brukt, bryspumpe og helt ufattelig mye unødvendig på apoteket :P

Brukte vanlig pute som ammepute, hadde stellematta på vaskemaskinen på dagen og på rommet på natta, vippestolen måtte selges for hun likte den ikke, trengte ikke brystpumpen, bilstolene solgte jeg altfor billig i forhold til det de kostet, og alle de duppedittene fra apoteket brukte jeg ikke.

Nå skal jeg kjøpe brukt vogn, KUN stellematte, putte bleiene i poser og kaste dem rett ut, kjøpe en enkel vippestol brukt, ny madrass til sengen, KUN aselli sårsalve fra apoteket og vi skal leie bilstol fra if..

Så tar vi det som det kommer :)

Skrevet

Må man kjøpe nye håndklær og kluter, kan man ikke bruke det man har?

Anonym poster: 0cac3afea44fbcd234a45712f31f302a

Man må ikke det nei om man har, men vi eier kun 5 vaskekluter, og kun enorme håndkle som er veldig upraktiske til en liten baby, så da må vi kjøpe inn det :)

Anonym poster: 1d473d860165f91f8a528ed325fe0d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...